Mercedes-Benz arendab oma Ambition 2039 kava raames süsinikuneutraalset mudelivalikut, mida loodetakse pakkuda juba järgneva kahekümne aasta jooksul. 2030. aastal on ettevõtte soov müüa üle poole autodest elektriajamiga – mille hulka kuuluvad täiselektrilised autod ja pistikhübriidid. Mercedes-Benz mõtleb tulevikule juba täna: ja vastavalt sellele on uus EQS loodud jätkusuutlikuks. Auto toodetakse süsinikuneutraalsust silmas pidades ning ressursse säästvate materjalidega, näiteks on EQS-i vaibad valmistatud taaskasutatud lõngast. Mercedes-Benz on läbi mõelnud kogu väärtusahela alates sõiduki arendusfaasist kuni tarnijate valiku ja tootmiseni välja. Mercedes-Benz AG kliimaeesmärgid on kinnitanud sõltumatu rahvusvaheline kliimaorganisatsioon Science Based Targets Initiative (SBTI).

 

Aerodünaamikainseneride ja disainerite jõupingutuste tulemusena saavutati Purpose-disaini arendades rekordiline õhutakistustegur cd 0,202. See tähendab, et EQS on kõige aerodünaamilisem seeriaauto maailmas. See võimaldab maksimeerida ka sõiduulatuse. Ühtlasi on EQS üks vaiksemaid autosid, selles mängib olulist rolli madal tuulemüra.

 

Väga head on ka EQS-i rekuperatsiooninäitajad: kasutades DAuto rekuperatsioonirežiimi, saavutatakse maksimaalne aeglustus 5 m/s², seejuures tagab rekuperatsioon aeglustuse kuni 3 m/s² (tavapiduritega 2 m/s²). See võimaldab peatuda ka sõidupidurita, samas lisandub sõiduulatust; rekuperatsioonivõimsus on  kuni 290 kW3. Aeglustatakse ka siis, kui auto tuvastab ees liikuva sõiduki – kuni peatumiseni näiteks foori taga. Energiasalvestus toimub ECO Assistiga koostöös intelligentselt ja olukorrast sõltuvalt, arvesse võetakse muu hulgas liiklussituatsiooni ja topograafiat. Juht saab roolil asuvate labadega valida kolme energiasalvestustaseme vahel ning kasutada ka kulgemisfunktsiooni.

 

Kuni 770-kilomeetrise sõiduulatuse (WLTP) ja kuni 385 kW võimsusega vastab EQS kõikidele S-klassi segmendis esitatavatele võimekuse nõuetele. Tulevikus on plaanis valikusse lisada veelgi võimsam versioon, mille mootor arendab kuni 560 kW. Kõikidel EQS-idel on tagasillas elektriline jõuallikas (eATS), 4MATIC-versioonidel on eATS ka esisillas.

 

EQS-il esitletakse märkimisväärselt kõrgema energiatihedusega uue põlvkonna akusid. Kahest akust suurema kasutatav energiasisaldus on 107,8 kWh. Seda on umbes 26 protsenti enam kui EQC-l (EQC 400 4MATIC: keskmine elektrikulu: 20,1-21,5 kWh/100 km; CO2 heide: 0 g/km)4. Majasiseselt välja töötatud uuenduslik akude juhttarkvara võimaldab üle-õhu tarkvarauuendusi (OTA). Sel moel on tagatud, et energiajuhtimissüsteem on kogu elutsükli vältel ajakohane. Akuelementide keemias on katoodide koobaltisisaldus vähenenud kümne protsendini.

EQS-i saab kiirlaadimisjaamas alalisvooluga laadida võimsusega kuni 200 kW. 300 kilomeetri läbimiseks saab piisavalt energiat laetud vaid 15 minutiga5 (WLTP). Kodus või avalikus laadimisjaamas võib EQS-i mugavalt laadida vahelduvvooluga ja võimsusega kuni 22 kW. Jaapanis on võimalik ka kahesuunaline laadimine. Valikus on erinevad intelligentsed laadimisrežiimid, mille saab (sõltuvalt asukohast) automaatselt aktiveerida, ja funktsioonid nagu akut säästev laadimine.

 

Navigation with Electric Intelligence navigatsioonisüsteem arvutab välja kõige kiirema ja mugavama marsruudi, mis hõlmab ka laadimispeatuseid. Süsteem võtab arvesse paljusid faktoreid ja reageerib dünaamiliselt näiteks liiklusummikutele ja muutustele sõidustiilis. Uus võimalus on visualiseerimine MBUX-i ekraanil, mis näitab, kas akus olevast energiast piisab sõidu algpunkti tagasijõudmiseks, ilma et vahepeal peaks laadima. Teekonna planeerimises eelistatakse käsitsi sisestatud laadimiskohti, süsteemi pakutud laadimisjaamu saab ise välistada. Välja arvutatakse ka orienteeruv laadimiskulu.

 

Kuigi EQS on väga lähedane S-klassile, ehitatakse see elektriauto platvormile. Täiesti uus kontseptsioon võimaldab kasutada Purpose Design kujustust: EQS eristub selgelt sisepõlemismootoriga sõidukitest ettepoole nihutatud sõitjateruumi, laugpära ja ühe-joonega-tõmmatud disainiga. Sensual Purity disainikeele ja progressiivse luksuse kombinatsioon peegeldub skulptuursetes pindades, vähendatud ja sujuvates üleminekutes (nn voolav disain).

 

Auto esiosas domineerib suur “Black Panel” paneel. Uunduslikke esitulesid ühendav valgustriip ja sügavmust esipaneel (Black Panel) moodustavad isikupärase näo. Mercedese embleemiga Black Panelit on võimalik veelgi täiendada: lisavarustusena saab selle tellida kolmemõõtmelise tähemustriga. Niinimetatud Mercedes-Benzi tähemuster on saadaval koos AMG Line Exterior ja Electric Art Exterior pakettidega. Selle disainis kasutatakse Daimler-Motorengesellschafti originaalembleemi kuju, mis patenteeriti kaubamärgina 1911. aastal.

 

EQS on esimene Mercedes, millel saab täiesti uusi funktsioone aktiveerida üle-õhu uuendustega (over-the-air updates, OTA). Esitlusest alates on saadaval kaks spetsiaalset sõidurežiimi noortele juhtidele ja teenindavale personalile, mõned mängud ja demoprogramm "The Best or Nothing". See tähendab, et pärast auto ostmist ja esimest seadistamist saab mõningat EQS-i varustust vastavalt isiklikule eelistusele eraldi kohandada. Muuta saab ka tagarataste pööramist, nii et nende pöördenurk kasvab kümnele kraadile. Lisaks uute funktsioonide soetamisele saab tulevikus OTA abil tellida teenuseid, aktiveerida ajutiselt funktsioone ning lasta autot testida.

 

ENERGIZING AIR CONTROL PLUS kliima- ja ventilatsioonisüsteemiga keskendub Mercedes-Benz õhukvaliteedile. See süsteem põhineb filtritel, anduritel, spetsiaalsel ekraanikontseptsioonil ja õhu konditsioneerimisel. HEPA (High Efficiency Particulate Air) filter on eriti efektiivne ja suudab kinni püüda tahkeid osakesi, mikroosakesi, õietolmu ja muud, mis muidu koos välisõhuga autosse jõuab. Tänu aktiivsöekattele vähendatakse ka vääveldioksiidi, lämmastikoksiidi ja lõhnu. HEPA filtril on "OFI CERT" ZG 250-1 viiruste ja bakterite sertifikaat. Eelseadistatava kliimaseadme abil on autos olevat õhku võimalik puhastada ka enne autosse istumist. MBUX kuvab tahkete osakeste hulka nii välisõhus kui ka autos – detailselt spetsiaalses Air Quality menüüs. Kui välisõhu kvaliteet on halb, võib süsteem soovitada ka akende ja katuseluugi sulgemist.

 

EQS-i valikvarustuse hulka kuuluvad automaatse mugavusfunktsiooniga uksed6. Kui juht läheneb autole, kerkivad uste pinnale ukselingid. Kui juht jõuab veelgi lähemale, avaneb automaatselt juhiuks. MBUX-i abil saab juht avada ka tagauksi, et näiteks kooli ees lapsi peale võtta.

EQS on erakordselt intelligentne sõiduk, millel võib sõltuvalt varustusest olla kuni 350 andurit. Andurid mõõdavad vahemaid, kiiruseid, kiirendusi, valgusolusid, temperatuure, sademeid, loevad üle juhi silmapilgutused, määravad kindlaks sõitjate arvu ja jälgivad nende kõnet. Kogu saadud teavet töötlevad algoritmide abil juhtseadmed, mis teevad välgukiirusel otsuseid – võib öelda, et need on auto ajud. Tänu võimekale tehisintelligentsile (AI) õpib uus EQS oma kogemustest ja muutub targemaks.

 

Kõikehõlmav helikogemus muudab üleminekust traditsiooniliselt autolt elektriautole ka kuuldavaks. Sõitjad saavad vastavalt oma eelistusele valida auto helipilti. Burmester® helisüsteemiga EQS pakub kaht helitausta: Silver Waves ja Vivid Flux. Neid saab valida ja välja lülitada keskekraani menüüst Sound Experiences. OTA tehnoloogia abil on võimalik tellida veel üht helitausta. Interaktiivne sõiduhääl, mille tekitavad helisüsteemi kõlarid, muutub samuti koos valitava helitaustaga.

 

ENERGIZING COMFORT varustusse on lisandunud kolm uut metsa-, mere- ja vihmahäältega (Forest Glade, Sound of the Sea ja Summer Rain) ENERGIZING NATURE programmi. Need pakuvad haaravat ja muljetavaldavalt realistlikku elamust. Rahustavad helid loodi koostöös akustikaökoloogi Gordon Hemptoniga. ENERGIZING Comfort mõjutab ka teisi meeli, kombineerides heli valgusmeeleolu ja piltidega.

 

Standardvarustusse kuuluvad pööravad tagarattad, mille pööramisnurk on kuni 4,5 kraadi. See muudab EQS-i vilkamaks ja dünaamilisemaks. Lisana saab tellida kuni kümme kraadi pööravad tagarattad, need on võimalik aktiveerida ka üle õhu toimuva uuenduse (OTA) abil tagantjärgi. Tänu sellele väheneb enam kui viiemeetrise EQS-i pöördering vaid 10,9 meetrile – mis on samaväärne paljude kompaktklassi autodega. Tagarataste pööramise nurka ja nende liikumistrajektoori kuvatakse keskekraanil sõidurežiimide aknas.

 

EQS-i parkimissüsteemid töötavad auto ümbrust jälgivate võimsate andurite abil ja need on juhile manööverdamisel toeks paljudes olukordades. Auto saab parkimiskohale ja sealt välja juhtida ka nutitelefoni ja Remote Parking Assisti abil. INTELLIGENT PARK PILOT eelvalmidusega on EQS ette valmistatud ka automaatparkimiseks (Automated Valet Parking, AVP, SAE tase 4). Kui auto on vastava lisavarustusega ja kasutatakse Connect teenust (sõltuvalt riigist), on autol olemas tehnoloogia, et juhita ja täisautomaatselt parkida ja parkimiskohalt välja sõita – parklates, mis on varustatud AVP infrastruktuuriga, ja tingimusel, et antud riigi seadusandlus seda lubab.

 

Revolutsiooniline DIGITAL LIGHT esitulede tehnoloogia (standardvarustus alates Advanced Plus varustustasemest) suudab teele kuvada juhtjooni ja ohutussümboleid. Uued on kaks juhiabifunktsiooni7, mis kuvavad teele võimaliku sõidurajavahetuskoha ning ka hoiatuse/soovitusliku sõidusuuna, kui rajahoidik Lane Keeping Assist või pimenurga-assistent Blind Spot Assist tuvastavad ohu. DIGITAL LIGHT tuledes on kolme erakordselt võimsa LED-iga valgusmoodulid, mille valgust peegeldavad ja suunavad 1,3 miljonit mikropeeglit. Seega on esitulede resolutsioon enam kui 2,6 miljonit pikslit.

 

Lisavarustusse kuuluva DRIVE PILOTI abil suudab EQS teatud tingimustel sõita automaatrežiimis (kiirusega kuni 60 km/h): kui liiklustihedus on suur ja sobivatel kiirteelõikudel ka autode rivis (esialgu Saksamaal). See muudab juhi töö lihtsamaks ning võimaldab tal tegeleda kõrvaliste asjadega8. Nii saab juht oma aega ratsionaalselt ära kasutada näiteks In-Car Office’is internetti kasutades ning e-kirju lugedes ja neile vastates.

 

Sõitjateruumis on vaieldamatult suurim pilgupüüdja MBUX Hyperscreen. See suur kaarduv ekraan ulatub peaaegu armatuurlaua ühest servast teise. Klaaskatte alla on paigutatud kolm ekraani, mis otsekui sulanduvad üheks. Kaasreisija ees asub 12,3-tolline OLED meelelahutus- ja juhtekraan. Meelelahutusfunktsioone saab kasutada ainult siis, kui auto liigub vastavalt antud riigi õigusnormidele. Mercedes-EQ-s kasutatakse kaameral põhinevat intelligentset piirangut: kui kaamera tuvastab, et juht vaatab kõrvalistuja ees olevat ekraani, siis muutub ekraan automaatselt tumedaks.

Iseõppiva tarkvaraga MBUX kohandub täielikult kasutajaga ning oskab teha isikustatud soovitusi teabe- ja meelelahtussüsteemi, mugavus- ning teiste funktsioonide kasutamise osas. Ekraani nullkiht võimaldab vastavalt olukorrale ja kontekstile kõige olulisemat infot alati täpselt juhi vaatevälja kuvada.

 

Lai valik kõige uuema põlvkonna juhiabisüsteeme: uus on näiteks ATTENTION ASSISTI mikroune lisatuvastus. See analüüsib näidikupaneelis asuva kaamera abil juhi silmalaugude liikumist (ainult koos MBUX Hyperscreeniga). Juhiekraan hõlmab ka juhiabisüsteemide näidikut, mis visualiseerib ülevaatlikult juhiabisüsteemide tööd.

 

Tervikliku ohutuse põhimõtted, eriti mis puudutab avariiturvalisust, kehtivad täiel määral sõltumata kasutatavast platvormist. Nagu kõikidel teistel Mercedestel ümbritseb EQS-is sõitjaid väga jäik kere, spetsiaalsed deformatsioonialad ja kõrgtehnoloogilised ohutussüsteemid. PRE-SAFE® kuulub standardvarustusse. Fakt, et EQS kasutab uut täiselektrilise auto konstruktsiooni, andis võimaluse ohutuskontseptsiooni veelgi täiustada. Näiteks sai aku paigutada väga ohutusse kohta: auto põhja sisse. Ja kuna kaasa ei pea vedama rasket sisepõlemismootorit, sai auto konstruktsiooni käitumist laupkokkupõrkel modelleerida veelgi paremini. Lisaks tavapärastele kokkupõrketestidele kontrolliti Sõidukite ohutustehnoloogiakeskuses (Vehicle Safety Technology Centre - TFS) turvalisust eri iseloomuga kokkupõrgetel, põhjalikult testiti ka erinevaid komponente.

Tehnilised andmed9

     EQS 450+  EQS 580 4MATIC
Veoskeem   Tagavedu Nelikvedu
Elektrimootor (-id) Mudel Püsiergutusega sünkroonmootor (-id) (PSM) Püsiergutusega sünkroonmootor (-id) (PSM)
Maksimaalne võimsus10
kW 245 385
Maksimaalne pöördemoment ülekandest Nm 568 855
Kiirendus 0-100 km/h s 6.2 4.3
Tippkiirus11
km/h 210 210
Aku kasutatav mahutavus (WLTP) kWh 107,8 107,8
Nimipinge volti 396 396
Maksimaalne energiasalvestuvõime12
kW 186 290
Laadija (standard/lisavarustus) kW 11/22 11/22
Laadimisaeg13 Wallboxiga või avalikus laadimisjaamas (AC, 11/22 kW)
h 10/5 10/5
Laadimisaeg14 kiirlaadijaga (DC)
minutit 31 31
Maksimaalne laadimisvõimsus (DC) kW 200 200
Sõiduulatus 15 min laadimisega15 (DC; WLTP)
km Kuni 300 Kuni 280
       
Keskmine elektrikulu (WLTP) kWh/100 km 15,7-20,4 17,4-21,8
CO2 heide (WLTP) g/km 0 0
Keskmine elektrikulu (NEDC) kWh/100 km 16,0-19,1 16,9-20,0
CO2 heide (NEDC) g/km 0 0
       
Muud näitajad      
Pikkus/laius/kõrgus mm 5216/1926/1512 5216/1926/1512
Pikkus/laius/kõrgus (USA) mm 5265/1926/1513 5265/1926/1513
Rööbe ees/taga mm 1667/1682 1667/1682
Pöördering (tagarataste pöördenurk 4,5°/10°) m 11,9/10,9 11,9/10,9
Pakiruumi maht, VDA l 610-1770 610-1770
Mass liikluses16
kg 2480 2585
Kandevõime kg 465-545 475-550
Täismass kg 2945-3025 3060-3135
Õhutakistustegur alates cd   0,2017
0,2017

Meediakontaktid:
Koert Groeneveld, +49 160 86 147 47, koert.groeneveld@daimler.com
Wolfgang Würth, +49 160 86 203 45, wolfgang.wuerth@daimler.com

[1] EQS-i tehnilised andmed sõiduulatuse, elektrikulu, võimsuse, pöördemomendi, rekuperatsiooni ja dünaamika kohta on esialgsed; need arvutati Mercedes-Benzi poolt välja vastavalt kehtivale sertifitseerimismetoodikale. Ametlikud TÜV, EC tüübikinnituse ja vastavussertifikaatide andmed pole veel saadaval. Siin esitatud andmete ja ametlike andmete erinevused on võimalikud. [2] 19-tolliste AMG velgedega (EL-is saadaval alates 2021. aasta lõpust) SPORT sõidurežiimis. [3] Iseloomustab rekuperatsiooniga akusse suunatavat energiat. Antud näit saavutatakse optimaalsetes keskkonnatingimustes ja see sõltub näiteks temperatuurist ja aku laetusest. Erinevused on võimalikud. [4] Elektrikulu vastavalt Euroopa komisjoni määrusele (EC) 692/2008. [5] Laadides kiirlaadimisjaamas 500 A alalisvooluga. [6] Järgneb pärast müügile jõudmist. [7] Teatud turgudel võib seadusandlusest tingituna uute juhiabisüsteemide saadavus ja funktsioonide kasutatavus olla piiratud. [8] Juhile lubatud kõrvaltegevused sõltuvad antud riigi liikluseeskirjadest. [9] EQS-i tehnilised andmed sõiduulatuse, elektrikulu, võimsuse, pöördemomendi, rekuperatsiooni ja dünaamika kohta on esialgsed; need arvutati Mercedes-Benzi poolt välja vastavalt kehtivale sertifitseerimismetoodikale. Ametlikud TÜV, EC tüübikinnituse ja vastavussertifikaatide andmed pole veel saadaval. Siin esitatud andmete ja ametlike andmete erinevused on võimalikud. [10] Süsteemi koguvõimsus ei ole eri mootorite võimsuste summa. [11] Elektrooniliselt piiratud. [12] Iseloomustab rekuperatsiooniga akusse suunatavat voolu. Antud näit saavutatakse optimaalsetes keskkonnatingimustes ja see sõltub näiteks temperatuurist ja aku laetusest. Erinevused on võimalikud. [13] Laadimisaeg 10-100% laadides Wallboxiga või avalikus laadimisjaamas (vahelduvvool ja vähemalt 11/22 kW, 16/32 A faasi kohta). [14] Laadimisaeg 10-80% alalisvooluga kiirlaadimisjaamas, 400 V, voolutugevus vähemalt 500 A. [15] Laadides alalisvooluga kiirlaadimisjaamas 500 A, WLTP. [16] Vastavalt EC-le. [17] 19-tolliste AMG velgedega (EL-is saadaval alates 2021. aasta lõpust) SPORT sõidurežiimis.