Tagauime-Mercedes

Augustis 1961 esitleti kaht uut neljasilindrilist mudelit. Seeriasse 110 kuulunud tüüp 190 c ja 190 Dc vahetasid välja nn pontoonmudelid 190 b ja 190 Db ning neil olid nüüd, nii nagu kuuesilindrilistel tüüpidel, tagauime-kered.

Faktid

Seeria

W 110

Tootmisperiood

1961-1968

Kered

Sedaan (4 ust)
„Universaal“-mudel
pikendatud teljevahega sedaan

Väljalaskearv

622 453 sedaani ja 5859 osalise kerega šassiid

Tehniline areng


Ehituskomplekti printsiibi kõrgpunkt

Tehniline areng


Ehituskomplekti printsiibi kõrgpunkt

Uute neljasilindriliste mudelite tutvustamisega jõudis pärast sõja lõppu tootmises alanud pidevalt praktiseeritud ehituskomplekti printsiip oma kõrgpunkti. Esimest korda kasutati keskklassi ja kõrgklassi seeriates mitte üksnes samu agregaate ja komponente, vaid neil oli lisaks väga paljus ühesugune kere.

Tagauime-Mercedese külgvaade.

Seerias W 110 „Tagauime-Mercedes“ aastast 1961. (Tahavaatepeegel esimesel poritiival)

Tüüp 220 SEb külgvaade.

Kuuesilindriline Mercedes-Benz tüüp 220 SEb seeriast W 111, 1959–1965

Universaalkere eelised seisnesid ennekõike selle ökonoomses potentsiaalis: tänu arenduse, valmistamise ja varuosadega seotud kulude vähenemisele.

Lisaks sai nüüd ka keskklassi mudeli juht nautida ruumikat salongi ja mahukat pakiruumi.

Sellel aspektil oli aga kontseptsiooni seisukohalt ka kaks olulist puudust: neljasilindriliste tüüpide kogupikkus kasvas 230 mm võrra, mistõttu nappiv parkimisruum muutus kõigi jaoks murekohaks.

Teiseks soovis enamik kõrgklassi kliente suuremat erinevust madalamate seeriate mudelitest.

Hoolimata universaalkerest erinesid uued neljasilindrilised tüübid esmapilgul oma kuuesilindrilistest vennasmudelitest.

Tüüp 190 külgvaade.

190-tüüpide olulisimad tunnused olid ümmargused esilaternad, selgelt lühem esiosa ja „pontoon“-tüüpidelt üle võetud suunalaternad.

Uuendused


Uus diiselmootor ja automaatkäigukast

Uuendused


Uus diiselmootor ja automaatkäigukast

Tõeline uuendus oli 190 Dc 2,0-liitrine diiselmootor, mis arendati välja eelmisest 1,9-liitristest versioonist – nii oleks uue mudeli nimi pidanud tegelikult olema 200 D. Nende meetmete toel suurendati võimsust 5 hobujõu võrra 55 hobujõuni.

Alates 1962 aasta augustist oli 190 c valikuliselt saadaval 4-käigulise automaatkäigukastiga, 1963. aasta juulist oli saadaval ka diiselversioon. Mõlemal juhul, nagu ka kuuesilindriliste mudelite puhul, oli lisakulu 1400 DM.

Edasiarendus


Edasiarendused alates 1965

Edasiarendus


Edasiarendused alates 1965

1965. aasta augustis tutvustati uusi S-klassi tüüpe seeriast 108, millega lõppes universaalkerede ajajärk.

Neljasilindrilised mudelid olid täiustatud versioonid ja varustatud uue tüübimärgistusega: neli aastat toodetud 190-seeriale järgnesid tüübid 200 ja 200 D.

Tüüp 200 D takso eestvaade.

Aastast 1965 pärinev Mercedes-Benz tüüp 200 D Taxi Stuttgarti pearaudteejaamas

Kered


Välimus

Kered


Välimus

Nagu neljasilindrilistel juba traditsiooniks oli saanud, olid seeria 110 mudelid saadaval ka osalise kerega šassii kujul, millele nii kodu- kui välismaised pealisehitiste tootjad valmistasid kiirabi-, kombisõidukite ja muude erimudelite varustust.

Eriti oluliseks sai kombisõiduk, mille ehitas tüüp 190 D šassii põhjal Belgias/Malines ettevõte IMA ning mida esitleti 1965. aasta jaanuaris Brüsseli autonäitusel kui tüüp 190 D universaali.

Uuendatud 200 D mudelivalikus oli lisaks tavalisele osalise kerega šassiile saadaval ka versioon 230, mis oli pikendatud 3100 mm teljevahega mudel ning mida eelistati kiirabide või erisõidukite ehitamisel.

Alates 1967. aasta aprillist, kui tagauime-mudelite aeg oli juba vaikselt lõppemas, pakuti 200 D-d ka 7–8-kohalise sedaanina, millel oli 3350 mm teljevahe.

Seeria W 110 sedaani külgvaade.

Seeria W 110 Mercedes-Benzi sedaan aastatest 1961 kuni 1965

Tagauime-Mercedese külgvaade.

Seeria W 110 „tagauime-Mercedes“

Seeria W 110 erikonstruktsiooni külgvaade.

Seeria W 110 Mercedes-Benzi nelja silindriga mudelid. Rappoldi keretehase eripealisehituste šassii, 1965

Tüüp 190 D universaali külgvaade.

Mercedes-Benz tüüp 190 D universaal, pealisehitus IMA, 1964-1965

Pikendatud teljevahega tüüp 200 D külgvaade.

Mercedes-Benz tüüp 200 D, pikendatud teljevahega šassii, 1967

Kõik üksikasjad tagauime-Mercedese kohta

Classic-M@RS (multimeedium-arhiivi ja uuringusüsteem)

Tagauime-Mercedese välisvaade.

Kõik üksikasjad tagauime-Mercedese kohta

Classic-M@RS (multimeedium-arhiivi ja uuringusüsteem)

Mercedes-Benz Classicu arhiivides peitub pea 130-aastase autoajaloo omanäoline aare.

Mercedes-Benz Classicu arhiivides peitub pea 130-aastase autoajaloo omanäoline aare.

Arengujärgud


Mercedes-Benz E-klassi arendus

Arengujärgud


Mercedes-Benz E-klassi arendus

Nii see jätkub

„Kriips-kaheksa“ sedaanid

Kriips-kaheksa sedaani välisvaade.

Nii see jätkub

„Kriips-kaheksa“ sedaanid

Uus keskklassi põlvkond

Uus keskklassi põlvkond

Ülevaade: E-klassi ajalugu

Mercedes-Benz E-klassi arenduse kollaaž

Ülevaade: E-klassi ajalugu

Regulaarselt uued toimikud ajalooliste mudelite kohta: alates 1931 kuni 2018