Kriips-kaheksa

1968. aasta jaanuaris esitleti Mercedes-Benzi keskklassi „uut põlvkonda“. Esitlemisaastast pärineb ka hästi tuntud hüüdnime „kriips-kaheksa“.

Faktid

Seeria

W 114, W 115

Tootmisperiood

1968–1973

Kered

Sedaan
Kupee
Kaheksaistmeline sedaan
Osalise kerega šassii

Väljalaskearv

Kokku 1 919 056, sellest
1 833 442 sedaanid
67 048 kupeed
9895 kaheksaistmelised sedaanid
8671 osalise kerega šassiid

Tehniline areng


Diagonaal-pendelsild

Tehniline areng


Diagonaal-pendelsild

Uute mudelite väljapaistvaim ülesehituslik detail oli nn diagonaal-pendelsild. Esmakordselt sai Mercedes-Benzi seeriatootmise mudel endale kaldvarras-tagasilla. Hoolikas arendustöö tõi kaasa märgatavalt paranenud sõidukäitumise ja ilma kadudeta sõidumugavuse.

Vaade Mercedes-Benz kriips-kaheksa sillale.

Mercedes-Benz „kriips-kaheksa“-sedaani tüüp 200–250 põhi, 1967–1973.

Mudelite ülevaade


Kuus tüüpi algses mudelivalikus

Mudelite ülevaade


Kuus tüüpi algses mudelivalikus

Algne mudelivalik algas 200 D-ga, mis oli varustatud neljasilindrilise 55 hobujõulise diiselmootoriga, jätkus tüüpidega 220 ja 230 ja lõppes tüübiga 250, mille jõuallikaks oli 130 hobujõuline kuuesilindriline karburaatormootor.

Tippmudel, tüüp 250 ja selle järglased 280 ja 280E, olid ainsad, mille esiosa oli varustatud topeltkaitserauaga. Nii erinesid kuuesilindrilised tüüp W114 juba väliselt.

Seeria W 115 Mercedes-Benz tüüp 200 külgvaade.

Seeria W 115 Mercedes-Benz tüüp 200

Tüüp 250 sedaani külgvaade.

Mercedes-Benz tüüp 250 sedaan.

Edasiarendus ja kered


Välimus

Edasiarendus ja kered


Välimus

Juba novembris 1968 täiendati tüübiprogrammi kupeemudelitega 250 C ja 250 CE. Ots tehti lahti: esmakordselt tekkis võimalus soetada keskklassi kupeeversioon.

Veelgi enam eksklusiivsust pakkus 1968. a detsembris esitletud kaheksakohaline sedaan, millel oli 650 mm pikendatud teljevahe ja kolm istmerida. Peaasjalikult takso- ja reisifirmadele, lennukompaniidele, konsulaatidele ja ametivõimudele toodeti peaaegu 10 000 sedaani. Napi 78% juures oli diiselsõidukite osakaal kaheksaistmeliste hulgas suur.

Sedaanid ja pikad sedaanid olid traditsiooniliselt saadaval ka osalise kerega šassii kujul, millele nii kodu- kui välismaised pealisehituste tootjad valmistasid kiirabi-, kombisõidukite ja muude erimudelite varustust.

Aprillist 1972 täiendasid sedaanide mudelipaletti tüüp 280 ja 280 E. Mõlemad olid varustatud uue ülesehitusega kuuesilindrilise mootoriga, mis karburaatori versioonis pakkus võimsust 160 hj ja sissepritse versioonis 185 hj. Silmajäävad olid uued tippmudelid ka ilma tüübisildita: lisaks tüüp 250 puhul kasutatavale eesmisele topeltpõrkerauale oli neil seeria ainsate sedaanidena kuni rattavõlvini ulatuv tagumine põrkeraud ning kaks väljalasketoru.

Kupee külgvaade.

Mercedes-Benz kupee

Mercedes-Benz tüüp 280 C ja 280 CE külgvaade.

Mercedes-Benz 280 C ja 280 CE aastast 1972

Pildil on Mercedes-Benz tüüp 220 D ja 230 D eestvaade.

Mercedes-Benz tüüp 220 D pikk või 230 pikk, 1968

Tüüp 220 D pikk külgvaade.

Mercedes-Benz tüüp 220 D pikk ja 230 D pikk, 1968

Tüüp 220, 220 D ja 230 külgvaade kiirabiautona.

Mercedes-Benzi reklaamlause: „Erikasutuseks – Mercedes-Benz", Mercedes-Benz tüüp 220, 220 D ja 230 kiirabiauto, Mieseni pealisehitus

Tüüp 280 ja 280 E välisvaade.

Mercedes-Benz tüüp 280 ja 280 E aastast 1972

Kahe tüüp 280 või 280 E eestvaade.

Mercedes-Benz tüüp 280 / 280 E seeriast W 114

Kriips-kaheksa kõik üksikasjad

Classic-M@RS (multimeedium-arhiivi ja uuringusüsteem)

Kriips-kaheksa välisvaade.

Kriips-kaheksa kõik üksikasjad

Classic-M@RS (multimeedium-arhiivi ja uuringusüsteem)

Mercedes-Benz Classicu arhiivides peitub pea 130-aastase autoajaloo omanäoline aare.

Mercedes-Benz Classicu arhiivides peitub pea 130-aastase autoajaloo omanäoline aare.

Arengujärgud


Mercedes-Benz E-klassi arendus

Arengujärgud


Mercedes-Benz E-klassi arendus

Nii see jätkub

Seeria 123

Seeria 123 Mercedes-Benz välisvaates.

Nii see jätkub

Seeria 123

Täiesti uuesti konstrueeritud tüübiseeria, mis tehniliselt orienteeritud S-klassile

Täiesti uuesti konstrueeritud tüübiseeria, mis tehniliselt orienteeritud S-klassile

Ülevaade: E-klassi ajalugu

Mercedes-Benz E-klassi arenduse kollaaž

Ülevaade: E-klassi ajalugu

Regulaarselt uued toimikud ajalooliste mudelite kohta: alates 1931 kuni 2018