Tänu eelmisel suvel toimunud põhjalikule uuendusele oli AMG GT 4-Door Coupé juba varustatud tipptasemel tehnoloogiaga. Uute võimaluste hulka kuuluvad täiustatud juhiabisüsteemid ja standardvarustusse kuuluv spetsiaalsete AMG-kuvarežiimide ja funktsioonidega MBUX multimeediasüsteem ning Widescreen Cockpit. Uus mudel debüteerib kuuesilindriliste mootoritega.

Kolmanda täielikult Mercedes-AMG poolt konstrueeritud mudeli edulugu jätkub. AMG GT 4-Door Coupé on jõudnud uute kliendigruppideni ja leidnud palju uusi austajaid. See mudel ühendab AMG GT suurepärase sõidudünaamika ja tänu neljale uksele ja kuni viiele kohale uuel tasemel praktilisuse. Tipptasemel õhkvedrustus, pööravad tagarattad, täielikult kohanduv nelikvedu ja modernne kontseptsioon on kliente rõõmustanud kogu maailmas. Arvestades, et see auto hoiab enda käes Nürburgringi Põhjasilmuse rajarekordit, on selge, et kasutatud tehnoloogia ja selle viimistlustase on parim võimalik ning omas klassis teistele eeskujuks.

Uuenduskuuriga on veelgi kõrgemale tasemele viidud sõitjateruumi kõikide pindade ja komponentide kvaliteet ja disain, uuenduslikud ekraanid, roolinupud ja istme- ning varustusvõimalused.

Kuigi AMG GT 4-Door Coupé pakkus juba niigi muljet avaldavaid varustusvõimalusi – alates kolme tüüpi tagaistmest ja paljudest varustuspakettidest kuni spetsiaalsete AMG-lisadeni – on nüüd lisandunud veel atraktiivseid valikuid.

„Me hoiame AMG GT 4-Door Coupéd alati parimal võimalikul tehnilisel tasemel. Nüüdse uuenduse ja eksklusiivse erimudeliga pöördume veelgi rohkem sihtgrupi poole, kes hindab üle kõige individuaalsust ja väljendusrikast elustiili. Sel eesmärgil jätkame oma brändi „Performance Luxury" profiili arendamist ning lisame valikusse rätsepatööna pakutavaid tooteid ja võimalusi. Lisaks esitleme selle mudeliga peagi oma esimest E PERFORMANCE hübriidi, suundudes jõuallikate elektrifitseerimise poole," ütles Philipp Schiemer, Mercedes-AMG GmbH tegevjuht.

Kuuesilindriliste mudelite disain jääb samaks, kuid nende esiosa saab soovi korral muuta sarnaseks kaheksasilindriliste omaga.

Kõikidele mudelitele pakutakse kolme uut kerevärvi: sinine metallik Spectral Blue, mattsinine Spectral Blue Magno ja mattvalge Cashmere White Magno. Kokku saab valida 12 värvi vahel. Soovi korral saab auto välimuse muuta veelgi sportlikumaks uue AMG Night II paketiga. Sel juhul on AMG-esivõre vertikaalsed liistud tumeda kroomviimistlusega, tagaosas lisab disainile efektsust musta värvi AMG embleem, Mercedese täht ja mudelinimetus. Musta värvi on ka kirjad esitiibadel. Uus on Night paketi ja Carbon Fibre paketi kombineerimise võimalus.

Veel rohkem mugavust ja sportlikkust tänu uuele adaptiivvedrustusele

 

Täiustatud AMG RIDE CONTROL+ vedrustus põhineb endiselt mitmekambrilisel õhkvedrustusel, mida kombineeritakse elektrooniliselt juhitava ja seadistatava amortiseerimisega. Amortisatsioonisüsteem on täiesti uus: esmakordselt kasutatakse kaht niinimetatud rõhupiiranguklappi. Need pidevalt kohanduvad juhtklapid asuvad väljaspool amortisaatoreid ning võimaldavad vedrustuse tööd vastavalt sõiduoludele ja valitud sõidurežiimile veelgi täpsemalt juhtida: üks klapp reguleerib amortisaatori tagasisurvet ehk jõudu, mis tekib ratta eemale liikumisel ja teine kompressioonifaasi, kui ratas amortisaatorit kokku surub. Mõlemat faasi juhitakse teineteisest sõltumatult. Ühelt poolt võimaldab see tehnoloogia lisada mugavust, teisalt muudab auto veelgi sportlikumaks. Tulemusena on sõitjad tee ebatasasustest peaaegu täielikult isoleeritud ja auto liigub maksimaalselt stabiilselt.

 

Vedrustuse juhtarvuti analüüsib paljusid andmeid – näiteks kiirendus- ja ratta liikumise andurite oma – ning kohandab millisekundite jooksul iga amortisaatori tööd eraldi, et see oleks antud situatsioonis optimaalne. AMG arendusinsenerid suutsid oluliselt suurendada erinevust mugavuse ja sportlikkuse vahel, muu hulgas laiendades minimaalse ja maksimaalse amortisaatori summutusjõu skaalat ning muutes reageerimist paindlikumaks. Kahe klapi abil suudetakse amortisaatorite tööd reguleerida kõikvõimalike ratta vibratsioonide puhul. Tänu klappide erilisele ehitusele reageerib amortisaator muutuvale teepinnale ja sõiduoludele väga kiiresti.

 

Juht saab vedrustuse seadet valida AMG DYNAMIC SELECT sõidurežiimide abil: sõiduomadused muutuvad nupuvajutusega näiteks maksimaalselt dünaamilisest „Sport+" seadest kuni sujuva kulgemiseni „Comfort" seades. Lisaks saab vastava nupuga vedrustust kolmeastmeliselt reguleerida, sõltumata valitud sõidurežiimist.

 

Vedrustuse ehitust muudeti ka 2020. aastal, muu hulgas võeti kasutusele uued sildade abiraamid, tugilaagrid, õõtshoobade välimised puksid ning mitmed puksid tagasillas. Uued komponendid vähendavad jäikust, lisaks on nüüd kasutusel muudetud pehmusega asümmeetrilised õõtshoovapuksid esisillas, vastava muudetud puksi mõju avaldub erinevates oludes. Selline lahendus võimaldab suuremat läbipainet pikisuunas, tegemata kompromisse roolimistäpsuses ja -tunnetuses.

 

Lisaks on nüüd veelgi laiem AMG velgede valik. Uute velgede seas on 20-tollised kümne topeltkodaraga valuveljed ja keeruka ehitusega sportlikud 21-tollised viie topeltkodaraga sepisveljed. Soovi korral saab nüüd punased pidurisadulad tellida ka kuuesilindrilistele mudelitele.

Lai sõitjateruumi viimistluse valik

 

Sõitjateruumi uuendamine keskendub muu hulgas rohkemate valikuvõimaluste pakkumisele. Uued värvid rõhutavad AMG GT 4-Door Coupé sportlikku või luksuslikku külge – näiteks uus titaanhalli ja pärli/musta värvi Exclusive nappa naha kombinatsioon koos kollaste õmblustega või Exclusive nappa naha peene trühvlipruuni ja musta värvi kombinatsioon STYLE viimistlusega (teemandiõmblused). Lisaks populaarsetele kahevärvilistele istmetele on valikus viies värvis ja STYLE viimistluses Exclusive nappa nahkposter: pruun Sienna, punane Classic, sinine Yacht, valge Deep ja hall Neva. Nii esimesed kui ka tagumised istmed harmoneeruvad muu polstriga; näiteks uste käetugede ja rooliratta viimistlusega. Väljapeetud, meistrite käsitööd meenutavale meeleolule annavad viimase lihvi põrandavaipade vastavas värvis nahkservad ja tikitud AMG embleemid.

Uus topeltkodaratega AMG Performance rooliratas

 

Nii nähtavat kui ka tuntavat lisaväärtust pakub uus topeltkodaratega ja harmooniliselt integreeritud nuppudega AMG Performance rooliratas. Kolm ümarate servadega topeltkodarat kombineerivad stabiilsuse ja visuaalse kerguse. Alt sirge roolivõru on kaetud nappa naha või nappa naha ja DINAMICA mikrokiu kombinatsiooniga, lisana saab selle tellida ka soojendusega. Rooliga on integreeritud andurmatt, mis tuvastab, kas juht hoiab käsi roolirattal. Kui juht seda teatud aja vältel ei tee, edastatakse erinevad hoiatused ning kui juht ei reageeri, aktiveerub avariipidur Emergency Brake Assist.

 

Visuaalselt avaldavad muljet harmooniliselt rooliratta horisontaalkodaratega integreeritud nupud. Nende kasutamise muudab lihtsamaks sõrmedele antav tuntav tagasiside. Näidikupaneeli juhitakse vasakpoolse ülemise kodara puutepinnaga, meediaekraani parempoolse puutepinnaga. Alumistel kodaratel asuvad kiirushoidiku/DISTRONICu nupud (vasakul) ja telefoni/käed vabad süsteemi/helitugevuse nupud (paremal).

 

Standardvarustusse kuuluvad AMG-roolinupud on muutunud veelgi efektsemaks, neil on uued ikoonid ja need on ümara kujuga. Nende nuppude abil saab endiselt juhtida olulisi sõidufunktsioone ja valida sõidurežiimi – nii et käsi ei pea roolilt võtma. AMG SPEEDSHIFT MCT 9G käigukasti käike saab vahetada rooliratta taga asuvate alumiiniumist käiguvahetuslabadega. Et see käiks veelgi täpsemalt, on käiguvahetuslabad senisest pisut suuremad ja paigutatud allapoole.

 

Valida saab suure hulga viimistlusdetailide vahel. Uus on näiteks lisavarustusse kuuluv armatuurlaua, uste ja keskkonsooli antratsiitviimistlusega avatud pooridega puitdekoor. Seda kombineeritakse hõbedase ümbrisliistuga, mis toob selle neljaukselise sportauto dünaamilise ja luksuliku külje veelgi paremini esile.

Luksus individualistidele: küllusliku varustusega erimudel Edition

 

Eksklusiivne erimudel Edition rõhutab AMG GT 4-Door Coupé luksuslikku külge. Edition erimudelit pakutakse kõikide mootoritega ja see kuulub V8 Styling Package versiooni standardvarustusse. Eksklusiivne tume rubiinpunane kerevärv on enesekindlalt ekstravagantne ning harmoneerub täiuslikult Exterior Package disainipaketiga, mis lisab kõrgläikega kroomi ja uued 21-tollised hõbedased, kõrgläikega ja viie topeltkodaraga AMG sepisveljed. Välisdisainis annab elustiili-karakterile viimase lihvi standardvarustusse kuuluv tervitusvalgustus.

 

Lisavarustuse panoraamkatus muudab Neva-halli Exclusive nappa nahkpolstriga sõitjateruumi eriti valgusküllaseks. AMG Performance rooliratas on kaetud Neva halli/musta värvi nappa nahaga. Meeleolu muudavad veelgi luksuslikumaks uus avatud pooridega tuhkhall puitviimistlus, auto värviga harmoneeruv lävepakkude valgustus ja AMG Edition embleem näidikupaneelil.

Tehnilised andmed

  Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+ Mercedes-AMG GT 43
Mootor kolmeliitrine R-6, turbolaadur ja elektriline kompressor
kolmeliitrine R-6, turbolaadur ja elektriline kompressor
kolmeliitrine R-6, turbolaadur ja elektriline kompressor
Töömaht 2999 cm3 2999 cm3 2999 cm3
Võimsus 320 kW (435 hj) 6100 p/min 270 kW (367 hj) 5500-6100 p/min
270 kW (367 hj) 5500-6100 p/min
Startergeneraatori lisavõimus 16 kW (22 hj) 16 kW (22 hj)
16 kW (22 hj)
Maksimaalne pöördemoment 520 Nm 1800-5800 p/min
500 Nm 1800-4500 p/min
500 Nm 1800-4500 p/min
Startergeneraatori lisa-pöördemoment 250 Nm
250 Nm 250 Nm
Jõuülekanne
AMG Performance 4MATIC+ nelikvedu, täielikult ümber jaotatav veojõud
AMG Performance 4MATIC+ nelikvedu, täielikult ümber jaotatav veojõud Tagavedu
Käigukast
AMG SPEEDSHIFT TCT 9G AMG SPEEDSHIFT TCT 9G AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
Keskmine kütusekulu 9,2-10,0 l/100 km1 9,2-10,0 l/100 km1
9,2-10,0 l/100 km1
Keskmine CO2 heide 209-226 g/km1
209-226 g/km1
209-226 g/km1
Efektiivsusklass D D C
Kiirendus 0-100 km/h 4,5 s 4,9 s 5,0 s
Tippkiirus 285 km/h 270 km/h 270 km/h

Meediakontaktid:
Koert Groeneveld, tel.: +49 160 8614747, koert.groeneveld@daimler.com
Melanie Cecotti, tel.: +49 160 8628464, melanie.cecotti@daimler.com
Marc Buttstädt, tel.: +49 160 8677472, marc.buttstaedt@daimler.com

[1] WLTP CO2 väärtused, mis on mõõdetud vastavalt rakendusmäärusele (EU) 2017/1153 Art. 2 Nr. 3. Kütusekulu on arvutatud vastavalt neile näitudele.