Stuttgart/München. Daimler AG ja BMW Group ühendavad jõu isejuhtivate autode arendamisel. Esialgu on fookus järgmise põlvkonna juhiabisüsteemide, isejuhtimise maanteel ja parkimisfunktsioonide arendamisel (kuni SAE tasemeni 4).
Daimler AG ja BMW Groupi võtavad partnerlust pikaajalise strateegilise koostööna, mille eesmärgiks on järgmise põlvkonna tehnoloogiate kättesaadavaks muutmine laiale publikule järgmise kümnendi keskpaigaks.
Ola Källenius, Daimler AG juhatuse liige, kes vastutab kogu ettevõtte teadus- ja Mercedes-Benz Carsi arendustöö eest, ütles: “Isejuhtivad sõidukid on praegu meie jaoks kõige revolutsioonilisem trend ja terve Daimler Group teeb nende arendamisel väga tõsist tööd. Nagu alati, on Daimleri esmaseks prioriteediks ohutus. Eraldiseisvate lahenduste asemel soovime me välja töötada usaldusväärset terviksüsteemi, mis pakuks klientidele märkimisväärset lisandväärtust. Õigete partneritega koos töötades tahame me seda tehnoloogiat oluliselt edasi arendada ning turvaliselt teedele tuua.”


“Me jätkame oma strateegiaga ja ühendame kahe tehnoloogialiidri oskusteabe. BMW Group näeb pikaajalist partnerlust paindliku, universaalse ja mitte-eksklusiivse platvormi loomisel ülimalt olulisena, et muuta isejuhtivad autod reaalsuseks. Ühendades kahe ettevõtte parimad oskused, viime me innovaatilisuse jõu ja kiiruse uuele tasemele ning kiirendame selle tehnoloogia levikut,” ütles Klaus Fröhlich, BMW AG juhatuse liige, Arendusosakond.


Plaanitud koostöö annab Daimler AG-le ja BMW Groupile palju ilmseid eeliseid: partnerite oskuste ja teadmiste ühendamine kiirendab ja optimeerib uute tehnoloogiapõlvkondade väljatöötamist, sünergia võimaldab neid kiiremini turule tuua, lühendades innovatsioonitsüklit. Mõlema ettevõtte jaoks on kõige olulisem sõitjate ja teiste liiklejate ohutus ning seepärast on koostöö põhikriteeriumiks arendatavate süsteemide usaldusväärsus. Partnerite eesmärk on olla antud sektoris juhtival kohal.


Koostööd tehakse paindlike isejuhtimissüsteemide eri tasemete arendamisel: maanteel tasemetel 3 ja 4. Lisaks plaanitakse läbirääkimisi koostöö laiendamiseks järgmiste tasemete osas – nii maanteedel kui ka asulates.
Praeguse põlvkonna tehnoloogiate arendamist ning ettevõtete seniseid koostöid sõlmitud kokkulepe ei mõjuta, need jätkuvad senisel moel. Daimler AG ja BMW Group uurivad ka koostöövõimalusi teiste tehnoloogiaettevõtetega, kes saaksid arendustöösse oma panuse anda.

Daimler AG ja isejuhtivad sõidukid


Daimler AG on arendanud mitte ainult taseme 3, vaid ka tasemete 4 ja 5 projekte. Pikaajalise liidrina ohutussüsteemide alal on Daimler algusest peale suures osas tegutsenud üksi. 2019. aastal alustatakse Räniorus San Josés koos Boschiga isejuhtivate autode pilootprogrammi asulates (tasemed 4/5). See on senise koostöö järgmine märgiline tähis ning partnerlus jätkub nagu planeeritud. Järgmise kümnendi alguses toob Daimler turule kõrgel tasemel isejuhtivad (tase 3) ja ka täiel määral isejuhtivad sõidukid (tase 4/5). Daimler AG on ainus originaaltehnoloogia arendaja, kes on isejuhtimise rakendamise kontekstis säärasel positsioonil – alates sõiduautodest kuni busside ja veokiteni.

 

BMW Group ja isejuhtivad sõidukid


BMW Group on kõrgel tasemel isejuhtimist arendanud alates 2006. aastast ning on koos tehnoloogiaspetsialistide, tarnijate ja originaalvarustuse tootjatega seeriatooteks arendamas mitte-eksklusiivset platvormi. Alates 2017. aastast on see töö koondatud Müncheni lähedale Unterschleissheimi Isejuhtimise Linnakusse, kus seda arendatakse koos partneritega. Ühiselt välja töötatud kõrgtehnoloogiat testivad praegu üle maailma enam kui 70 sõidukit, teekatsetel testitakse tasemete 2 kuni 5 isejuhtimisfunktsioone. Uue põlvkonna tehnoloogiad (tase 3, pilootprojektidel tase 4) jõuavad seeriatootmisesse aastal 2021 BMW iNEXT-il.