Seeria 123

Jaanuaris 1976 asendati „kriips-kaheksa“ mudelid täiesti uue kujundusega seeriaga, mille sisemine tähistus on W 123. Mudelivahemik algas 2,0-liitrisest neljasilindrilisest diiselmootorist võimsusega 55 hj ja lõppes 2,8-liitrise sissepritsega kuuesilindrilise mootoriga, mis arendas 185 hobujõudu

Faktid

Seeria

W123, S123, C123, V123

Tootmisperiood

1975-1985

Kered

Sedaan
kupee
universaal
kaheksaistmeline sedaan
osalise kerega šassii

Väljalaskearv

2 375 440 sedaani
13 700 pika teljevahega sedaani
8373 eripealisehituste šassiid

Tehniline areng


Turva-roolisammas ja muud turvaomadused

Tehniline areng


Turva-roolisammas ja muud turvaomadused

Ühe tehnilise uudisena esitleti turva-roolisammast, mille puhul roolimisseade ja manteltoru olid omavahel gofreeritud toru kaudu ühendatud. Gofreeritud toru võis kokkupõrke korral ka külgmiselt välja painduda. See vähendas veelgi roolisamba tungimise ohtu sõiduki sisemusse.

Lisaks:

  • veelgi stabiilsem turvaline sõitjateruum koos tugevdatud katuseraami struktuuriga
  • väga vastupidavad katuse- ja uksepostid
  • tugevdatud Uksed

Eesmise ja tagumise kokkusurutava tsooni energia neeldumist suurendati märgatavalt esiosa ja tagaosa kontrollitud deformeerumisvõime kaudu.

Seeria 123 Mercedes-Benzi sedaani läbilõikejoonis.

Läbilõikejoonis, seeria 123 Mercedes-Benzi sedaan aastatest 1975 kuni 1985

Tüüp 280 E sektsioonmudeli külgvaade.

Mercedes-Benz tüüp 280 E sektsioonmudel aastast 1976

Seeria 123 kere esiosa pealtvaade.

Mercedes-Benz seeria W 123 kere esiosad. Tänu automeerimisele tagati optimaalne tootmiskvaliteet ja konstruktsiooni turvalisus.

Alates augustist 1980 oli kõigi seeria 123 mudelite valikvarustuses ABS, jaanuarist 1982 tuli erivarustusse ka turvapadi.

Disain


Uute mudelite disainitähised

Disain


Uute mudelite disainitähised

Uute mudelite iseloomulik disainitähis olid eri suurustes ümmargused topeltesilaternad; lisaks põhiesilaternatele olid ühise laternaklaasi taga väiksemad halogeen-udulaternad. Sellest reeglist hälbides olid seeria mõlemal tippmudelil, tüüp 280 ja tüüp 280 E, täisnurksed halogeen-laiesilaternad. 1982. a mudeliuuendusega said kõik mudelid omale täisnurksed laiesilaternad. Sellega said armsad „pullisilmadeks“ kutsutud ümmargused esilaternad ajalooks.

Seeria 123 sedaani eestvaade.

Seeria 123 Mercedes-Benzi ümmarguste topeltesilaternatega sedaani tagantvaade.

Seeria 123 Mercedes-Benzi sedaani eestvaade.

Seeria 123 Mercedes-Benzi täisnurksete halogeen-laiesilaternatega sedaan

Puhtalt väliselt erinevad mõlemad 2,8-liitrised tüübid oma vähem võimsatest vendadest aga veel kolmes järgmises punktis: nii 280 kui 280 E on kahetorulise kaksiktoruotstega väljalaskeseadmega, kroomitud õhu sisselaskevõrega esiklaasi ees ja täiendava kroomliistuga tagatulede all.

Tüüp 280 E tagantvaade aastast 1976.

Mercedes-Benz tüüp 280 E tagaosa aastast 1976

Kered


Välimus

Kered


Välimus

Nagu pikalt juba traditsiooniks saanud, olid seeria 123 sedaanid saadaval ka osalise kerega šassii kujul, millele nii kodu- kui välismaised pealisehituste tootjad valmistasid kiirabi-, kombisõidukite ja muude erimudelite varustust.

Nagu eelkäijate puhul, oli ka mudelitel 240 D, 300 D ja 250 saadaval pikendatud versioon.

1977. aasta jooksul laiendati seeria 123 mudelivalikut 12 kuu jooksul kolme uue kereversiooniga. Kõigepealt esitleti märtsis Genfi salongis väga atraktiivset kupeed, mis olid saadaval mudelitena 230 C, 280 C ja 280 CE.

Alates augustist olid saadaval pika teljevahega 7/8 kohalised sedaanid 240 D, 300 D ja 250, mida põhiliselt kasutasid takso- ja rendiautoettevõtted.

Lõpuks, septembris, esitleti Frankfurdi IAA üritusel neljandat kerevariant, nn universaali, mille tähis T viitas transpordile ja touring-klassile.

123 seeria kupee külgvaade.

123 seeria Mercedes-Benzi kupee

Seeria 123 kupee, sedaani ja universaali tagantvaade.

123 seeria Mercedes-Benzi kupee, sedaan ja universaal

Kupee eestvaade talvemaastikul.

Mercedes-Benz kupee, talvine foto Tiroolis

Seeria W 123 eripealisehitusega Mercedes-Benz tüüp 250 külgvaade.

Seeria 123 Mercedes-Benz tüüp 250, šassii Pollmanni eripealisehituse jaoks, 1976

Tüüp 240 D / 300 D / 250 pikk sedaan pealtvaates.

Võrdluses Mercedes-Benzi tüüp 240 D / 300 D / 250 pikk sedaan (7–8 istekohta), 1977–1985

Seeria 123 universaal külgvaates.

Seeria 123 Mercedes-Benzi universaal

Tüüp 300 TD turbodiisel tagantvaade.

Mercedes-Benz tüüp 300 TD turbodiisel

Seeria 123 kõik üksikasjad

Classic-M@RS (multimeedium-arhiivi ja uuringusüsteem)

Seeria 123 Mercedes-Benz välisvaates.

Seeria 123 kõik üksikasjad

Classic-M@RS (multimeedium-arhiivi ja uuringusüsteem)

Mercedes-Benz Classicu arhiivides peitub pea 130-aastase autoajaloo omanäoline aare.

Mercedes-Benz Classicu arhiivides peitub pea 130-aastase autoajaloo omanäoline aare.

Arengujärgud


Mercedes-Benz E-klassi arendus

Arengujärgud


Mercedes-Benz E-klassi arendus

Nii see jätkub

Seeria 124

Seeria 124 Mercedes-Benz välisvaates.

Nii see jätkub

Seeria 124

Ohutus ja kasutus E-klassi esimese põlvkonna fookuses

Ohutus ja kasutus E-klassi esimese põlvkonna fookuses

Ülevaade: E-klassi ajalugu

Mercedes-Benz E-klassi arenduse kollaaž

Ülevaade: E-klassi ajalugu

Regulaarselt uued toimikud ajalooliste mudelite kohta: alates 1931 kuni 2018