
Uus Mercedes-Benz GLB – seitsmekohaline elektriauto pika sõiduulatusega
Mercedes-Benzi uuele MMA-platvormile loodud GLB on kasvanud, pakkudes avaramat salongiosa ja suuremat pagasiruumi. Auto pikkus on suurenenud 98 mm (4733 mm), teljevahe 60 mm (2889 mm) ja laius 27 mm (1861 mm). Ruumikus paraneb eriti teises reas, kus jalaruumi on 68 mm rohkem ning pearuumi ees +35 mm ja taga +68 mm. Viiekohalises versioonis lisab paindlikkust teise istmerea 140 mm liikumisvahemik.
Pagasiruumi maht on viiekohalises versioonis 540 liitrit ja seitsmekohalises 480 liitrit. Seljatoed alla klapitatuna on ruumi kuni 1715 liitrit. Praktilisust suurendab ka suur, 127-liitrine esipagasiruum ehk frunk. Uus GLB sobib hästi ka universaalsõidukina. Välismõõtmetelt on uus GLB väga lähedane Mercedes-Benz EQC mudelile, mida toodeti aastatel 2019–2023.
Mudelivalik ja omadused
Tootmine algab kahe versiooniga: tagaveoline 250+ ja nelikveoline 350 4MATIC. Nelikveomudelil on standardvarustuses muu hulgas Terrain-sõidurežiim libedate olude jaoks ja läbipaistev kapoti kaamerasüsteem maastikul liikumise hõlbustamiseks. Haagise kasutajatele on saadaval kuni 2000 kg haagise mass.
Järgmisel aastal tutvustatakse ka MMA-platvormi neljandat elektriautot – uut Mercedes-Benz GLA-d.
Suur läbisõiduulatus
Kahekäiguline käigukast, suurepärane energiahallatus ja 85 kWh aku annavad GLB-le pika sõiduulatuse, samas kui uus 800-voldine elektriarhitektuur võimaldab kuni 320 kW kiirlaadimisvõimsust – need omadused koos on tõhus retsept. Vajaduse korral on võimalik lisavarustusena tellida laadimisvõimekuska aeglasematel 400 V seadmetel.
GLB 250+ saavutab kuni 624 km WLTP-sõiduulatuse (standardvarustusega) ning 800 V süsteem lisab 260 km vaid 10-minutilise DC-kiirlaadimisega. Talvine laadimine toimib samuti usaldusväärselt: hoolikalt kavandatud aku eelsoojendus tagab kõrge laadimisvõimsuse ka külmades tingimustes.
Disain ja aerodünaamika
Esiosas on tähelepanu keskmes valgustatud Mercedes-Benzi muster, mis tõlgendab klassikalist kroomvõret uuel viisil. 94 kroomläikega tähte loovad ikoonilise ilme.
Külgprofiil rõhutab tugevat hoiakut: püstine esiosa, lühikesed üleulatuvad osad, lai rööbe ja suured veljed loovad äratuntava silueti. Tagaküljel lisavad LED-tuled ja valgusriba modernset ilmet. Lisavarustuses olevad MULTIBEAM LED-esituled sisaldavad Mercedes-tähe kujulisi päevatulesid.
Sisemuses on keskpunktiks suur ekraanide komplekt ja SKY CONTROL panoraamkatus, mille läbipaistvust saab reguleerida kirkast piimjaks või tähekujuliseks. Katuse 158 valgustatud tähte loovad meeleoluka „tähistaeva“.
Õhutakistus on segmendi parimate seas: Cd 0,28, mis vähendab energiatarbimist ja tuulemüra.
eljas põlvkond MBUX – intuitiivsem ja isikupärasem
Uus MBUXkasutab Mercedes-Benzi enda arendatud MB.OS operatsioonisüsteemi ja ühendab mitme tehisintellekti assistendi, sealhulgas Google’i ja Microsofti, parimad omadused. Kõik ekraanid kasutavad Unity Game Engine’i graafikat, et luua reaalajas visuaalselt rikkalik kasutuskogemus.
Vesijahutusega keskprotsessor ja Mercedes-Benz Intelligent Cloud võimaldavad pidevaid üle õhu teostatavaidtarkvarauuendusi, ka sõiduabidele, nii et auto areneb ja paraneb aja jooksul. MB.OS integreerib kolmandate osapoolte sisu sujuvalt, säilitades Mercedes-Benzi iseloomuliku kasutuskogemuse. Uus arhitektuur parandab tarkvara jõudlust ja vähendab energiatarbimist, mis säästab voolu ja pikendab sõiduulatust.
Turvalisus ennekõike
Täiesti uus GLB on loodud algusest peale uusimate ohutusstandardite järgi. Mercedes-Benz säilitab seeläbi oma positsiooni aktiivse ja passiivse turvalisuse liidrina. Eesmärk on selge: GLB-ga soovib Mercedes-Benz pakkuda oma klassi kõige turvalisemat autot.
Uued standardvarustusse kuuluvad juhiabisüsteemid võivad ennetada paljusid õnnetusi. Kui õnnetus siiski juhtub, on auto deformatsioonitsoonid, tugev reisijateruum ja turvasüsteemid kavandatud vähendama raskete vigastuste riski. Pärast rasket õnnetust avab auto automaatselt uksed ja väljutab elektrilised uksekäepidemed, et päästetöötajad pääseksid kiiresti sisse. Uksi saab avada ka seestpoolt sõltumata lukustussüsteemist või väliskäepidemetest.
GLB toob sellesse suurusklassi esmakordselt S-klassis kasutusel oleva standardse kesk-turvapadja. See avaneb juhi ja kõrvalistuja vahel tugeva külgkokkupõrke korral, sõltuvalt õnnetuse raskusest ja reisijate arvust. Kesk-turvapadi on integreeritud juhiistme seljatoesse.
Ülim mugavus ja stabiilsus ka karmimates oludes
GLB esivedrustus on uuesti arendatud McPhersoni konstruktsiooni versioon. Tagasillana toimib uus mitmikhoovastik. See kvaliteetne vedrustuslahendus on tuntud Mercedes-Benzi kõrgema klassi mudelitest ja nüüd toodud ka sellesse segmenti.
Mudeli arenduse käigus on auto külmasooritusvõime põhjalikult proovile pandud. GLB-d testiti Mercedesi tehnoloogiakeskuses (MTC) Sindelfingenis, kus külmalaboris puutus see kokku erakordsete temperatuurikõikumistega. Külmatunnelitestides varieerusid temperatuurid –40 külmakraadist kuni +40 soojakraadini. Äärmuslikes kuumustestides saavutati isegi 60 kraadi, ning spetsiaalses Hot Road katses sõideti autoga asfaltkatetel, mis olid kuumutatud 50–70 kraadini.
Eriti keskenduti külmatestidele, kus kontrolliti näiteks tuuleklaasipuhastite häireteta toimimist igas olukorras ning õhuvõtuavade puhtana püsimist tihedas lumesajus. Tuuletunnelis saab simuleerida auto käitumist lumesajus kiirusel kuni 200 km/h. Külmatestides -15 kuni -20 kraadi juures näitas GLB, et tuuleklaasile kogunenud jää sulab väga kiiresti: väljast täielikult jäätunud auto oli sõidukõlblik vaid 15 minutit pärast käivitamist. 20-minutiline sõit –7 kraadi juures tõestas, et GLB salong soojeneb isegi kaks korda kiiremini kui eelmise põlvkonna mudelil.
________________________________________
Mõõtmed
Pikkus: 4733 mm
Laius: 1861 mm
Kõrgus: 1657 mm
Teljevahe: 2889 mm
Pagasiruum (VDA): 540 – 1715 l
Esipagasiruum (frunk): 127 l