2. põlvkonna E-klass

Uue E-klassi debüüt 1995. aastal avaldas muljet ebatavalise väljanägemisega, kui samal ajal oli trend autodisainis suurenenud ühtluse suunas. Nelja elliptilise esilaternaga silmatorkav esiosa ja tagaosa kupee-kujuline kujundus tõid vaheldust ja mõjusid värskena. 210-seeria sai „red dot” disainipreemia.

Esmakordselt oli E-klassis võimalik valida kolme varustuspaketi (CLASSIC, ELEGANCE, AVANTGARDE) vahel.

Arvukad tehnilised lahendused alates elektroonilisest veosüsteemist ETS kuni turvavöö pingevähendajani olid standardvarustus.

2. põlvkonna E-klassi eestvaade.

2. põlvkonna E-klassi silmatorkav esiosa

2. põlvkonna E-klassi tagantvaade.

2. põlvkonna E-klassi tagaosa kupeelaadne disain

Faktid

Seeria

W 210, S 210

Tootmisperiood

1995–2003

Kered

Sedaan
Universaal
Osalise kerega šassii
Pikk versioon
Turvasõidukid

Väljalaskearv

1 374 409 sedaani

Tehniline areng


Sõiduki ohutus ja mugavus

Tehniline areng


Sõiduki ohutus ja mugavus

Sõiduki ohutuse seisukohalt märkis uus E-klass tehnoloogia viimast taset. Tänu suurte deformatsioonitsoonidega optimeeritud kere struktuurile ja veelgi mõjusamatele salongi turvasüsteemidele olid seeria 210 sedaanid ühed turvalisimad autod oma sõidukikategoorias. Esimese autotootjana maailmas lisas Mercedes Benz E-klassi standardvarustusse turvavöö pingevähendaja. Külgkokkupõrkekaitset täiustati tänu edasiarendatud külgmistele turvapatjade kasutuselevõtule veelgi.

Paljude teiste E-klassis tutvustatud innovatiivsete süsteemide hulka kuulusid ka klaasipuhasti vihmaandur, kliimaautomaatika õhukvaliteedi andur ja ultraheli-parkimisabiseade „Parktronic" (PTS).

2. põlvkonna E-klassi salongivaade aktiveerunud turvapatjadega.

Fullsize-turvapadjad juhile ja kõrvalistujale, külgturvapadjad esiustes, kolmepunkti-turvavööd kõigil kohtadel, samuti turvavöö pingutid ja turvavöö pingevähendajad pakkusid uues E-klassis kõrgetasemelist sõitjate kaitset.

Teise põlvkonna E-klassi salongivaade aktiveerunud turvakardinatega.

Mercedes-Benz E-klassis aastast 1998 kasutati ülemaailmselt esimest korda turvakardinat, mis külgkokkupõrke korral vähendab märgatavalt peavigastuste ohtu.

Teise põlvkonna E-klassi katuse peal sõiduki külgvaade.

Passiivse ohutuse areng Mercedes-Benz E-klass 1995 puhul. Mercedes-Benzi arendatud ümberpaiskumistestid ületasid kaugelt nõudeid, mille olid nt seadnud vastavad USA ametkonnad.

E-klassi mudel.

Seeria 210 Mercedes-Benz E-klassi disaini areng

Erinevalt baasversioonist CLASSIC, mida iseloomustas teadlik tagasihoidlikkus, pakkus ELEGANCE-versioon rohkelt lisavarustust. Sinna hulka kuulusid 10-avalise kujundusega kergmetallveljed, ukse käepidemete kroomelemendid, kaitserauad ja külgmised kaitseliistud.

AVANTGARDE oli tehnilis-edumeelne mudelivariant, mis oli ka väliselt väga väljapaistev. Kõige selgemalt eristuv olid teistsugune radiaatorikest, millel AVANTGARDE-versiooni puhul oli kahe horisontaalse kroomvarda asemel viis ja ainsana mustaks värvitud kõrgläikega lamellid. Veel üks erinevus seisnes B-piilarite ümbristes, mis olid värviüleminekut kasutades kujundatud sõiduki värvitoonis. Ukse käepidemete kroomelemendid, kaitserauad ja külgkaitseliistud vastasid ELEGANCE-versioonile.

Seeria 210 E-klassi sedaani eestvaade.

Varustusaste CLASSIC: seeria 210 Mercedes-Benz E-klassi sedaan

Varustusastme ELEGANCE E-klassi sedaan eest.

Varustusaste ELEGANCE: seeria 210 Mercedes-Benzi sedaan

Varustusastme AVANTGARDE E-klassi sedaan liivasel maastikul.

Varustusaste AVANTGARDE: seeria 210 Mercedes-Benz E-klassi sedaan

Ajalugu


Mudeliuuendus 1999

Ajalugu


Mudeliuuendus 1999

Ligikaudu miljoni müüdud sõidukiga oli E-klassi põlvkond esimese nelja tootmisaasta jooksul maailma edukaim auto kõrgema keskklassi turusegmendis.

1999. juunis esitles Mercedes Benz seeria W 210 E-klassi sedaani uuendatud kujuga versiooni.

Muudetud kujundus jäi truuks iseloomuliku nelja silmaga näole, mille E-klass oli disainilahenduseks võtnud juba 1995. aastal. Samas teravdasid disainerid välimust ja andsid E-klassile rohkem dünaamilisust. Täpsemalt väljendus see umbes kahe sentimeetri võrra madalamas esispoileris, uue kujunduse kapotis, uues radiaatorivõres ja kaitserauas, mis oli nüüd sujuvalt keresse integreeritud.

Esiosa modifitseeritud poritiivad võimaldasid esilaternaid paigaldada lamedamalt ja sügavamalt. Samuti kohandasid disainerid värske kujunduse jaoks küljepeeglite korpused ja tagatuled.

E 320 CDI sedaani ELEGANCE seeria eestvaade.

Mercedes-Benzi tüüp E 320 CDI sedaan (ELEGANCE) pärast mudeliuuendust 1999. aastal

Kered


Välimus

Kered


Välimus

Seeria 210 sedaanid ja universaalid olid saadaval ka osalise kerega šassii kujul, millele nii kodu- kui välismaised pealisehituste tootjad valmistasid kiirabi-, kombisõidukite ja muude erimudelite varustust. Nagu nende seeria 124 eelkäijad, põhinevad ka need šassiid vastavatel T-sedaanidel. Esmakordselt polnud tavalise teljevahega varianti enam saadaval; tarniti ainult pikendatud versiooni, mille tähtsus on lühikese šassiiga võrreldes aastatega pidevalt kasvanud.

E-klassi eriti eksklusiivne variant valmis 1996. aasta märtsis. Tai kuningliku pere nõudmisel töötati ühekordse tellimusena ja väga lühikese aja jooksul välja E 320 pikk versioon, mille arendamisega tegelesid Binz ja Daimler-Benz. Sellel oli kuus ust ja kolmas täismõõdus istmerida, mille tõttu teljevahet pikendati 970 millimeetrit.

Nõudluse rahuldamiseks, eriti välismaalt, on Binz tootnud eraldi E-klassi pikka versiooni alates 1996. aasta lõpust.

Teist, samuti üsna eksklusiivset seeria 210 versiooni, on 1995. aasta aprillist alates toodetud Sindelfingenis eraldi osakonnas: seal valmib suuresti käsitööna E-klassi sedaani erikaitse-mudel. Esmakordselt ettevõtte ajaloos oli võimalik keskklassi mudeleid väljastada otse tehasest kuulikindla versioonina. Alates 1997. aasta märtsist oli olemas ka kergema kaitsekontseptsiooniga versioon, mis vastas kaitseklassile B4 ja pakkus võimalikult suurt turvalisust käsipüstolite vastu.

Mudeliuuendusega E-klassi sedaan ja universaali ülaltvaade.

1999 aasta mudeliuuendusega Mercedes-Benzi E-klassi sedaani ja universaali ülaltvaade.

Seeria 210 Mercedes-Benz E-klassi universaali külgvaade.

Seeria 210 Mercedes-Benz E-klassi universaal

Seeria 210 pikendatud teljevahega Mercedes-Benz E-klass külgvaates.

Seeria 210 Mercedes-Benz E-klass, pikendatud teljevahega šassii

Eripealisehitusega E-klassi külgvaade.

Mieseni eripealisehituste šassii, 1997

Erikaitse varustusega seeria 210 Mercedes-Benz E-klass külgvaates.

Seeria 210 Mercedes-Benz E-klassi sedaan, erikaitse varustusega

E-klassi 2. põlvkonna kõik üksikasjad

Classic-M@RS (multimeedium-arhiivi ja uuringusüsteem)

2. põlvkonna E-klassi välisvaade.

E-klassi 2. põlvkonna kõik üksikasjad

Classic-M@RS (multimeedium-arhiivi ja uuringusüsteem)

Mercedes-Benz Classicu arhiivides peitub pea 130-aastase autoajaloo omanäoline aare.

Mercedes-Benz Classicu arhiivides peitub pea 130-aastase autoajaloo omanäoline aare.

Ülevaade: E-klassi ajalugu

Mercedes-Benz E-klassi arenduse kollaaž

Ülevaade: E-klassi ajalugu

Regulaarselt uued toimikud ajalooliste mudelite kohta: alates 1931 kuni 2018