Mercedes-AMG Black Series autod on alates 2006. aastast tähistanud midagi väga erilist: need on kompromissitult sportlikud, väljendusrikka disaini ja otse mootorispordist üle võetud tehnoloogiatega autod. Black Series mudelid on eksklusiivsed ja rariteetsed, aga need pole mõeldud kollektsionääri garaažis tolmu koguma, vaid sõitmiseks suurel kiirusel ringrajal – ehkki tegu on tänavalegaalsete autodega. AMG GT Black Series on selle traditsiooni uus täht: kõige võimsam V-8 seeriamootoriga Mercedes-AMG.

 

Mercedes-AMG kõige võimsam V-8 seeriamootor

 

Uus GT Black Series-i jõuallikas põhineb küll AMG neljaliitrisel kuivkarteriga V8 biturbomootoril, kuid paljude täiustuste tõttu on sellele antud uus tehasekood M178 LS2. Selle mootori võimsus on 537 kW (730 hj; 6700-6900 p/min) ja maksimaalne pöördemoment 800 Nm (2000-6000 p/min). Koos uue süütejärjekorraga on uued ka nukkvõllid ja väljalaskekollektorid, kõik see muudab gaasivahetuse efektiivsemaks.

 

0-200 km/h vähem kui üheksa sekundiga

 

Mis see mootor AMG GT Black Series-ile annab? Täiesti uue iseloomu, mis ei väljendu vaid teistmoodi jõulisuses, vaid ka väga erilises hääles. Ja muidugi äärmiselt muljet avaldavates näitajates: kaheukseline GT Black Series kiirendab 0 kuni 100 km/h 3,2 sekundiga ja 0 - 200 km/h vähem kui üheksa sekundiga. Tippkiirus on 325 km/h.

 

Täiustatud AMG SPEEDSHIFT DCT 7G käigukast

 

Mootori jõu viib tagaratasteni seitsmekäiguline topeltsiduriga käigukast AMG SPEEDSHIFT DCT 7G, mis on optimaalse kaalujaotuse nimel kokku ehitatud tagasillaga – nagu ka kõikidel teistel AMG GT-del. AMG GT Black Series puhul on täiustatud käigukasti ning kohandatud seda suurema 800 Nm-se pöördemomendi jaoks. Käiguvahetust ja reageerimiskiirust on muudetud sobivamaks ringrajasõidu jaoks.

 

Keerukas aerodünaamika tagab imetlusväärse sõidudünaamika

 

Keerukas aerodünaamika annab suure panuse GT Black Series-i suurepärasesse dünaamikasse ja stabiilsusesse kiiretel ringradadel. Nagu ka AMG GT R-i ja AMG GT R PRO puhul tegid aerodünaamikaeksperdid ja disainerid tihedat koostööd, Black Series-i juures kehtib rohkem kui kunagi varem põhimõte „vorm tuleneb funktsioonist.”

 

Kahe suure ventilatsiooniavaga kapott parandab aerodünaamikat ja jahutust

 

Järgmine otse mootorispordist üle võetud võte on uus süsinikkiust kapott, milles on kaks suurt musta värvi viimistlusega ventilatsiooniava. Need juhivad mootoriruumist välja diagonaalselt paigutatud jahutusradiaatoritest tuleva kuuma õhu. Nii optimeeritakse mootorit jahutavat õhuvoolu, ühtlasi lisab selline tehnoloogia surujõudu ja vähendab tuuletakistust.

 

Haardejõud üheksale käigule: AMG TRACTION CONTROL

 

AMG TRACTION CONTROL võimaldab ringrajal ESP OFF režiimis juhil ise valida, kui palju ta vajab Black Series-i tohutu jõu ohjeldamisel abi – ja seda ESP sekkumiseta. Haardevõimet saab täpselt seadistada, see tagab täiusliku kontrolli igale juhile ja igas võidusituatsioonis. Ka AMG TRACTION CONTROL on uue Black Series-i jaoks põhjalikult täiustatud ning see pakub tagarataste läbilibisemise üheksat eelseadistust. Veojõudu kontrollitakse spetsiaalse mootorielektroonika abil ja täiesti ilma ESP-ta, sama süsteemi kasutatakse võidusõiduautol GT3. 

Tehnilised andmed

  Mercedes-AMG GT Black Series
Mootor 4,0 V-8 biturbo
Töömaht 3982 cm3
Võimsus 537 kW (730 hj) 6700-6900 p/min
Maksimaalne pöördemoment 800 Nm 2000-6000 p/min
Vedav sild Tagavedu
Käigukast AMG SPEEDSHIFT DCT 7G
Keskmine kütusekulu 12,8 l/100 km*
Keskmine CO2 heide 292 g/km
Efektiivsusklass G
Kiirendus 0-100 km/h 3,2 s
Tippkiirus 325 km/h

Kontaktid:

Koert Groeneveld, tel. no.: +49 160 8614747, koert.groeneveld@daimler.com

Jochen Übler, tel. no.: +49 176 30914191, jochen.uebler@daimler.com

Melanie Cecotti, tel. no.: +49 1608628464, melanie.cecotti@daimler.com

* Näitajad vastavalt määratud mõõtemeetodile. Tegu on NEDC CO2 näitajatega vastavalt Rakendusmäärusele (EU) 2017/1153, Artikkel 2 Lõige 1. Kütusekulu on arvutatud nende näitajate põhjal.

* AMG GT Black Series, tegemist on piiratud tootmiskogusega erimudeliga.