Üks Mercedes-Benzi
ikoonilisemaid mudeleid, alates 1979. aastast toodetud G-klass astub
täiselektrilisena uude ajastusse.
Mercedes-Benz G 580 EQ-l on neli
rataste lähedale paigutatud elektrimootorit, mis tagavad pideva nelikveo ja
ületamatu sooritusvõime nii maanteel kui ka maastikul. Mootorid on
integreeritud G-klassi klassikalise redelraamiga. Iga mootor annab 108 kW (147
hj), seega kokku
432 kW (588 hj). Maksimaalne pöördemoment on koguni 1164
Nm
ja seda suunatakse alati rattale, kus jõudu läheb kõige rohkem vaja.
G-klassi liitiumioonaku mahutavus on 116 kWh ja auto sõiduulatus ühe laadimisega kuni 473 kilomeetrit (WLTP). Aku koosneb 216 elemendist, mis on koondatud 12 mooduliks. Maksimaalne vahelduvvoolu laadimisvõimsus on 11 kW ja maksimaalne kiirlaadimisvõimsus alalisvooluga 200 kW. Alalisvooluga saab aku 10-80 protsendini täis laadida vaid 32 minutiga. Laadimisrežiime on kolm: Standard, Work ja Home ning rekuperatsiooniastmeid viis: DAuto, D+, D, D– ja D– –.
Aku on kinnitatud auto redelraami külge ning selle korpus on mustuse ja vee poolt põhjustatud kulumise ja korrosiooni eest kaitstud. Auto põhi on kaetud süsinikupõhisest materjalist kaitsepaneeliga, mis on 26 millimeetrit paks, kaalub 57,6 kilogrammi ja on raami külge kinnitatud enam kui 50 teraskruviga. Sarnane teraskate kaaluks kolm korda rohkem. Elektrisõitu toetab ECO assistent, mis analüüsib marsruudi navigatsiooniandmeid, arvutab välja optimaalse sõidukiiruse, minimeerib elektrikulu ja maksimeerib rekuperatsiooni.
"G-klass on kogu oma 45-aastase ajaloo jooksul kasutanud parimat võimalikku tehnoloogiat. Nüüd viivad neli eraldi töötavat elektrimootorit meie maastikuikooni sooritusvõime täiesti uuele tasemele. Austusavaldusena armastatud Geländewageni tõelisele karakterile on säilinud auto kandiline kuju," märgib Mercedes-Benzi tehnoloogiadirektor Markus Schäfer.
Elektriauto ei karda rasket maastikku
Mercedes-Benzi G-klass on alati olnud tuntud oma erakordse maastikuvõimekuse poolest ning uus täiselektriline versioon pole erand. Lisaks nelikveole ja neljale elektrimootorile muudavad ka kõige nõudlikumal pinnasel sõitmise lihtsamaks Low Range aeglusti, G-Turn pööramisfunktsioon ja G-Steering roolimine, mis vähendab maastikusõidul pöörderaadiust. Mehaanilised diferentsiaalilukud on asendatud elektrilise pöördemomendi jaotusega (torque vectoring). Tänu sellele suunatakse pöördemomenti rataste vahel täpselt vastavalt vajadusele, kiiresti ja automaatselt.
Sobivates tingimustes suudab G-klassi EQ-versioon võtta kuni 45-kraadiseid (100 protsenti) tõuse ja neist laskuda ning sõita 850 millimeetri sügavuses vees. See ületab 150 mm võrra G-klassi sisepõlemismootoriga versioone. Tavakliirens telgede vahel on vähemalt 250 millimeetrit. Maksimaalne lubatud külgkalle on 35 kraadi, lähenemisnurk 32, eemaldumisnurk 30,7 ja rambiületusnurk 20,3 kraadi.
Elektrilise G-klassi standardvarustuse nimekiri avaldab muljet: sinna kuuluvad 12,3-tollise juhi- ja meediaekraaniga MBUX teabe- ja meelelahutussüsteem, Multibeam LED esituled, adaptiivne kiirushoidik Distronic, aktiivsed rooli-, piduri, hädapidurdusassistendid ja rajahoidik, pimenurgaassistent, juhi väsimuse tuvastamine, 360-kraadise kaameravaatega parkimisabi ja ennetav Pre-Safe ohutussüsteem. Maastikusõidu muudab märgatavalt lihtsamaks kaamerate abil toimiv "läbipaistva kapoti" funktsioon, mis kuvab meediaekraanile virtuaalse pildi auto esiosa all toimuvast.
Mercedes-Benz G 580 EQ
tehnilised andmed
Mootor, jõuülekanne ja
aku
Veoskeem | Nelikvedu |
Elektrimootorid | 4 püsimagnetmootorit (kahekäigulised) |
Võimsus | 432 kW/588 hj |
Pöördemoment | 1164 Nm |
Aku tüüp | Liitium-ioon |
Rekuperatsioonivõimsus (maksimaalne) | 217 kW |
AC laadimisvõimsus (maksimaalne) | 11 kW |
AC laadimisaeg (10–100 %) | 11,8 h |
DC laadimisvõimsus | 200 kW |
DC laadimisaeg (10–80 %) | 32 minutit |
Sõiduulatus 15-minutilise DC laadimisega | 170 km |
Veermik
Esisild | Sõltumatu topeltõõtshoobadega vedrustus |
Tagasild | Jäik de-dion-sild |
Roolivõimendus | Elektromehaaniline võimendi |
Rehvimõõt | 265/60 R18 |
Mõõdud ja massid
Teljevahe | 2890 mm |
Rööbe ees/taga | 1638/1637 mm |
Pikkus/laius/kõrgus | 4624/1931 (peegliteta)/1986 mm |
Pöördering | 13,6 m |
Pakiruum | 555/1990 l |
Tühimass (EC) | 3085 kg |
Kandevõime | 415 kg |
Täismass | 3500 kg |
Sooritusvõime
Tippkiirus | 180 km/h |
Aeg 0–100 km/h | 4,7 s |
Sõiduulatus | 434–473 km |
Energiakulu | 27,7–30,3 kWh/100 km |
CO2-heide | 0 g/km |