Mercedes-Benz alustab maailma esimese täiselektrilise raskeveoki Urban eTruck tootmist

  • Elektrilised veokid antakse klientide käsutusse Saksamaal ja mujal Euroopas
  • Urban eTrucki täismass on 25 tonni ning sõiduulatus kuni 200 km
  • Mercedes-Benz Trucksi juht Stefan Buchner: "2016. aasta septembris toimunud esmaesitlusel oli publiku reaktsioon erakordne. Hetkel on meie nimekirjas orienteerivalt 20 jäätmekäitlus-, toiduaine- ja logistikasektoris tegutsevat klienti. Alustades 2017. aastal väikeseeriaga, astume me suure sammu elektriveokite seeriatootmise poole."

Stuttgart – Mercedes-Benz Trucks toob sel aastal väikeseeriana turule maailma esimese täiselektrilise raskeveoki. 25tonnise täismassi ja kuni 200kilomeetrise sõiduulatusega Urban eTrucki esitleti 2016. aastal rahvusvahelisel veokinäitusel, esimesed sõidukid jõuavad klientideni sel aastal.

Mercedes-Benz Trucksi juht Stefan Buchner: "2016. aasta septembris toimunud esmaesitlusel oli publiku reaktsioon erakordne. Hetkel on meie nimekirjas orienteerivalt 20 jäätmekäitlus-, toiduaine- ja logistikasektoris tegutsevat klienti. Alustades 2017. aastal väikeseeriaga, astume me suure sammu elektriveokite seeriatootmise poole, millega tahame alustada aastal 2020."

"Saastevaba, vaikne kui sosin ja kandevõimega 12,8 tonni: Urban eTruck on silmapaistvalt säästlik ja keskkonnasõbralik. Esmalt jõuavad veokid klientideni Saksamaal ja seejärel mujal Euroopas, kus seda hakatakse kasutama tavaoludes ja tavaülesannete täitmisel. Eesmärk on sõidukit veelgi paremini kohandada ja optimeerida reaalse elu vajaduste ja klientide nõudmistega."

Stefan Buchner jätkab: "2017. aasta on testimise ja juurutamise aasta: samm sammult arendame me oma sõidukeid ja seonduvaid süsteeme, et muuta need lõplikult küpseks."

Et vastata erinevatele vajadustele, pakutakse 18- ja 25tonnise täismassi ning erinevate pealisehitistega versioone. Veokid antakse klientidele üle koos spetsiaalsete laadimisjaamadega 12 kuuks. Selle aja jooksul jälgitakse veokite kasutamist ning kogutakse selle kohta kõikvõimalikku teavet.

Urban eTruck on osa Daimler Trucksi elektriveokite programmist. Ülemaailmselt antakse 2017. aastal klientide käsutusse ka 150 elektrilist kergveokit Fuso eCanter.

Lisainformatsioon:
www.media.daimler.com
www.mercedes-benz.com

Formula Student Team Tallinna tudengivormeli esitlus.

25. veebruari õhtul sai Silberauto Järve esinduses olla tunnistajaks tõelisele tehnikaimele. Toimus Formula Student Teami elektrilise vormelauto FEST16 disainiesitlus.

Meeskond andis ülevaate sellest, kuidas nad kasutasid ära metallist 3D-printimise tehnoloogiat ning kuidas saavutatakse 15 kg kaaluvõit kokku 250 kg kaaluva auto juures. Samuti tutvustati arenguplaane juhtimissüsteemis ja juhiabides, mis väheste täiendustega võiksid autot ka ise juhtida.

Kui eelmisel aastal tehti Eesti tudengivormeli arenduses palju ajaloolisi uuendusi, siis sel aastal on neid detailsemalt edasi arendatud. Näiteks konstrueeriti 2015. aastal Eesti ajaloo esimene süsinikmonokokk autokere ning nelikveolise elektrivormeli tarbeks keerukad planetaarülekanded. Sel aastal on suurem tähelepanu efektiivsuse parandamisel, kaalu säästmisel ning elektroonikaarendusel.

Formula Student Team Tallinn on noorteorganisatsioon, mis igal aastal projekteerib ja ehitab valmis üheistmelise vormelauto prototüübi, pakkudes nii Eesti noortele tehnikatudengitele võimaluse arendada ennast nii tootearenduses kui ka meeskonnatöös. Tudengivormeli meeskonna eesmärgiks on populariseerida tehnikateadusi ja arendada ettevõtlikke ning uuendusmeelseid noori insenere.

FS Team Tallinnal on täitumas 10 tegutsemisaastat. Selle aja jooksul on valmis ehitatud kaheksa vormelautot, millest viimased kolm on olnud elektrivormelid. Tudengivormeli kõige suurem eripära kajastub juba nimetuses – meeskond koosneb ainult tudengitest ja majandab ennast täielikult iseseisvalt. Tihedalt on abiks kaks Eesti suurimat tehnikaalast kõrgharidust pakkuvat kooli ja partnerid erasektorist. Sel aastal on üheks FS Teami toetajatest ka Silberauto, kes on alati panustanud noorte ja tehnikaga seotud ettevõtmistesse. 

Daimleri isesõitvad veokid.

Daimler AG on esimene firma, kelle poolt toodetud raskeveok on saanud loa autonoomseks sõitmiseks maanteel. Esimene isesõitva veoauto retk avatud liikluses leidis aset mai alguses Ameerika Ühendriikide kiirteel number 15 Las Vegase lähistel.

Praeguseks on luba kasutada regulaarselt avalikke teid koguni kahel Freightlineri prototüübil. Veok kannab nime Freightliner Inspiration Truck.

Mullu juulis tegi Daimleri isesõitev veok debüüdi Mercedes-Benz Future Truck 2025 nime all, mil sõitis tavaliiklusest eraldatud maanteelõigul Saksamaal Magdeburgi lähistel. Nüüd aga on tehtud omakorda veel üks samm edasi.

Freightliner Inspiration Truck põhineb USAs seeriatootmises oleval veokil Freightliner Cascadia. Sellele on aga lisatud süsteem Highway Pilot, mis tähendab, et kasutusel on radarsüsteem ning stereokaamera. Veoki juures kasutatakse ka adaptiivset püsikiirushoidjat, mis kuulub muuhulgas Mercedes-Benz Actrose lisavarustuse hulka.

Enne maanteeloa saamist pidi Inspiration Truck läbima 16 000 kilomeetri pikkuse maratonsõidu Saksamaal Papenburgis asuval testrajal. Selle käigus testiti kõigi süsteemide toimimist ning omavahelist koostööd.

Freightliner on Daimler AG tütarettevõte ning ühtlasi Ameerika Ühendriikide suurim veokitootja.