Taustajõud, mis on alati toeks: uus Mercedes-Benz Citan

Taustajõud, mis on alati toeks: uus Mercedes-Benz Citan muudab igapäevaelu mugavamaks

28.07.2021

· Standardvarustuses moodne ohutusvarustus ja paljud juhiabisüsteemid

· Veelgi parem kasutusmugavus tänu MBUXile ja ,,Hey Mercedes" hääljuhtimisele

· Mitmed Mercedes me connect teenused tagavad intelligentsuse, suurema efektiivsuse ning parema ülevaate auto kasutamisest

„Proffidelt proffidele tehtud Mercedes-Benz Citan on põhjalikult uuenenud,“ ütleb Marcus Breitschwerdt, Mercedes-Benz Vansi juht. „Alates isikupärasest disainist kuni sõiduomadusteni, rääkimata ohutusest ja ühenduvusest: uue põlvkonna väikekaubikutel on Mercedes-Benzi DNA.“

Ohutus on Mercedes-Benzi põhiväärtus. Selle nimel kasutatakse uuel Citanil eriti tugevat kerestruktuuri ning löögienergia optimaalset suunamist ja summutamist. Samuti kuulub standardvarustusse kuni seitse turvapatja ja lai valik modernseid juhiabisüsteeme. Kõik see toetab juhti ja muudab tema töö paljudes olukordades lihtsamaks.

Kuid need süsteemid pole ainsad, mis on juhile praktiliseks abiks: täpselt nagu Citani suure venna Sprinteri ja Mercedes-Benzi sõiduautod, saab ka uue väikekaubiku varustada intuitiivselt kasutatava ja iseõppiva MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimeediasüsteemiga. Lisaks on Citan tehasest seadistatud nii, et kasutada saaks paljusid Mercedes me connecti digitaalteenuseid. Tulemusena on kliendid alati oma autoga ühendatud, ükskõik kus nad asuvad. Lisaks on nende käsutuses auto kohta käiv vajalik teave ning nad saavad kasutada kasulikke funktsioone nii sõidukis kui ka sellest eemal olles.

Keeruliste olukordade ennetav tuvastamine: ohutussüsteemid

„Juhiabisüsteemide seadistamise eesmärgiks oli Mercedes-Benzi sõiduautodele sarnaneva mugava ja harmoonilise toimimise saavutamine,“ räägib Dirk Hipp, Mercedes-Benzi väikekaubikute peainsener. Näiteks ESP, nõlvalt startimise abisüsteemi ja külgtuuleassistendi töö on nii sujuv, et juht vaevu märkab nende rakendumist.

Radari, kaamerate ja ultraheliandurite abil töötavad juhiabisüsteemid ja parkimisassistendid jälgivad liiklust ning auto ümbrust, hoiatavad juhti ning on vajadusel abiks ka sekkudes. Nagu ka uue põlvkonna C- ja S-klassil suudab rajahoidik Active Lane Keeping Assist rooli pöörata ning on tänu sellele eriti mugav.

Lisaks kohustuslikele ABSile ja ESPle kuulub uue põlvkonna Citani standardvarustusse nõlvalt startimise abisüsteem Hill Start Assist, külgtuuleassistent Crosswind Assist, väsimuse tuvastamine ATTENTION ASSIST ja Mercedes-Benzi hädaabikõnesüsteem. Citan Toureri varustus on veelgi rikkalikum: standardvarustuses on piduriassistent Active Brake Assist, rajahoidik Active Lane Keeping Assist, pimenurgaassistent Blind Spot Assist ja kiirusepiiraja Speed Limit Assist.

Lisana saab tellida veel paljusid muid juhiabisüsteeme, näiteks adaptiivse kiirushoidiku Active Distance Assist DISTRONIC, mis suudab automaatselt sõita liiklusummikus, ning rooliassistendi Active Steering Assist[1], mis aitab juhil Citani sõiduraja keskel hoida.

Oma klassis paistab Citan silma ka ohutusvarustusega: näiteks on Citan Toureri standardvarustuses keskturvapadi, mis rakendub tõsise külgkokkupõrke korral esiistmete vahel. Kokku kaitsevad sõitjaid seitse turvapatja. Kaubikuversiooni standardvarustuses on kuus turvapatja.

Tänu „Hey Mercedes“ hääljuhtimisega MBUXile mõistab uus Citan isegi kaudseid häälkäsklusi

Võimsate kiipide, iseõppiva tarkvara, kõrgresolutsioonis ekraanide ja suurepärase graafikaga MBUX (Mercedes-Benz User Experience) viib auto kasutamise uuele tasemele.

Uuele Citanile saab tellida mitut MBUXi versiooni. Selle süsteemi plusside hulka kuuluvad veel seitsmetollise ekraani või roolil asuvate puutepindadega intuitiivne kasutamine ning Bluetoothiga käed vabad ühendus ja digitaalraadio (DAB ja DAB+). Ka kiiret kõvakettaga navigeerimist saab mugavalt kasutada „Hey Mercedes“ hääljuhtimisega.

Sihtpunkti võib sisestada näiteks what3word (w3w) kolmesõnalise aadressina. 3w3 sõnad on lihtsaim viis täpse asukoha kindlaks määramiseks. See süsteem jagab maailma üheksa ruutmeetri suurusteks ruutudeks, igaühel neist oma unikaalne kolmesõnaline aadress – see võib sihtkoha otsingul olla suureks abiks, eriti jaotusvedudel.

MBUXiga on klientidel ligipääs paljudele ühenduvusteenustele. Mercedes me’ga koos on MBUX veelgi intelligentsem ja lihtsam kasutada, sest „Hey Mercedes“ toimib ka tavakõnega. Kasutaja ei pea meelde jätma kindlaid käske, vaid võib kasutada kõnekeelt. Mercedes me connecti funktsioonide hulka kuuluvad veel kaugteenused nagu auto seisundi päring Remote Retrieval of Vehicle Status. Selle abil saavad kliendid mugavalt igal hetkel kontrollida oma auto olulist teavet, kasvõi kodus või kontoris olles.

Väikekaubikute Mercedes-Benz

Tänu kompkatsetele mõõtmetele, aga esmaklassilisele ruumikusele on uue Citani kasutusvõimalused eriti laiad, eriti linnasisestel jaotusvedudel. Mugava ligipääsu ning kauba lihtsa laadimise tagavad laiad liuguksed mõlemal küljel ja madal laadimiskünnis. Lisaks suurepärasele funktsionaalsusele ja mitmekülgsusele pakub uus Citan mugavat sõitu ja külluslikku ohutusvarustust.

Uut Citani saab tellida alates 2021. aasta sügisest. Uus mudelipõlvkond asendab alates 2012. aastast pakutud esimese põlvkonna Citani, millega Mercedes-Benz end väikekaubikute segmendis kehestas.

Uut Mercedes-Benz Citani ja täiselektrilist eCitani esmaesitletakse 25. augustil 2021 kell 15.00 Mercedes me Media platvormil: https://media.mercedes-benz.com/Citan.

 

Meediakontaktid:

Ingeborg Schulenburg-Gärtner, tel: +49 (0) 160 8670044, ingeborg.gaertner@daimler.com
Silke Kögler, tel: +49 (0) 176 30 94 4302, silke.koegler@daimler.com

 

[1] Mõlemad süsteemid on eeldatavalt saadaval alates 2022. aasta teisest kvartalist.

 

Lorem Ipsum