Viimaste aastate jooksul pole ükski teine uuendus nii radikaalselt Mercedes-Benzide kasutamist muutnud nagu MBUX. Uuel S-klassil esitletakse selle iseõppiva süsteemi teist põlvkonda. Auto sõitjateruum on nüüdsest veelgi digitaalsem ja intelligentsem, sest nii riist- kui ka tarkvara on läbi teinud suure arengu: kuni viis OLED tehnoloogiaga ekraani muudavad auto ja selle mugavusfunktsioonide kasutamise veelgi lihtsamaks. Prioriteet on aga alati inimene: personaliseerimise ja intuitiivse kasutamise võimalused on senisest veelgi paremad. See kehtib eriti tagaistme, aga samuti ka juhi kohta: näiteks pakub juhi ees olev uus 3D ekraan esmakordselt ruumilist vaadet. 3D prille kasutamata on saavutatud tõeline kolmedimensiooniline efekt.

 

Lisaks klassikalisele PIN-koodile tagab kõrgel tasemel turvalisuse uus autentimismeetod, kus kombineeritakse sõrmejälge ning näo- ja häältuvastust. See annab ligipääsu personaalsetele seadetele ja võimaldab autos teha digitaalmakseid.

 

Kuid MBUXi tõeline unikaalsus seisneb võimaluses suhelda paljude auto süsteemide ja anduritelt saadava infoga. Näiteks kasutab S-klassi väljumishoiatus nüüd kaameraid, et tuvastada, kui sõitja soovib autost lahkuda. Kui auto pimenurgale läheneb teine sõiduk,
muutub meeleoluvalgustus osaks hoiatussüsteemist ja vilgub punaselt. MBUXi sõitjateruumi assistent kontrollib, kas lapse turvatool on korrektselt kinnitatud. Auto jälgib ka, kui tähelepanelik on juht. ATTENTION ASSIST hoiatab juhti, kui esineb märke mikrounest.

 

Põhiomaduste ülevaade:

 

Palju võimalusi suhtlemiseks ja kohandamiseks igal istekohal:

 

- Kõige uuemad ekraanitehnoloogiad ja MBUX kõikidele sõitjatele

  • Visuaalne pärl: portreeformaadis meediaekraan
  • Kuni kolm ekraani tagaistmel
  • Ekraanil nähtavat saab kiiresti ja lihtsalt teiste sõitjatega jagada
  • Sihtpunkti sisestamine ja muutmine on võimalik ka tagaistmel

- Laiaulatuslik personaliseerimine

  • Skaneerides Mercedes App telefonirakendusega QR-koodi, ühendatakse sõiduk automaatselt Mercedes me kontoga; Mercedes me profiili abil saab isiklikud eelistused nagu näiteks raadiojaama ja eelvalitud seadeid rakendada igal istekohal
  • Salvestada saab kuni seitse isiklikku profiili
  • Meeleoluvalgustust saab valida ka kaugteel, näiteks kodunt
  • Kuna Mercedes me pakub võimalust salvestada oma profiil pilve, saab neid kasutada ka teistes uue põlvkonna MBUXiga varustatud Mercedes-Benz sõidukites
  • Lihtsam, intuitiivne kasutamine:

     - Sõltuvalt varustustasemest tunneb MBUX Interior Assist kuni 20 käsklust: uute mugavusfunktsioonide hulka kuuluvad juhiistme ja välispeeglite seadistamine vastavalt juhi suurusele ja tagumise akna kardina liigutamine, kui juht vaatab üle õla. Ka katuseluuki saab juhtida käeliigutusega.

    - Hääljuhtimisassistent "Hey Mercedes" mõistab sõitjaid veelgi paremini: "Hey Mercedest" saab kasutada ka tagaistmel. Mitmed mikrofonid aitavad süsteemil tuvastada, milliselt istekohalt käsklus tuli. Meeleoluvalguse vilgutamine viitab, kes hetkel räägib. Kui juht ütleB "I'm tired – ma olen väsinud", aktiveerib auto mugavuskontrolli režiimi ENERGIZING, mis muudab juhi erksamaks. 


- Uus vestlus- ja infoteenus teab vastust paljudele küsimustele

- Kodused seadmed ja süsteemid saab samuti autoga ühendada ning neid juhtida Smart Home funktsiooni abil

- Saadaval on kaks erinevat tuuleklaasinäidikut (HUD-i)

  • Suurem HUD pakub ka liitreaalsuse (Augmented Reality - AR) funktsiooni. Näiteks kuvatakse navigeerimisel õiget sõidusuunda juhatavad virtuaalsed animeeritud nooled sõidurajale. Kuvatakse ka juhiabisüsteemide – näiteks Active Distance Assisti –  infot.
  • Istmeid saab lisaks uksepaneelil asuvatele nupu-ikoonidele seadistada ekraanidelt. Mugavusfunktsioone nagu näiteks istmesoojendus ja -massaaž saab kasutada ka hääljuhtimise abil.

Ehe ja luksuslik disain, intuitiivne kogemus:

  • Näidikupaneel ja meediaekraan pakuvad nauditavat esteetilist kogemust
        - Ekraanikuva saab vastavalt eelisusele valida nelja stiili (diskreetne, sportlik, eksklusiivne, klassikaline) ja kolme režiimi seast (navigeerimine, juhiabisüsteemid, teenused)
  • Klassikaliste lülitite arvu on oluliselt vähendatud: neid on 27 vähem kui eelmisel mudelil
        - Lisaks puutetundlikkusele, hääljuhtimisele ja käeliigutustele laiendab kasutusviise pilguga  juhtimine
  • Kasutajaliides (user interface - UI) on intuitiivselt kasutatav
        - MBUX Interior Assist reageerib žestidele ja liigutustele
        - "Hey Mercedes" reageerib kõnele
  • Suurel tuuleklaasinäidikul kuvatakse oluline info juhi vaatevälja virtuaalselt umbes 10 meetri kaugusele 

Kontaktid:

Koert Groeneveld, +49 (0) 160 861 4747, koert.groeneveld@daimler.com

David Vorsteher, +49 (0) 176 30919255, david.vorsteher@daimler.com

Steffen Schierholz, +49 (0) 160 863 8950, steffen.schierholz@daimler.com

Katharina Becker, +49 (0)160 8658939, katharina.becker@daimler.com