Metsaveok Arocs 3253 tutvustus

Metsaveok Mercedes-Benz Arocs baseerub madelauto 8 mm raamil, mille laius esiosas on 840 mm ja tagatelgede kohal 780 mm. Lai raam tagab hästi kombineeritud sõidudünaamika ning suure koormustaluvuse ja väändekindluse ka rasketes oludes. Näidisauto Arocs 3253 on varustatud II põlvkonna OM471 12,8-liitrise mootoriga, mis annab võimsuseks kuni 390 kW/530 hj. Robotkäigukasti sõiduprogramm „Power“ ja kahekettaline tugevdatud sidur tagavad sujuva kohaltvõtu igasugustes oludes. Alcoa valuveljed vähendavad auto kogukaalu enam kui 160 kg võrra. Esitelje kandevõimet on tõstetud 9 tonnini, mis koos 385/65 mõõdus esiteljerehvidega moodustavad kindla terviku. Juhitav ja tõstetav abitelg on 8 tonnise kandevõimega ja varustatud 385/55 mõõdus rehvidega. Kõik rehvid kannavad Michelini kaubamärki. 4500 mm telgede vahe lubab pöörderaadiuseks 21,3 m, mis tagab Arocsile konkurentide ees parema manööverdusvõime.

Erinevalt konkurentidest, saab Mercedes-Benz Arocs hakkama ka „kiigutamisega“, mis võimaldab automaatkastiga veokil lihtsamini liikuma saada ka kehvemate teeolude juures, näiteks „kinni jäädes“. Kabiin on toodetud 100% tsingitud plekist, esiosa tugevust lisab kolmeosaline terasnurkadega kaitseraud. Jahuti ja mootori kaitseks on tehases paigaldatud tugev kaitseplaat. Väliselt eristub Arocs teistest Mercedes-Benzi mudelitest juba kaugelt märgatava, kujult ekskavaatorihambaid meenutava iluvõre poolest. Juhi töökoht on lahendatud võimalikult ergonoomiliselt – juhtelementide, joogipudelite ja topsihoidikute ning rohkete hoiukohtade läbimõeldud paigutus tagab tervikliku interjööri nii tööks kui puhkehetkeks. 

Näitusel esitletaval autol on esmakordselt nii tänapäevane FM- kui tuleviku digitaalsete saadete vastuvõtuks kohaldatud DAB-raadio ning 7-tolline puutetundlik 800 x 480 dpi värviekraan. Mõistagi on kasutusel uusimad Bluetooth-tehnoloogial baseeruvad multimeediavõimalused – Apple CarPlay® või MirrorLink®. Videofunktsioon toetab MPEG-2, MPEG-4, VC1, H.264 ja WMV formaate. SD- kaardi pesa lubab MP3, WMA ja AAC formaadis helifailide taasesitamist. Heli taasesitamiseks kasutatakse Harman/Kardon 7.1 helisüsteemi, mille subwoofer on lausa 100 W võimsusega. Uste alaossa on paigutatud 100 mm kesksageduslikud ja ülaossa kõrgsageduslikud kõlarid. Esmaesitlusele tuleb FleetBoard® Logistics Management, mis tagab täiskomplektina tellides ka täiusliku logistikateenuse.
Süsteem sisaldab:
• professionaalset veoki navigatsioonisüsteemi
• 47 Euroopa riigi kaarte
• tasuta kaardiuuendusi 3-ks aastaks

Tehniline lühikirjeldus: 

  • Veoskeem 8x4
  • Mootor 390 kW (530 hj)
  • Esisilla kandejõud 9 t
  • Abisild 8 t pöörav, tõstetav
  • Sillakaalude näit
  • Tühimass koos pealisehituse ja tõstukiga orienteeruvalt 15 t
  • Kahekettaline sidur
  • Tagasild planetaarülekandega 13,0 t
  • Tagasilla ülekande i = 3,714
  • Auto kabiini laius 2,5 m
  • Telgede vahe 4500 mm
  • Kliirens esi- ja tagasilla kohal 280 mm
  • Pöörderaadius 21,3 m
  • Nahkrool
  • Ventileeritav juhiiste
  • Autonoomne kabiini ja mootori soojendus 9,1 kW
  • Seisukõrgus istmetevahel 1990 mm
  • Hoolduste jälgimissüsteem (Fleetboard)
  • Elektrilised esiklaasi päikesesirmid
  • Kütusepaak 510 L
  • Värvus - üleni valge
  • Kabiini vedrustus - Õhk
  • Kabiini põrand - tasapinnaline
  • Meedia - multimeedia värvilise ekraaniga
  • Kõlarid - Harman/Kardon 7.1 100 W subwoofer
  • Navigatsioon - Fleetboard DispoPilot Guide 2-7" ekraan
  • Bi-Xenon tuled koos pesuritega, lisaks LED päevasõidu- ja udutuled 

Pealisehitus: 

  • Alumiiniumist abiraam
  • Alucar esisein
  • Koormaruumi pikkus 7,5 m
  • Jäik tõstuki konsool
  • Tugipostid alumiiniumist RJ-Forest 8T
  • Haagisekonks VBG 5190D
  • Tööriistakast
  • Hüdrotrassid tsingitud survetorust
  • Õlipump Parker 0–130 L
  • Trepid kahel pool
  • Puidutõstuk Epsilon M12L97 koos kahe hüdraulilise joystick‘iga (1-aastase garantiiga, hoolduse tagab VTA Tehnika AS)