Seeria 124

Detsembris 1984 tuli keskmises seerias välja uus põlvkond mudeleid. Tehniliselt ilmutas tüübiseeria 124 suurt sarnasust 1982. a. esmaesitletud kompaktklassiga. Nii kaalu vähendamine tänu väga tugeva teraspleki ja muude materjalide kasutamisele kui ka aerodünaamiline optimeerimine võimaldasid märgatavalt vähendada kütusekulu.

Värskenduskuuri läbinud toodete müügi algusega juunis 1993 jõustus ka seeria 124 joaks uus nomenklatuur. Analoogselt S-klassile ja uuele C-klassile oli keskmine klass nüüd E-klass.

Faktid

Seeria

W124, S124, C124, A124

Tootmisperiood

1984–1997

Kered

Sedaan
Kupee
Universaal
Osalise kerega šassii
Pika teljevahega sedaan
Kabriolett

Väljalaskearv

Kokku 2 562 143, sellest
2 215 168 sedaanid
141 498 kupeed
6343 kabrioletid
340 503 universaalid
2342 pika teljevahega sedaanid
6398 šassiid

Tehniline areng


Veelgi suurem turvalisus, „Mercedes-Benzi sõidudünaamika kontseptsioon“ ja kolmesuunaline katalüsaator

Tehniline areng


Veelgi suurem turvalisus, „Mercedes-Benzi sõidudünaamika kontseptsioon“ ja kolmesuunaline katalüsaator

Seeria 124 salongi iseloomustas suur turvalisus külgkokkupõrgete ja ümberpaiskumiste korral ning see oli varustatud keerukate deformatsioonitsoonidega ees ja taga. Jalakäijate ja ratturite kaitsmiseks konstrueeriti võimalikud kontakttsoonid võimalikult amortiseeruvana.

Seeria 124 sedaani baaskere külgvaade.

Seeria 124 Mercedes-Benzi sedaani baaskere.

Seeria 124 sedaani külgvaade kokkupõrkekatsel.

Seeria 124 Mercedes-Benzi sedaan kokkupõrkekatsel.

Frankfurti IAA üritusel 1985. aasta septembris tegi debüüdi „Mercedes-Benz sõidudünaamika kontseptsioon“. See koosnes kolmest elektroonilis-automaatsest sõidudünaamika süsteemist:

  • Automaatne lukustusdiferentsiaal (ASD)
  • Veojõukontroll (ASR)
  • 4MATIC nelikvedu, mis lukustub automaatselt
Seeria 124 automaatse diferentsiaalilukustuse joonis.

Automaatse diferentsiaalilukustuse (ASD) joonis

Seeria 124 automaatse nelikveo skeem.

Automaatselt lülituva nelikveo skeem (4MATIC)

Alates 1985. aasta septembrist oli kolmesuunalise katalüsaatoriga juhitud heitgaasipuhastusseade saadaval kõigi bensiinimootoriga mudelite jaoks, välja arvatud karburaatoriga tüüp 200. Alternatiivina oli saadaval nn RÜF-versioon, mille puhul tarniti sõiduk ilma katalüsaatori ja lambdasondita, kuid multifunktsionaalse segu ettevalmistamise ja süütesüsteemiga.

Alates 1986. aasta septembrist oli heitgaasipuhastusseade saadaval ka karburaatormudelitele ja reguleeritav katalüsaator kuulus kõigil otto-mootoriga Mercedes-Benzi sõiduautodel standardvarustusse.

Disain


Uute mudelite disainitähised

Disain


Uute mudelite disainitähised

Sõiduki tagaosa kitsenev ja külgmiste ülaservade juures tugevalt ümardatud iseloomulik kuju oli väga aerodünaamiline ja asus tagumise tuulekanali otsinguile.

Veel kaks tüüpilist disainitähist – trapetsikujuliselt sügavale alla ulatuv pakiruumi luuk ja peaaegu nelinurkselt vormitud tagatulede kalde all siseservad – võimaldasid eriti madalalasuvat laadimisserva, mis lihtsustas mahuka pakiruumi täitmist.

Seeria 124 sedaani külgvaade.

Seeria 124 Mercedes-Benzi sedaan, tuulekanali arendamine

Seeria 124 Mercedes-Benzi sedaani tagantvaade.

Pakiruumi luuk ja madal laadimisserv

Ümber kujundamine


Täielik ümberkujundus 1989

Ümber kujundamine


Täielik ümberkujundus 1989

IAA-s esitleti 1989. aasta septembris täielikult muudetud keskklassi mudelivalikut. Tähelepanu keskmes oli kere stiililine muutus ja interjööri ümberkujundamine. Mudeliuuenduse kõige silmatorkavamad elemendid olid külgmised küljekaitseliistud koos integreeritud pikisuunaliste astmepaneelidega, mis võeti kupeemudelites analoogsel kujul kasutusele kaks ja pool aastat varem.

Seeria 124 Mercedes-Benzi mudelid külgvaates.

Seeria 124 Mercedes-Benzi lihvitud mudelid. Mercedes-Benz sedaan 300 E-24, kupee tüüp 300 CE-24 ja universaaltüüp 300 TE-24 alates 1989. aastast.

Nüüd oli kõigile seeria 124 mudelitele erivarustusena saadaval ka kompaktklassist tuntud „Sportline“ pakett, v.a 4MATIC-versioonid. Väliselt silmapaistvad detailid olid sportveermik ja oluliselt madalam kere. Sellele lisandusid jäigemad vedrud ja amortisaatorid, nahkkattega rooliratta ja käigukangiga uuendatud salongisisustus ning üksikistmed ees ja taga.

Erilisel kohal tootevalikus oli 1990. aastal esitletud 500E, millel oli V8 mootor. Seda mitte ainult ei arendatud koostöös Porschega, vaid ehitati osaliselt ka Porsche juures Zuffenhausenis. Iseloomulikud tunnused olid sügavamad põlled ja laiendatud eesmised poritiivad.

Seeria 124 sedaani salong koos sportliku keskkonsooliga.

Seeria 124 Mercedes-Benzi sedaan aastast 1989, Sportline konsool (keskel)

Ajalugu


1993: esimene ametlik E-klass

Ajalugu


1993: esimene ametlik E-klass

Uue nomenklatuuriga järgisid tüübikirjeldused muudetud süsteemi. Seejuures eelnes klassikuuluvust märkiv tähelühend kolmekohalisele arvule, mis nagu varemgi, viitas silindri töömahule.

„E“ (mis tähistas sissepritsemootorit) võis ära jätta, kuna karburaatormootorid jäid nüüd minevikku, ning juba niigi ilmse kerevariandi koodist „C“ või „T“ võis samuti loobuda.

Diiselmudelite puhul asendas senise „D“ järelelisatud „Diesel“ (diisel) või Turbodiesel“ (turbodiisel).

Maailma esimene


Nelja klapiga diiselmootor

Maailma esimene


Nelja klapiga diiselmootor

Nelja klapiga tehnoloogiat kasutati maailmas esimesena viiesilindrilistes ja kuuesilindrilistes vabalthingavates diiselmootorites. Uus tehnoloogia ei pakkunud mitte ainult suurenenud pöördemomenti ja võimsust, vaid vähendas ka kütusekulu kuni 8%. Samal ajal vähendati tahkete osakeste heitkoguseid umbes 30%.

Keskkonnasõbralikkuse edasiseks parandamiseks olid alates 1993. aasta juunist kõik seeria 124 diiselmudelid standardvarustuses heitgaasitagastuse ja oksüdatsioonikatalüsaatoriga.

Registreerimisnumber


Esimese E-klassi kujunduselemendid

Registreerimisnumber


Esimese E-klassi kujunduselemendid

Silmatorkav tunnus oli S-klassi eeskujul ümberkujundatud radiaatorivõre. Niinimetatud „embleem-radiaatorvõre" sulandas tunduvalt kitsama kroomraami harmooniliselt kapotiga, Mercedese täht asetses nagu S-klassi sedaanidel kapoti peal.

Seeria 124 Mercedes-Benz tüüp E 500 eestvaates.

Seeria 124 Mercedes-Benz tüüp E 500

Tähtsal kohal olid ka valgustimooduli muudatused: eesmised suunalaternad said läbipaistvad klaasid ja tagatuledele lisati bikromaatilised katted, mille suunatule ning tagurdustule osad olid ühtlaselt hallikasvalgeks värvitud. Kollane suunatuli tekitati ees ja taga värviliste lambipirnide abil.

Samuti muudeti pakiruumi luuki: ülaosa volditud servad ümardati ja tagatulede vaheline ala viidi tagaservaga paralleelseks. Lisaks asendati numbrimärgi kohal asuv plastist haardepide kroomitud käepidemega.

Seeria 124 tüüp 500 E tagantvaates.

Seeria 124 Mercedes-Benz tüüp E 500

Kered


Välimus

Kered


Välimus

Kaheksa kuud pärast sedaani turuletoomist tegi Frankfurti IAA üritusel debüüdi ka seeria 124 universaal.

Esimest korda põhinesid osalise kerege šassiid just neil universaalidel. Nagu Mercedes-Benzi keskklassi mudelivalikus juba aastakümneid normiks on olnud, valmistasid nii kodu- kui välismaised pealisehitiste tootjad neile kiirabi-, kombisõidukite ja muude erimudelite varustust.

Lisaks tavalise teljevahega versioonidele, millest olid saadaval tüübid 250 D ja 230 E, pakuti ka pikendatud versioone 250 D, 230 E ja 260 E.

1987 aastal laiendati seeria 124 mudelivalikut kahe kupee võrra, mis lisas ka kolmanda kereversiooni.

1989 esitleti Frankfurtis neljanda kereversioonina pikendatud teljevahega sedaani. Sellega oli pärast nelja-aastast pausi müügiprogrammis taas pikk versioon.

1991. aasta septembris tutvustas Mercedes-Benz seeria 124 uut kereversiooni tüüp 300 CE-24 kabriolett. Pärast täpselt 20-aastast kestnud pausi oli keskklassis taas saadaval neljakohaline kabriolett.

Seeria 124 kupee, sedaani ja universaali pealtvaade.

Seeria 124 Mercedes-Benzi kupee, sedaan ja universaal

Seeria 124 universaali külgvaade mere ääres.

124 seeria Mercedes-Benzi universaal

Seeria 124 Mercedes-Benzi kupee 230 CE ja 300 CE pealtvaade.

Seeria 124 Mercedes-Benzi kupee 230 CE ja 300 CE

Seeria 124 tüüp 230 CE eestvaade.

Mercedes-Benz tüüp 230 CE, seeria 124

Seeria 124 Mercedes-Benz tüüp 300 CE-24 kabriolett külgvaates.

Mercedes-Benz tüüp 300 CE-24, kabriolett, seeria 124

Seeria 124 eripealisehitusega Mercedes-Benz tüüp 250 D kiirabi külgvaade.

Seeria 124 Mercedes-Benz tüüp 250 D, eripealisehitiste šassii, Miesenm 1985

Seeria 124 pikendatud teljevahega sedaani külgvaade.

Pika teljevahega Mercedes-Benz sedaan, seeria 124

Seeria 124 kõik üksikasjad

Classic-M@RS (multimeedium-arhiivi ja uuringusüsteem)

Seeria 124 Mercedes-Benz välisvaates.

Seeria 124 kõik üksikasjad

Classic-M@RS (multimeedium-arhiivi ja uuringusüsteem)

Mercedes-Benz Classicu arhiivides peitub pea 130-aastase autoajaloo omanäoline aare.

Mercedes-Benz Classicu arhiivides peitub pea 130-aastase autoajaloo omanäoline aare.

Arengujärgud


Mercedes-Benz E-klassi arendus

Arengujärgud


Mercedes-Benz E-klassi arendus

Nii see jätkub

2. põlvkonna E-klass

Pildil on Mercedes-Benz 2. põlvkonna E-klassi välisvaade.

Nii see jätkub

2. põlvkonna E-klass

Unikaalne disain suureneva ühetaolisuse vastu

Unikaalne disain suureneva ühetaolisuse vastu

Ülevaade: E-klassi ajalugu

Mercedes-Benz E-klassi arenduse kollaaž

Ülevaade: E-klassi ajalugu

Regulaarselt uued toimikud ajalooliste mudelite kohta: alates 1931 kuni 2018