Tüüp 180/190: pontoon-Mercedes

Augustis 1953 esitleti esimest Mercedes-Benz tüüp 180 sõiduautot, mille kere oli pontoonikujuline. Esmalt 1946 USAs kasutusele võetud pontoon-konstruktsioonile oli iseloomulik täielikult integreeritud poritiib ja täisnurkne põhiplaan.

Vennasmudel, tüüp 190, tuli välja märtsis 1956. 75 hobujõuga oli sellel selgelt võimsam mootor (võrreldes tüüp 180 52-hobujõulise mootoriga).

Faktid

Seeria

W 120, W 121

Tootmisperiood

1953–1962

Kered

Sedaan (4 ust)

Väljalaskearv

437 310 sedaani ja 5653 osalise kerega šassiid

Pontoon-Mercedes Seidelfingeni tehases.

Nn pontoon-Mercedeste paraad Sindelfingeni tehases (läbisegi tüüp 180 ja tüüp 220), 1953. Fotol on näha, et Daimler-Benzist on juba saanud seeriatootja.

Tehniline areng


Pontoon-konstruktsioon

Tehniline areng


Pontoon-konstruktsioon

See kontseptsioon võimaldas mitte ainult madalamat õhutakistust ja vähem tuulemüra, vaid ka oluliselt avaramat interjööri.

Veel üks uudsus Mercedes-Benzi autode ajaloos oli see, et kere oli konstrueeritud olema isekandev ja raami-põranda süsteemiga kokkukeevitatud.

Tüübi 180 šassii ülaltvaates.

Mercedes-Benz tüüp 180, 52 hj, šassii, ehitusperiood: 1953-1957

Pildil on tüüp 180 kere joonis.

Mercedes-Benz tüüp 180, 52 hj, kere joonis, ehitusperiood: 1953-1957

Ajalugu


D: Diiselmootorite areng jätkub

Ajalugu


D: Diiselmootorite areng jätkub

Jaanuaris 1954 täiendati 120-seeriat 180 D-mudeliga, mis oli pea identne bensiinimootoril põhineva sõsarmudeliga, erinevusteks olid 170 DS-lt üle võetud diiselmootor, 12 V elektrisüsteem ja muudetud tagasilla ülekandearv.

180 D väljatõstetud mootori külgvaade.

Mercedes-Benz mootor OM 636 VII - tüüp 180 D, 1954-1959

Diiselmootori laialdane kasutamine sõiduautodes algas 180 D-st, mis oli eriti populaarne taksona.

Diiselmootori laialdane kasutamine sõiduautodes algas 180 D-st, mis oli eriti populaarne taksona.

Tüüp 180 taksona Hongkongi tänaval.

Mercedes-Benzi taksode rida Hongkongis, aasta 1958

1958. aasta septembris laiendati tüüp 190 D-ga sõiduautode mudelivalikut teise diiselversiooniga.

1958. aasta septembris laiendati tüüp 190 D-ga sõiduautode mudelivalikut teise diiselversiooniga.

1,9-liitrine 50 hobujõuga diiselmootor töötati välja 190-seeria bensiinimootori põhjal. Suurem jõudlus ja parem sõidumugavus võrreldes 180 D-ga tegid uuest diiselmudelist kohe müügihiti.

Mercedes-Benz tüüp 190 D. külgvaates.

„Pontoon-Mercedes“ tüüp 190 D, 1958-1959

Mercedes-Benz tüüp 190 D eestvaates.

„Pontoon-Mercedes“ tüüp 190 D, 1958-1959

Tüübi 190 D tagantvaade.

Mercedes-Benz tüüp 190 D eestvaates.

Edasiarendus


Edasiarendused alates 1959

Edasiarendus


Edasiarendused alates 1959

Augustis 1959 esitleti kaasajastatud kujundusega neljasilindrilisi mudeleid 180, 180 D, 190 ja 190 D. Tehniliselt suuresti muutmata, kuid kujunduslikult uuendatuna esitlesid tüüp 180 b, 180 Db, 190 b ja 190 Db (tehasesisesed tüübikoodid) uuendusi nii ees- kui tagaosas: lamedam kapott, laiem ja madalam radiaatorivõre, massiivsemad põrkerauad. Värskendatud olid ka tagatuled, mis olid nüüd nagu kupeede ja kabriolettide puhul varustatud integreeritud reflektoritega. Ülejäänud mudeliuuendused puudutasid salongi kujundust ja parandasid passiivset ohutust.

Augustis 1961 esitleti tüüp 190 c ja tüüp 190 Dc näol kaht täiesti uue ülesehitusega neljasilindrilist tagauime-kerega mudelit.

Tüüp 180 ja tüüp 180 D toodeti lõpetatud mudelitena teatud määral veel edasi, kusjuures need läbisid veel mõned tehnilised muudatused, mida oli näha tüüp 180 c ja 180 Dc (tehasesisesed tüübikoodid) juures.

Tüüp 180 c ja tüüp 180 Dc tootmise lõpetamisega oktoobris 1962 jõudis Daimler-Benzis lõpule üheksa aastat kestnud pontooniajastu. Selle aja jooksul valmistati Sindelfingenis kokku 442 963 tüüp 180-190 D sõidukit, sellest 437 310 sedaani ja 5653 osalise kerega šassiid.

Kered


Välimus

Kered


Välimus

Kui Mercedes-Benz tootis ainult neljaukselist sedaani, siis kereehitaja Binz töötas välja mitmesuguseid keremudeleid, sealhulgas ka kombiversioonid, mida müüdi Mercedese edasimüüjate kaudu.

Tüüp 180 sedaan külgvaates.

Mercedes-Benz tüüp 180 V, 52 hj, sedaan, ehitusperiood: 1953-1957

Tüübi 180 a tagantvaade.

Mercedes-Benz Type 180 a, šassii koos kahe ukselise osalise kerega

Tüüp 180 sedaani sisevaade.

Mercedes-Benz tüüp 180 V, 52 hj, sedaan, ehitusperiood: 1953-1957

Tüübi 190 külgvaade.

Mercedes-Benz tüüp 190, ehitusperiood: 1956-1959

Tüüp 190 D sisevaade.

„Pontoon-Mercedes“ tüüp 190 D, 1958-1959

Tüübi 180 Db külgvaade.

„Pontoon-Mercedes“ tüüp 180 Db, ehitusaasta: 1959

Tüübi 180 b / 180 Db ülevaade.

„Pontoon-Mercedes“ tüüp 180 b / 180 Db, ehitusaasta: 1959-1961

Tüübi 180c külgvaade.

„Pontoon-Mercedes“ tüüp 180 c, ehitusaasta: 1961-1962

Tüübi 190 Db tagantvaade.

„Pontoon-Mercedes“ tüüp 190 Db, ehitusaasta: 1959-1961

Tüüp 190 b eestvaade.

„Pontoon-Mercedes“ tüüp 190 b, ehitusaasta: 1959-1961

Tüübi 190b tagantvaade.

„Pontoon-Mercedes“ tüüp 190 b, ehitusaasta: 1959-1961

Kõik üksikasjad pontoon-Mercedese kohta

Classic-M@RS (multimeedium-arhiivi ja uuringusüsteem)

Tüüp 180 välisvaade.

Kõik üksikasjad pontoon-Mercedese kohta

Classic-M@RS (multimeedium-arhiivi ja uuringusüsteem)

Mercedes-Benz Classicu arhiivides peitub pea 130-aastase autoajaloo omanäoline aare.

Mercedes-Benz Classicu arhiivides peitub pea 130-aastase autoajaloo omanäoline aare.

Arengujärgud


Mercedes-Benz E-klassi arendus

Arengujärgud


Mercedes-Benz E-klassi arendus

Nii see jätkub

Tüüp 190 c: „tagauime-Mercedes“

Tüüp 190 c välisvaade.

Nii see jätkub

Tüüp 190 c: „tagauime-Mercedes“

Mercedes-Benzi universaalkere kõrgpunkt

Mercedes-Benzi universaalkere kõrgpunkt

Ülevaade: E-klassi ajalugu

Mercedes-Benz E-klassi arenduse kollaaž

Ülevaade: E-klassi ajalugu

Regulaarselt uued toimikud ajalooliste mudelite kohta: alates 1931 kuni 2018