• 1995. aastal esitles Mercedes-Benz uue põlvkonna E-klassi: mudeliseeriat 210
  • Esimest topelt-esituledega E-klassi näidati 1993. aastal: need olid ideeautol Coupé
  • Keskmiselt müüdi aastas üle 200 000 E-klassi sedaani, mis tähendab, et tegu oli maailma populaarseima luksusklassi autoga maailmas

 

Uus E-klass tuli 1995. aastal müügile mudelitena E 200, E 230, E 280, E 320 ja E 420, diislitest olid valikus E 220 Diesel, E 290 Turbodiesel ja E 300 Diesel. Võimsus jäi vahemikku 70 kW (95 hj) E 220 D-l kuni 205 kW (279 hj) E 420-l. 1995. aasta septembris toimunud Frankfurdi autonäitusel  (IAA) esitles Mercedes-Benz uut tippmudelit E 50 AMG, mille võimsus oli 255 kW (347 hj). Mootorivalikut uuendati ja moderniseeriti läbi tootmisaja, lisandusid näiteks moodne ühisanuma-otsesissepritsega E 220 CDI aastal 1998 ja E 200 kompressor aastal 2000. Alates 1997. aastast müüdi E-klassi ka uute kolmeklapitehnikas V-mootoritega M 112 ja M 113.

 

Universaali, mida nimetati ka tõeliseks ruumiimeks – sest selle pakiruum oli oma klassi suurim – näidati esmakordselt 1996. aasta märtsis Genfi autonäitusel. Vajadusel pakkus pakiruum uskumatut 1975-liitrist mahtu. Universaali standardvarustusse kuulus tagasilla
automaatne kõrguse hoidmine. Lisana sai aga pakiruumi tellida kahekohalise istme (millel istutakse sõiduga vastassuunas), mis muutis E-klassi seitsmekohaliseks – mahtuniversaalide tippaeg seisis Euroopas veel ees.
Erinevalt eelkäijast ei olnud 210-seeriast kupeed ja kabrioletti. Neid asendas alates 1997. aastast 208-seeria CLK.

 

1999. aastal läbis W 210 E-klass mudelivärskenduse. Selleks ajaks oli müüdud üle miljoni auto. Lisaks kergelt kohendatud disainile lisandus standardvarustust, eriti ohutusvarustust. Näiteks said kõik autod nüüd elektroonilise stabiilsuskontrolli ESP®, esimesed külgturvapadjad ja turvakardinad, külgturvapadjad sai tellida ka tagaistmele.

 

2001. aastal tutvustas Mercedes-Benz järgmise põlvkonna E-klassi sedaani uue mudelitähisega 211. See märkis 210-seeria tootmise lõppu, kokku valmis 1 374 409 sedaani. Seega müüdi aastas keskmiselt üle 200 000 E-klassi, mis tähendab, et tegu oli maailma kõige populaarsema esindussedaaniga. Oma segmendis oli E-klassi turuosa keskmiselt 24 protsenti, mõnes riigis aga lausa 40 protsenti. W210 universaal jäi müügile aasta lõpuni – alates 1996. aastast kuni 2002. aasta detsembrini müüdi 257 121 universaali. See tähendab, et kaheksa aasta vältel tehti üle 1,6 miljoni 210-seeria auto. Sedaanidest oli umbes kaks kolmandikku bensiinimootori ja üks kolmandik diiselmootoriga, universaali puhul oli see suhe peaaegu 50/50.

Kontaktid:
Frank Mühling, +49 176 3095 1412, frank.muehling@daimler.com
Ralph Wagenknecht, +49 160 865 8077, ralph.wagenknecht@daimler.com
Julia Höfel, +49 151 5861 0215, julia.hoefel@daimler.com