EQC 4x4² on ekstreemne elektriauto. Mercedes-Benz soovib sellega kombata piire ja näidata, et e-sõidukid sobivad lisaks linnaliiklusele ka maastikule. See ainueksemplar loodi eri osakondade spetsialistidest loodud meeskonna poolt, mille juht oli insener Jürgen Eberle – tema pani ratastele ka E 400 All-Terrain 4x4². "Meie eesmärk on ühendada modernne luksus, jätkusuutlikkus ja emotsionaalne veetlus. EQC 4x4² näitab, kui nauditav võib olla jätkusuutlik liikuvus. Elektriautode kõrgtehnoloogilisus ja intrigeeriv kasutuskogemus viiakse kõrgeimate tippudeni MBUX-i ja kaugteel paigaldatavate uuendustega. Aga kokkuvõtlikult: progressiivne elektriline luksus läheb maastikule,” ütles Markus Schäfer, Mercedes-Benz Carsi tegevjuht ning Daimler AG ja Mercedes-Benz AG juhatuse liige, kes vastutab Daimler Grupi arendustöö eest. "See sõitev ideeauto näitab selgelt, et lisaks kirele e-autode vastu soovib Mercedes-Benz olla selles sektoris liider ning muuta tulevased elektriautod veelgi ahvatlevamaks."


EQC 4x4² tehnoloogiaplatvormiga tõestab Mercedes-Benz, et seikluslikku elustiili saab ühendada jätkusuutlikkusega. See auto suudab sõita rannas ja kõrbes, kivisel maastikul, mägedes ja läbi veetakistuste. Lisaks töökindlusele ja mugavusele võimaldavad EQC-lt pärinevad geenid vedada haagist ja kasutada katuseraame. Kõige kaugematesse punktidesse aitavad kohale jõuda katusetelk ja täispuhutav kummipaat – ja kui stardite vara, ei ärata te elektriautoga isegi teisi laagris peatuvaid seiklejaid.


EQC 4x4² 293-millimeetrine kliirens on üle poole kõrgem kui EQC seeriamudelil (140 millimeetrit). Isegi G-klassi kliirens on 58 millimeetrit madalam. Läbida tohib 40-sentimeetrist veetakistust, see on 15 sentimeetrit enam kui seeriamudeliga. Tohutult kõrge kliirensi taga on portaalsildade kasutamine: erinevalt tavapärasest ei ole rattad samal kõrgusel nagu telje keskpunkt, vaid need asuvad oluliselt madalamal ning iga ratta juures on eraldi reduktor. Nii tõuseb kogu sõiduk kõrgemale. 4x4² vedrustuse kinnituspunktid on samad nagu standardmudelil.


Sama muljetavaldavad on pealesõidu- ja lahkumisnurgad – vastavalt 31,8 kraadi ja 33 kraadi taga. Võrdluseks: traditsioonilise G-klassi pealesõidu- ja lahkumisnurk on 28 kraadi. Maastikusõiduprogrammid on ümber kalibreeritud ning need põhinevad GLC-lt pärineval eriti võimekal tarkvaral. Näiteks võimaldab see eraldi pidureid rakendades pöördemomenti nutikamalt jaotada, et lahtisel pinnasel haarduvust parandada. Koos 285/50 R20 mõõdus rehvidega tagab see suurepärase maastikuvõimekuse. Efektsele välimusele annab lõpliku lihvi relvahalli värvi kilega kaetud kere ja musta värvi koopalaiendid.

Olulisemad EQC 4x4² maastikuvõimekust iseloomustad näitajad:

    EQC 4x4²
(ideeauto)
EQC 400 4MATIC
(standardmudel)[2]
Pealesõidunurk Kraadi 31,8 20,6
Lahkumisnurk Kraadi 33,0 20,0
Ületusnurk Kraadi 24,2 11,6
Kliirens mm 293 140
Läbitava veetakistuse
lubatav sügavus
mm 400 250

Veel fakte ja numbreid:

  • EQC 4x4² on umbes 20 sentimeetrit kõrgem kui tavamudel
  •  Koopalaiendid on umbes 10-sentimeetrised
  • Vaatamata 20-tollistele ratastele on pöördering väike - tänu modernsele vedrustuse kinemaatikale ja neljahoovalisele esivedrustusele
  • Standardse EQC-ga võrreldes on kliirens ja läbida lubatava veetakistuse sügavus 15 sentimeetri võrra suurem
Lisaks muudab EQC 4x4² eriliseks helikogemus: see auto tekitab enda ümber uue helimaastiku. EQC 4x4² akustika koosneb juhile antavast tagasisidest näiteks parkimisel ja süsteemi valmisoleku kohta ning interaktiivsest ja emotsioone tekitavast sõiduhäälest. Viimast mõjutavad paljud parameetrid nagu näiteks gaasipedaali asend, sõidukiirus ja energia salvestamise tase. Kasutatakse intelligentseid algoritme, mille põhjal tekitavad võimendi ja sõitjateruumi kõlarid sobiva helitausta.

EQC seeriamudelil kasutatakse välist heliseadet (Acoustic Vehicle Alert System, AVAS), mida nõuab auto kuuldavaks tegemiseks seadus. EQC 4x4²-l on võimsam ja just selle auto jaoks loodud AVAS – ning kõlaritena toimivad esituled. Selleks leidsid võimaluse Mercedes-Benzi helieksperdid, paigutades esitulede korpusesse kõlarid – nii sündisidki "helilambid".

EQC 4x4² on juba kolmas Mercedes-Benzi 4x4² perekonda kuuluv auto. G 500 4x4² oli seeriamudel, mida toodeti alates 2015. aasta septembrist. Ning 2017. aastal katsetas Mercedes-Benz džiibiehituse piire ideeautoga E 400 All-Terrain 4x4².

Kontakt:
Wolfgang Würth, +49 160 862 0345, wolfgang.wuerth@daimler.com
Koert Groeneveld, +49 160 861 4747, koert.groeneveld@daimler.com

[1] Elektrikulu vastavalt direktiivile 692/2008/EC. Elektrikulu sõltub sõiduki varustusest. Lisainfot uute sõiduautode ametliku kütusekulu ja ametliku CO2 heitme kohta leiab Euroopa Liidu väljaandest "Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO₂-Emissionen and den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen" ("Info uute aute autode kütusekulu, CO₂ heitme ja energiakulu kohta"), mis on tasuta saadaval kõikide edasimüüjate juures ja Deutsche Automobil Treuhand GmbH kodulehel www.dat.de.e. [2] Keskmine elektrikulu: 21,3-20,2 kWh/100 km; keskmine CO2 heide: 0 g/km. Elektrikulu on kindlaks määratud vastavalt direktiivile 692/2008/EC. Elektrikulu sõltub sõiduki varustusest. Lisainfot uute sõiduautode ametliku kütusekulu ja ametliku CO2 heitme kohta leiab Euroopa Liidu väljaandest "Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO₂-Emissionen and den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen" ("Info uute aute autode kütusekulu, CO₂ heitme ja energiakulu kohta"), mis on tasuta saadaval kõikide edasimüüjate juures ja Deutsche Automobil Treuhand GmbH kodulehel www.dat.de.e.