Mercedes-AMG liigub elektrifitseerimisega edasi, võttes kasutusele uuenduslikke tehnoloogiaid. Selle protsessi üks osa on mootorispordis kogutud oskusteabe rakendamine seeriamudelitel. Kõige värskema saavutusena on hetkel arendusfaasi lõppetapis osaliselt elektriline turbolaadur. Koos Garrett Motioniga arendatav tehnoloogia tuleb otse vormel 1-st ning ühendab väikese ja suure turbolaaduri eelised: väike turbolaadur reageerib kiiresti, aga pakub suhteliselt väikest tippvõimsust, suure ja suure võimsusega turbolaaduri puuduseks võib aga olla pikk turboviive.


Heitgaasidelt töötava turbolaaduriga integreeritud elektrimootor: uutmoodi kiirus.


Uuendusliku turbotehnoloogia märksõnaks on väike, vaid umbes nelja sentimeetri suurune elektrimootor, mis paigutatatakse turbovõllil turbiini- ja kompressoriosa tiiviku vahele. Elektrooniliselt juhitav elektrimootor paneb kompressoritiiviku tööle enne, kui seda teevad heitgaasid. Turbolaaduri elektrifitseerimine parandab märkimisväärselt turbo reageerimiskiirust alates tühikäigust ja läbi kogu pööretevahemiku. Niinimetatud turboviivitus – traditsioonilise turbolaaduri hiline reageerimine – elimineeritakse elektrimootoriga. Tulemusena reageerib sisepõlemismootor gaasipedaalile veel vahetumalt, tänu sellele on sõit märkimisväärselt dünaamilisem ja elavam. Lisaks tagab turbolaaduri elektrifitseerimine suurema pöördemomendi mootori madalatel pööretel, mis muudab auto vilkamaks ja parandab kiirendust paigaltstardist. See tehnoloogia suudab turborõhku üleval hoida isegi siis, kui juht võtab jala gaasipedaalilt või vajutab pidurit, nii on vahetu reageering garanteeritud igal hetkel.


Turbolaadur teeb kuni 170 000 p/min, mis tähendab väga võimsat õhuvoolu. Turbot saab käitada 48-voldise elektrisüsteemiga. Et säilitada optimaalne temperatuur, on turbolaadur, elektrimootor ja jõuelektroonika ühendatud sisepõlemismootori jahutussüsteemiga.


"Me oleme selgelt sõnastanud oma elektrilise tuleviku eesmärgid. Nende saavutamiseks keskendume diskreetsetele ja eriti uuenduslikele komponentidele ja tervetele sõlmedele. Võtame strateegiliselt kasutusele moodultehnoloogiat ning kohandame seda oma võimsusega seotud eesmärkidega. Esimene samm hõlmab ka elektrifitseeritud turbolaadijat – see on näide vormel 1 tehnoloogiast, mille me toome tänavatele ja mille abil saavutavad turbolaadimisega sisepõlemismootorid seninägematul tasemel omadused," selgitab Tobias Moers, Mercedes-AMG GmbH juhatuse esimees.

Kontaktid:

Koert Groeneveld, tel.: +49 160 8614747, koert.groeneveld@daimler.com

Jochen Übler, tel.: +49 176 30914191, jochen.uebler@daimler.com