Betoonimeister ja X-klass: valmis raskeks tööks!

03.05.2019

Mercedes-Benzi pikaajaline partner Betoonimeister proovis enam kui nädala jooksul uut X-klassi, sõites sellega nii killustikukarjääris kui ka kitsastel tänavatel kontorihoonete vahel.

 

„Meil on Mercedes-Benziga tarbesõidukitega pikk ja hea kogemus,“ räägib Betoonimeistri kvaliteedijuht Lauri Labe. „Oleme ettevõtte loomisest alates oma masinapargis hoidnud peaasjalikult just nimelt seda marki sõidukeid, sest nende hinna ja kvaliteedi suhe on väga hästi paigas. Lisaks on meil ajapikku oma Mercedeste kohta tekkinud põhjalik oskusteave ning head kontaktid esindustega, nii et kõik vajalikud hooldus- ja remonditööd saab mugavalt ja kiiresti tehtud.“


Praegu kasutatakse väiksematest sõidukitest Sprintereid, suurematest aga tervet rida eriotstarbelisi veokeid – peaasjalikult siiski segumiksreid. Et aga ehitusega seotud ettevõtte sõidukid peavad tihti käima raskesti ligipääsetavatel objektidel ning töö spetsiifikast tulenevalt muu hulgas ka killustiku- ka liivakaevandustes, on X-klassi sarnane nelikveoline pikap eriti omal kohal. Nii viis enam kui nädalapikkuseks kujunenud X-klassi proovimine Tallinna kitsastelt tänavatelt ka auklikus sõidetud pinnasteedele ja segipaisatud karjääripõhjadesse.


„Muljed on väga head ning kohati isegi üllatavad,“ jagab Labe kogemusi. „Tuleb välja, et moodne pikap võib olla täiesti mugav ja oma käitumiselt korraliku sõiduauto moodi. Tegu on täisraamil džiibiga ja senised kogemused näitavad, et sellised autod meenutavad sõiduomadustelt ja viimistluselt pigem veokeid, kuid X-klassi sisemüra ja koostekvaliteet on ehedalt Mercedes. Lisaks on mootor võimas, käigukast töötab sujuvalt ja manööverdamisega saab kenasti hakkama ka kitsastes kohtades. Ehk et kokku on suudetud panna parimad Mercedese ja parimad maastikuautode omadused.“


Labe kirjeldab, et kui ühesillaveolised sõidukid on kehvemates tingimustes seni pidanud jätma kuskile eemale, siis jalga tõmbama pikad kummikud ning ise porisena või talvel põlvist saati lumes objektile sumpama, siis X-klass tegi asja palju lihtsamaks: sellega võis minna, kuhu soovi oli, ilma et pidanuks kartma kinnijäämist. „Teedel sõidab X-klass tagaveolisena, aga sellistes olukordades lülitasin igaks juhuks ikka nelikveo sisse. Aeglusti järgi ei tundnud siiski kordagi vajadust, küllap see võimaldaks ronida ka päris võimatuna nähtavatesse kohtadesse,“ usub Labe.


Häid sõnu jagub tal ka moodsa varustuse kohta, sõnades, et vaatamata rohkele elektroonikale ja paljudele lisadele toimis kõik ootuspäraselt ning kasutajaliidesega sai kohe algusest peale nii-öelda sina peale: kui tuled ka mõne teise margi pealt, siis harjud väga kiiresti ära ja tunned end kohe koduselt!


„Meie firmasse sobiks X-klass suurepäraselt,“ võtab Labe pika proovisõidu kokku. „See on tugev ja võimekas auto, mis saab hakkama ka rasketes tingimustes, aga samas pakub juhile ja kaassõitjatele mugavust. Lisaks näeb esinduslik välja: lase aga survepesuriga üle ning võid piinlikkuseta tähtsale kohtumisele või õhtul kasvõi teatri ette sõita!“