Mercedes me-le intervjuud andes tunnistab Reket, et autod on talle alati meeldinud ning vanade ja ägedate mudelite nimesid puistab ta kui varrukast. Võrdlused, seosed ja huvitavad infokillud. Nii jääb meil üle vaid kuulata ja imestada: tuntud kui muusik, aga võiks vabalt autodestki kirjutada! Seda enam, et sõnaosavusest (nagu me ta laulutekstidestki ammu teame) ei tule tal mõistagi sugugi puudu. Uurisime Reketi käest, mida ta autode juures oluliseks peab, millist muusikat autoroolis kuulab ja kuidas meeldis uus Mercedes-Benz GLE.


Millal alustasid muusikaga tegelemist ja millal otsustasid, et just räppimine on sinu ala?
Esimene ametlik ülesastumine oli 2003. aasta Pühajärve Beach Party festivalil koos Toe Tagi ja Chalice’iga. Sellest ajast alates oli muusika näol tegu pigem vahva hobiga. Päevatöö sain päris selja taha jäetud aastal 2015, kui ilmus mu teine album. Siis otsustasin vaadata, kui kaugele on võimalik vaid muusikalainel surfata.


Kes on olnud sinu suurimad muusikalised eeskujud läbi aja, kes on sind kõige enam mõjutanud?
Suurima vundamendi on ilmselt ladunud artistid nagu Phonte, Andre 3000 ja Nas. Hetkel relevantsetest räpparitest näiteks Drake ja Kendrick Lamar.


Aga Eesti artistidest?
Eestis on artistide liigirikkus väga kõrge, ja lisaks sellele on ka kvaliteet tõsiseltvõetav. Lemmikumad tegijad võiksid olla näiteks Holy Motors, Firejose ja kõik bändid, mille liige on Robert Linna.


Sinu viimane album ilmus eelmisel aastal, millal on oodata järgmist?
Luban, et kohe kui uus album valmis saab, ta ka ilmub.


Räägime nüüd autodest. Sõitsid suvel Mercedes-Benz GLE-ga. Kas see on toimekale muusikule sobiv auto?
GLE on igaks ametiks vägagi sobilik auto. Sõidutas kahte pikemat kasvu meest ja helitehnikat ja golfivarustust mängleva kergusega.


Mis meeldis, kas miski ka üllatas?
Uue GLE keskkonsool üllatas natuke oma laia disainiga ning menüü polnud enam nii primitiivne nagu näiteks vanemal GL mudelil, kus olin stereost järgmise laulu panekuks viipamise asemel harjunud lihtsalt nuppu vajutama. Aga inimene teadupärast harjub ju kõigega. Lisaks üllatas GLE äkilisus. Klassikalisest kolmeliitrisest diiselmootorist on välja võlutud kindlasti kõik võimalik.


Kuulad vist roolis muusikat palju? Mida ja millal?
Muusikat kuulan kogu aeg. Kuna lõviosa pikki sõite teen nädalavahetuseti, siis kuulan Raadio 2 õhtust programmi või mõnda värskemalt ilmunud albumit.


Mida autos hindad, milline peaks see olema?
Auto võiks olla väljast anonüümne, kuid seest mugav ning kapoti alt piisavalt võimas. Kuna käin lisaks pikkadele maanteesõitudele lisaks tihti ka metsas ja kalal, siis eelistan nendeks käikudeks keskmisest kõrgemat autot. Kuna mitme auto omamine pole ühtegi moodi õigustatav, siis õhkvedrustus ja nelikvedu on minu jaoks hädavajalikud.


On sul ka mõni unistuste auto? Ja kui piiranguid poleks, siis millega sõidaksid?
Lapsepõlves meeldis väga Lancia Delta ralliauto. Poisina mängisin selle mudeliga, kus Michelini ja Martini kleepsud peal. Täna vaatan sellele tagasi ja näen autos hoopis teisi disaininüansse kui varem. Kaunis, kandiline auto. G-klassi Mercedesest kaunimat kandilist autot muidugi leida on pea võimatu. Unistuste auto on mul aga 1970. aastate W109, Rote Sau, AMG. Loomulikult koos kleepsudega (hüüdnime Rote Sau – tõlkes Punane Põrsas – kandis W109 S-klassil põhinev legendaarne võidusõiduauto, mille valmistas AMG ja millel oli muuhulgas 6,8liitrine V-8 mootor – toim).


Milline on su n-ö autoajalugu? Mis oli su esimene auto ja mis auto meenub eredaimalt?
Esimesed kriimud tegin peale ikkagi oma ema B3 kerega Passatile. Aga autofanatism on meeste puhul suur klišee ja kuigi mulle autod tõesti väga meeldivad, siis päriselt omanud olengi elu jooksul vaid ühtainsat autot.


Täna sõidetakse palju (elektri)ratta/tõuksi/ühistranspordiga. Kuidas sellesse suhtud, kas kasutad ka ise?
Ratas ja ühistransport on väga asjalikud liikumisvahendid. Propageerin rattasõitu kahe käega ja vast seetõttu on kogu sellele elektrijõul liikuvale tõuksimajandusele natuke harjumatu veel julgelt silma vaadata.


Kas oled leidnud pikkade autosõitude ja pika karjääri vahel ka ühiseid nimetajaid?
Kurvides peab gaasi andma.