„Mercedes-EQ eesmärgiks on saada liidriks nii elektrijõuallikate kui ka elektrisõidukite tarkvara osas. Me oleme enda jaoks defineerinud ambitsioonikad eesmärgid ning otsustanud kiirendada uute tehnoloogiate väljaarendamist ja turuletoomist," räägib Markus Schäfer, Daimler AG ja Mercedes-Benz AG juhatuse liige, kes vastutab Daimleri grupi arendustegevuse eest, ning Mercedes-Benz Carsi tegevjuht. „EQA võimaldab meil näidata, millisena näeme kliendi vajaduste järgi kohandatud e-mobiilsust. Me pakume laiaulatuslikku EQA mudeliperekonda, mille võimsus jääb vahemikku 140 kW-st üle 200 kW-i, ja mida saab nii esi- kui ka nelikveoga. Ja neile, kelle jaoks on eriti oluline sõiduulatus, hakkame pakkuma EQA eriversiooni, mis sõidab WLTP standardi järgi akutäiega üle 500 kilomeetri. EQA tõestab, et olemasolevat ja end tõestanud platvormi saab kasutada, et saavutada suurepärane võimekuse, kulude ja turuletoomiseks kuluva aja kompromiss.

 

"EQA perekonnast jõuab esimesena müügile mudel EQA 250 (keskmine elektrikulu: 15,7 kWh/100 km; keskmine CO2 heide: 0 g/km)[1], mille võimsus on 140 kW ja sõiduulatus NEDC standardi järgi 486 kilomeetrit[2]. "Kahekordne" liitium-ioonaku asub auto põhja all ning on osa kerestruktuurist, selle mahutavus on 66,5 kWh. Et saavutada parim müra- ja vibratsioonimugavus, mis on omane Mercedes-Benzi autodele, võeti kasutusele paljud meetmed, millega isoleerida elektrimootor veermikust ja kerest. Nende mõju suurendavad veelgi mitmed amortiseerimislahendused. EQA 250 hind algab Saksamaal 47 540,50 eurost.

 

„EQA kaks tähelepanuväärset omadust on Mercedese progressiivne disain ja intuitiivne kasutamine. Me pakume oma klientidele esmakordselt kompaktset täiselektrilist Mercedest, mille sõiduulatus on piisavalt pikk, et tagada sobivus igapäevakasutusse. Seepärast on EQA ka väga oluline sõiduk meie teel kõikide segmentide elektrifitseerimiseni," ütleb Britta Seeger, Daimler AG ja Mercedes-Benz AG juhatuse liige, kes vastutab Mercedes-Benz Carsi müügi ja turunduse eest.

 

„Tänu MBUX-ile on meie sõidukid muutunud liikuvateks assistentideks. EQA-ga astume järgmise sammu: MBUX-iga on ühendatud Electric Intelligence funktsiooniga navigeerimine, mis muudab auto kasutamise veelgi lihtsamaks," rõhutab Sajjad Khan, Mercedes-Benz AG juhatuse liige, CASE osakond. „Lisaks näitab EQA, kuidas me ühendame kõrgtehnoloogilise ja jätkusuutliku elektrijõuallika Mercedes-Benzi ühe põhiväärtuse – ohutusega."

 

Elektroesteetika – osa Mercedes-Benzi Progressive Luxury disainikeelest

 

EQA-l kasutatakse Mercedes-EQ tunnuslikku esivõret: Mercedes-Benzi täht mustal taustal. Teine elektrilistele Mercedes-EQ-dele omane tunnus on pidev valgusjoon nii auto ninas kui ka tagaosas. Horisontaalne kiudoptiline riba ühendab LED-esilaternate päevasõidutuled, tagades äratuntavuse nii päeval kui ka öösel. Esituledes kasutatud sinine värv räägib samuti kuulumisest Mercedes-EQ perekonda. Ka LED-tagatulesid ühendab LED-valgusriba, muutes auto tagantvaates visuaalselt laiemaks. Registreerimismärgi koht on viidud kaitserauale. Sellele mudelile ainuomased on kahe- või kolmevärvilised kuni 20-tollised veljed, mõnel puhul kasutatakse velgedel rosé-kuldset või sinist värvi viimistluselemente.

 

„Progressive Luxury kõige sportlikumas vormis. Sündinud on täiselektriline linnamaastur, mis loodi silmas pidades jätkusuutlikku tulevikuliiklust – kompaktne ja modernne EQA," ütleb Gorden Wagener, Daimler AG disainijuht. „EQA kere täiuslikud proportsioonid ja tähelepanuväärne sõitjateruum kehtestavad uued standardid".

 

Vastavalt valitud disaini- ja varustuspaketile viitab EQA sõitjateruumis elektrilisusele uutmoodi meeleoluvalgustus ning ventilatsiooniavade, istmete ja võtme rosé-kuldne viimistlus. Edition 1 erimudeli varustusse kuuluvad veel nahkpolstriga istmed, läbi perforeeringu paistab sinine kangas. Ka elektriautole omaste näidikutega ekraanidel kasutatakse samasugust sinise ja rosé-kuldsega värviskeemi.

 

Kõrge isteasend on linnamaasturile omane – ning muudab lisaks lihtsale autosse sisenemisele ja väljumisele väga heaks ka nähtavuse. EQA arendamise üheks oluliseks eesmärgiks oli ka praktilisuse tagamine, näiteks saab tagaistme seljatuge kokku klappida suhtes 40:20:40.

 

Efektiivsus on võtmetegur: alates aerodünaamikast kuni Electric Intelligence funktsiooniga navigeerimiseniEQA õhutakistustegur on suurepärane Cd 0,28, selle saavutamiseks on kasutusele võetud paljud aerodünaamikat parandavad meetmed nagu näiteks väga sile, peaaegu täielikult kaetud põhi ja spetsiaalselt optimeeritud Aero veljed. Kõrgtehnoloogilisse termokontrollisüsteemi üks osa on soojuspump – ja selle paljude uuenduslike lahenduste hulka kuulub näiteks elektrijõuallika jääksoojuse ärakasutamine. Kõik see tagab erakordse efektiivsuse ja maksimaalse sõiduulatuse. Olemas on ka MBUX-i või Mercedes me telefonirakenduse abil eelseadistatav kliimaseade.

 

EQA igapäevase kasutamise muudab veelgi lihtsamaks standardvarustusse kuuluv Electric Intelligence funktsiooniga navigeerimine. See arvutab välja kõige kiirema tee sihtpunkti, võttes muu hulgas arvesse vajalikke laadimispeatuseid, topograafiat ja ilmaolusid. Süsteem suudab dünaamiliselt reageerida muutustele, kohandudes näiteks liiklusolude ja juhi sõidustiiliga.

Tehnilised andmed:

     EQA 250  
Mootori asukoht   eesmootor  
Elektrimootor Tüüp asünkroonmootor  
Võimsus kW 140  
Pöördemoment Nm 375  
Kiirendus 0-100 km/h s 8,9  
Tippkiirus[3]
km/h 160  
Aku kasutatav mahutavus (NEDC) kWh 66,5  
Keskmine energiakulu (NEDC)[4]
kWh/100 km 15,7  
NEDC sõiduulatus[4] km 486  
Laadimisaeg[5] kodulaadijaga (Wallbox) või avalikus laadimisjaamas  vahelduvvooluga
h 5:45  
Laadimisaeg[6] kiirlaadimisjaamas alalisvooluga
min 30  

Intelligentsed juhiabisüsteemid, erakordne avariiturvalisus

 

EQA standardvarustusse kuuluvad rajahoidik Active Lane Keeping Assist ja piduriassistent Active Brake Assist. Viimase ülesanne on automaatpidurduse abil vältida kokkupõrget või vähendada selle tagajärgi, linnakiirusel suudab Active Brake Assist reageerida ka peatunud sõidukitele või teed ületavatele jalakäijatele. Juhiabisüsteemide paketi laiendatud funktsioonide hulka kuuluvad veel näiteks pööramisfunktsioon, autost väljumisel hoiatamine läheneva sõiduki või jalgratturi eest ning ülekäiguradede läheduses tuvastatud jalakäija hoiatus.

 

Passiivse ohutuse poolest on EQA tõeline Mercedes. GLA tugevat konstruktsiooni täiustati veelgi, et see vastaks kõikidele elektriautodele esitatavatele nõuetele. Aku on paigutatud eri sektsioonidest koosnevasse raami, millel on seniste põikitugevduste asemel ka konstruktsiooniline funktsioon. Auto esiosas asuv kaitse väldib aku vigastamist võõrkehade poolt. Muidugi on EQA läbinud ka margi tavapärase väga põhjaliku avariikatsete programmi ning selle akule ja ka kõikide teistele elektrivooluga seotud osade ohutusele kehtivad eriti ranged nõuded.

 

Suurepärane varustus, Mercedes-EQ-le omased ekraanid

 

EQA standardvarustusse kuulub intuitiivselt kasutatav MBUX multimeediasüsteem (Mercedes-Benz User Experience). MBUX-i saab vastavalt oma soovile suures ulatuses seadistada. Selle peamised eelised on järgnevad: suur arvutusvõimsus, suurepärased ekraanid ja graafika, värviline tuuleklaasinäidik (lisavarustus), liitreaalsusega navigeerimine (lisavarustus), iseõppiv tarkvara ja hääljuhtimine, mis aktiveeritakse märksõnaga „Hey Mercedes".

 

Meediaekraanilt saab infot laadimisvõimaluste, elektrikulu ja energiavoolu kohta, näidikupaneelilt aga näiteks kasutatavat võimsust (tahhomeetri asemel), energia salvestamise teavet ja samuti, kas sihtkohta jõutakse vahepealse laadimiseta. Ekraani värvid vahelduvad vastavalt olukorrale: näiteks kiirendades muutub ekraan valgeks. Sõltuvalt meeleolust või vastamaks sõitjateruumi disainile saab valida nelja erineva ekraanistiili vahel, neist Progressive on spetsiaalne Mercedes-EQ värviskeem.

 

EQA rohke standardvarustuse hulka kuuluvad adaptiivsete kaugtuledega LED High Performance esituled, elektriline EASY-PACK tagaluuk, 18-tollised valuveljed, 64 värviga meeleoluvalgustus, topelt-topsihoidik, neljas suunas reguleeritava nimmetoega luksuslikud istmed, manööverdamise lihtsamaks muutev tagurduskaamera ja nahkkattega multifunktsionaalne rool. Autot saab isikupärastada kahe disaini- ja varustuspaketi AMG Line ja Electric Art abil ning paketiga Night Package. Saadaval on ka veokonks koos ESP® haagise stabiliseerimise süsteemiga. Kui veokonksu ei vajata, saab selle kaitseraua taha peitu liigutada. EQA 250 maksimaalne lubatud haagise mass on 750 kg (piduriteta/piduritega). Nelikveoliste mudelite puhul on see veel suurem.

 

Meediakontaktid:
Koert Groeneveld, +49 160 86 147 47, koert.groeneveld@daimler.com
Markus Nast, +49 160 86 803 38, markus.nast@daimler.com
Wolfgang Würth, +49 160 86 203 45, wolfgang.wuerth@daimler.com

[1 ]Elektrikulu ja sõiduulatus vastavalt Määrusele 692/2008/EC. Elektrikulu ja sõiduulatus sõltuvad sõiduki varustusest. Lisainfot uute sõiduautode ametliku kütusekulu ja CO2 heitmete kohta leiab väljaandest “Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen and den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” („Käsiraamat uute sõiduautode kütusekulu, CO2 heitmete ja energiakulu kohta”), mis on tasuta saadaval kõikide edasimüüjate juures ja Deutsche Automobil Treuhand GmbH kodulehel www.dat.de. [2] WLTP järgi 426 km. [3] Elektrooniliselt piiratud. [4] Elektrikulu ja sõiduulatus vastavalt Määrusele 692/2008/EC. Elektrikulu ja sõiduulatus sõltuvad sõiduki varustusest. Lisainfot uute sõiduautode ametliku kütusekulu ja CO2 heitmete kohta leiab väljaandest “Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen and den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” („Käsiraamat uute sõiduautode kütusekulu, CO2 heitmete ja energiakulu kohta”), mis on tasuta saadaval kõikide edasimüüjate juures ja Deutsche Automobil Treuhand GmbH kodulehel www.dat.de. [5] Laadimisaeg 10-100% Wallboxiga või avalikus laadimisjaamas (vahelduvvooluga vähemalt 11 kW, 16 A faasi kohta). [6] Laadimisaeg 10-80% alalisvoolu-kiirlaadijaga, 400 V ja vähemalt 300 A.