Actros/Axor-Serviceline (AAS)

Actros/Axor-Serviceline ehk AAS on Mercedes-Benzi raskeveokite klientidele mõeldud hüvitusprogramm, mis kehtib kõikidele uutele Mercedes-Benz Actros (alates variandist MP II) ja Axor (alates esmaregistreerimisest mai 2003) raskeveokitele, mis on soetatud ja esmaselt registreeritud Eesti, Bulgaaria, Horvaatia, Läti, Leedu, Poola, Serbia, Slovakkia, Sloveenia, Rumeenia, Ungari või Ukraina volitatud Mercedes-Benzi esinduste vahendusel. AAS kehtib kõikidele garantii- ja kulantsitöödele 2 aasta jooksul pärast sõiduki esmaregistreerimist.

Actros/Axor-Serviceline tagab hüvituse raskeveoki seisuaja eest, mil sõiduk ei saanud täita tööülesandeid garantiialuse tehnilise rikke kõrvaldamiseks teostatavate remonditööde tõttu (remondipäevadena arvestatakse ainult tööpäevi, mitte nädalalõppe ja riiklikke pühasid). Antud süsteem toimib läbi kohaliku Mercedes-Benzi peaesinduse ja vautšersüsteemi, millega kompenseeritakse iga seisupäev alates teisest päevast 180euro suuruse hüvitussummaga. Hüvitussumma ulatuses väljastab kohalik Mercedes-Benzi esindus kliendile vautšerid, mida saab ühe aasta jooksul alates väljastamise kuupäevast kasutada kliendi asukohamaa Mercedes-Benzi volitatud teenindusvõrgu töökodades autoteeninduse teenuste, originaalvaruosade või tarvikute eest tasumisel.

AAS-i vautšerid väljastatakse üle 24 tunni kestva remonditöö korral, arvestades aega remondi-tellimuslepingu sõlmimisest (auto töösse võtmisest) kuni remonditööde lõpetamiseni ja kliendi teavitamiseni sellest. Alates 49-ndast seisutunnist makstakse hüvitust kahe seisupäeva eest, alates 63-ndast seisutunnist kolme päeva eest jne.

AAS-i hüvitus ei kehti ja vautšereid ei väljastata järgmistel juhtudel:

• liiklusõnnetuste ja muudest älismõjudest (nt. kokkupõrge, löök kivilt, vargus) ning nende poolt otseselt või kaudselt põhjustatud kahjustuste korral;
• tavapärase hoolduse, jooksva remondi ja rehvitööde puhul, kui pole tegemist garantii- või kulantsijuhtudega;
• remonditööde korral, mis on vajalikud omaniku, autojuhi või kolmandate isikute lohakusest või tahtlikust kahjutekitamisest põhjustatud rikete kõrvaldamiseks;
• kahjustuste korral, mis on tekkinud sõiduki detailide vargusest;
• kahjustuste korral, mis on tekkinud mootorispordivõistlustel, päästetöödel, treeningsõitudel või sõjaväemanöövritel osalemise käigus, samuti auto ülekoormamisel või kasutamisel mittetavapärastes tingimustes;
• kahjustuste korral, mis on tekkinud sõja, siseriiklike rahutuste, maavärinate, üleujutuste, tuumaavariide või muude määramata jõu ilmingute läbi, samuti juhul kui remonditööd või varuosade hankimine on selliste sündmuste tõttu edasi lükkunud;

• kahjustuste korral, mille põhjuseks on defektid, millest ostja või kasutaja oli teadlik, kuid mille koheseks kõrvaldamiseks ta ei pöördunud koheselt Mercedes-Benzi volitatud töökojas poole;
• kahjustuste korral, mille põhjustanud asjaolude eest ei kanna vastustust tootjatehas (nt. tootjaga kooskõlastamata või nõuetele mittevastavad ümberehitused, pealisehituste paigaldamine, luuktõstuk, külmutusseadmed, raadiosideseadmed, autotelefon, haagis, poolhaagis jne.);
• kahjustuste korral, mille põhjuseks on mitteoriginaalsete varuosade kasutamine või sõiduki juures tehtud muudatused, mille läbiviimiseks pudub auto tootja luba ;
• kahjustuste korral, mille põhjuseks on asjatundmatu remont ettevõttes, mis pole Mercedes-Benzi poolt remondiks, kere- ja värvitöödeks autoriseeritud;
• kahjustuste korral, mille põhjuseks on auto tootja poolsete hooldus- ja kasutusjuhiste eiramine;
• kahjustuste korral, mille põhjuseks on see, et klient ei ole võimaldanud koheselt sõiduki juures teostada tootja poolt väkja kuuluatatud tagasikutsumis- ja tooteparandusaktsioonidega ette nähtud tööd.