Formula Student Team Tallinna tudengivormeli esitlus.

25. veebruari õhtul sai Silberauto Järve esinduses olla tunnistajaks tõelisele tehnikaimele. Toimus Formula Student Teami elektrilise vormelauto FEST16 disainiesitlus.

Meeskond andis ülevaate sellest, kuidas nad kasutasid ära metallist 3D-printimise tehnoloogiat ning kuidas saavutatakse 15 kg kaaluvõit kokku 250 kg kaaluva auto juures. Samuti tutvustati arenguplaane juhtimissüsteemis ja juhiabides, mis väheste täiendustega võiksid autot ka ise juhtida.

Kui eelmisel aastal tehti Eesti tudengivormeli arenduses palju ajaloolisi uuendusi, siis sel aastal on neid detailsemalt edasi arendatud. Näiteks konstrueeriti 2015. aastal Eesti ajaloo esimene süsinikmonokokk autokere ning nelikveolise elektrivormeli tarbeks keerukad planetaarülekanded. Sel aastal on suurem tähelepanu efektiivsuse parandamisel, kaalu säästmisel ning elektroonikaarendusel.

Formula Student Team Tallinn on noorteorganisatsioon, mis igal aastal projekteerib ja ehitab valmis üheistmelise vormelauto prototüübi, pakkudes nii Eesti noortele tehnikatudengitele võimaluse arendada ennast nii tootearenduses kui ka meeskonnatöös. Tudengivormeli meeskonna eesmärgiks on populariseerida tehnikateadusi ja arendada ettevõtlikke ning uuendusmeelseid noori insenere.

FS Team Tallinnal on täitumas 10 tegutsemisaastat. Selle aja jooksul on valmis ehitatud kaheksa vormelautot, millest viimased kolm on olnud elektrivormelid. Tudengivormeli kõige suurem eripära kajastub juba nimetuses – meeskond koosneb ainult tudengitest ja majandab ennast täielikult iseseisvalt. Tihedalt on abiks kaks Eesti suurimat tehnikaalast kõrgharidust pakkuvat kooli ja partnerid erasektorist. Sel aastal on üheks FS Teami toetajatest ka Silberauto, kes on alati panustanud noorte ja tehnikaga seotud ettevõtmistesse. 

Mercedes-Benz Sprinteri 20. sünnipäeva tähistati kaubikumessiga.

Silberauto ja koostööpartnerid tähistasid Tabasalu kardirajal 20 aasta möödumist Mercedes-Benz Sprinteri turuletulekust kaubikumessi ja tarbesõidukite proovisõidupäevaga Mercedes-Benz Roadshow.

1995. aastal sõitis Düsseldorfis asuvast Mercedes-Benzi kaubikutehasest välja esimene Sprinter. See tähendas uue ajastu algust kogu kaubikuloos. See oli esimene kaubik, millel standardvarustuses ketaspidurid ning blokeerumisvastane pidurisüsteem ABS. Samuti oli tegu kõige sõiduautolikuma sõidukiga selle klassi tarbesõidukite seas – kuigi juba toona müüdi kaubikut enim alla 3,5 tonnise täismassiga, valitsesid nende juures enamasti üpris veoautolikud omadused.

Sõiduautolikkus ja mugavus on Mercedes-Benzi kaubikute juures olulised ka täna. Praeguseks on Sprinterist saanud oma klassi kõige mugavam, turvalisem ja säästlikum tarbesõiduk, mis kasutusel erinevates valdkondades ja versioonides – nii kaubikuna, bussina, lahtise kastiga väikeveokina kui mitmesuguste pealisehituste kandjana. Mercedes-Benz Sprinteri keskmine kütusekulu algab vaid 6,3 liitrist 100 kilomeetri kohta. Samal ajal on tegu ainsa kaubikuga, millel on standardvarustuses külgtuule assistent. Lisavarustusse kuulub mitu juhiabisüsteemi, mis on seni olnud eelkõige sõiduautode pärusmaa (liiga väikese pikivahe eest hoiatav kokkupõrke vältimise süsteem, pimenurga-assistent, kaugtule-assistent ja sõiduraja-assistent).
Tabasalus olid vaatamiseks väljas nii tänane, 2013. aasta mudeliuuenduse järgne, kui esimese põlvkonna, 1995. aastal turule tulnud Sprinteri, versioon. Samal ajal aitasid ajaloolist väljapanekut ilmestada ning Mercedes-Benzi aastatepikkust võtmerolli kaubikuturul rõhutada 1950ndate aastate lõpust pärinev praeguse Sprinteri eelkäija Mercedes-Benz L 407 ja Vito 1981. aastal turule tulnud eelkäija Mercedes-Benz MB 100.

Daimleri isesõitvad veokid.

Daimler AG on esimene firma, kelle poolt toodetud raskeveok on saanud loa autonoomseks sõitmiseks maanteel. Esimene isesõitva veoauto retk avatud liikluses leidis aset mai alguses Ameerika Ühendriikide kiirteel number 15 Las Vegase lähistel.

Praeguseks on luba kasutada regulaarselt avalikke teid koguni kahel Freightlineri prototüübil. Veok kannab nime Freightliner Inspiration Truck.

Mullu juulis tegi Daimleri isesõitev veok debüüdi Mercedes-Benz Future Truck 2025 nime all, mil sõitis tavaliiklusest eraldatud maanteelõigul Saksamaal Magdeburgi lähistel. Nüüd aga on tehtud omakorda veel üks samm edasi.

Freightliner Inspiration Truck põhineb USAs seeriatootmises oleval veokil Freightliner Cascadia. Sellele on aga lisatud süsteem Highway Pilot, mis tähendab, et kasutusel on radarsüsteem ning stereokaamera. Veoki juures kasutatakse ka adaptiivset püsikiirushoidjat, mis kuulub muuhulgas Mercedes-Benz Actrose lisavarustuse hulka.

Enne maanteeloa saamist pidi Inspiration Truck läbima 16 000 kilomeetri pikkuse maratonsõidu Saksamaal Papenburgis asuval testrajal. Selle käigus testiti kõigi süsteemide toimimist ning omavahelist koostööd.

Freightliner on Daimler AG tütarettevõte ning ühtlasi Ameerika Ühendriikide suurim veokitootja.