Tüüp 170: esimene
„E-klass“

Just ülemaailmse majanduskriisi mõjude leevendamiseks esitleti 1931. aasta oktoobris Pariisi salongis Mercedes-Benz tüüp 170 - suhteliselt väikest, ökonoomset ja taskukohast kvaliteetset sõidukit.

Faktid

Seeria

W 15

Tootmisperiood

1931-1936

Kered

Sedaan 4 ust (pagas vabaltseisev või kinnitatult)
Sedaan 2 ust (pakiruumiga)
Kabriolett C (pagas vabaltseisev või kinnitatult)
Kabriolett C (pakiruumiga)
Touring-auto 2 ust
Touring-auto 2 ust „Sindelfingen“
Sport-rotster 2 istet
Sport-kabriolett A 2/3 istet

Väljalaskearv

13 775

Hinnad

vahemikus 3800 RM (sedaan 4 ust) ja 7000 RM (sportlik kabriolett A)

Tehniline areng


Sõltumatu vedrustus

Tehniline areng


Sõltumatu vedrustus

  • Pildil kujutatakse sõltumatut vedrustust.
  • Pildil kujutatakse sõltumatut vedrustust.
Esirattad: Mercedes-Benz tüüp 170, 1931, sõltumatu vedrustus koos diagonaal-pendelsillaga; tagarattad: Mercedes-Benz tüüp 170, 1931, sõltumatu vedrustus koos diagonaal-pendelsilla ja spiraalvedrudega

Vastuvõtt turul


E-klassi tüüp 170 olulisus turul

Vastuvõtt turul


E-klassi tüüp 170 olulisus turul

Mercedes-Benzi reklaamlause: „Tuhanded kohal“

Advertising E-class type 170

Mercedes-Benzi reklaamlause: „Tuhanded kohal...“ Esimesel, 1932. tootmisaastal veeres 4438 sõidukit läbi tehase väravate.

Head vastuvõttu leidsid nii sõiduki moodne tehnoloogia, selle meeldiv kujundus kui ka kuuesilindrilisest mootorist hoolimata madal hind. Neljaukselise sedaanina maksis „väike Mercedes“ 4400 riigimarka, mis oli peaaegu 1600 riigimarka soodsam kui konstruktsioonitüüp Stuttgart.

Väikseima silindri töömahuga ja soodsaima sõidukina asetus tüüp 170 Mercedes-Benzi sõiduautode programmi alumisse otsa.

Tüüp 170 mängis olulist rolli Daimler-Benzi toimetulekus majanduskriisiga. Aastal 1932 ehitati 4438 selle mudeli autot; see väljalaskearv üksi on suurem kui kõigi teiste Mercedes-Benzi sõiduautomudelite sellele eelnenud aasta tootmisarv kokku.

Kered


Välimus

Kered


Välimus

Tüüp 170 välisvaade.
Tüüp 170 sedaani välisvaade.

Mercedes-Benz tüüp 170 sedaan, ehitusperiood 1931–1936

Tüüp 170 kabrioleti välisvaade.

Mercedes-Benz tüüp 170, kabriolett C, ehitusperiood: 1931–1936

Mercedes-Benz tüüp 170 kabriolett C salongivaade.

Mercedes-Benz tüüp 170 salong, kabriolett C, ehitusperiood: 1931–1936

Mercedes-Benz tüüp 170 šassii külgvaade.

Mercedes-Benz tüüp 170 šassii, ehitusperiood: 1931–1936

Esimesel tootmisaastal pakuti tüüp 170 ainult neljaukselise sedaani ja neljaistmelise kabriolett C kujul.

Standardvarustuses olev välispakiruum oli esmalt saadaval eraldiseisvana ja alates 1934 otse kerele paigaldatuna.

Alates aprillist 1932 pakuti ka šassiid teiste tootjate keredele.

Septembrist 1932 asus mudelivalikut täiendama 2-istmeline erivarustusega rotster.

Aasta hiljem järgnes erikabriolett A, mis hinnaga 7000 riigimarka asus tüüp 170 kalleima versiooni kohale.

Veebruaris 1934 lisandus veel 2-ukseline nelja istmega Touring-auto, mis oli saadaval kas Sindelfingeri kere või muu tootja kerega.

4-ukselist sedaani sai sellest ajast soovi korral tellida koos Sindelfingeri tehase voltkatusega.

Veebruaris 1935 tegi esmaetteaste lisaks ka 2-ukseline sedaan, mille kere kujundus ennustas ette jätkumudel 170 V oma; samal ajal asendati kõigi ülesehitusvariantide puhul senine laiem radiaatorivõre lameda kiilukujulise radiaatorivõrega.

Vastuvõtt turul

Classic-M@RS (multimeedium-arhiivi ja uuringusüsteem)

Tüüp 170 välisvaade.

Vastuvõtt turul

Classic-M@RS (multimeedium-arhiivi ja uuringusüsteem)

Mercedes-Benz Classicu arhiivides peitub pea 130-aastase autoajaloo omanäoline aare.

Mercedes-Benz Classicu arhiivides peitub pea 130-aastase autoajaloo omanäoline aare.

Arengujärgud


Mercedes-Benz E-klassi arendus

Arengujärgud


Mercedes-Benz E-klassi arendus

Nii see jätkub

170 V: V nagu mootor

Tüüp 170 V välisvaade.

Nii see jätkub

170 V: V nagu mootor

Enim ehitatud sõjaeelne Mercedes-Benzi sõiduauto.

Enim ehitatud sõjaeelne Mercedes-Benzi sõiduauto.

Ülevaade: E-klassi ajalugu

Mercedes-Benz E-klassi arenduse kollaaž

Ülevaade: E-klassi ajalugu

Regulaarselt uued toimikud ajalooliste mudelite kohta: alates 1931 kuni 2018