25 aastat Mercedes-Benz Sprinterit

Veerand sajandit teenäitaja ohutuses: Mercedes-Benz Sprinter 

19.10.2020
  • 25 aastat kestnud edulugu: Mercedes-Benz Sprinter on algusest peale olnud ohutuses teistele eeskujuks.
  • 2,8 – 4,6-tonniste kaubikute klassis defineerivad ohutuse ketaspidurid kõikidel sildadel, ABS-pidurid ja juhi turvapadi.
  • Sprinteri aktiivne ja passiivne ohutus on paranenud iga mudelivärskenduse ja uue põlvkonnaga.
  • Kõiki liiklejaid kaitsevad ohutussüsteemid alates ADAPTIVE ESP®-st ja Crosswind Assistist kuni Active Distance Assist Distronicu ja paljude teiste juhiabiseadmeteni.


1995. aastal esitles Mercedes-Benz täiesti uut kaubikut, millest sai kiiresti kogu oma segmenti defineeriv mudel. Arendustöö algusest peale oli selge, et uue sõiduki kontseptsiooni põhialuseks on aktiivne ja passiivne ohutus. Sellest hetkest peale on Sprinter kõrvalekalleteta kandnud ohutuses pioneeri rolli. See saab alguse sõiduautole sarnanevast juhitavusest ja ulatub välja tehnoloogiateni nagu ABS pidurid, turvapadjad ja kõige moodsamad juhiabiseadmed. Nüüd jätkab kaubikute klassi ohutustaseme tõstmist Mercedes-Benz Sprinteri kolmas põlvkond.

1995: isegi kõige esimesel Sprinteril oli suur hulk ohutustehnoloogiat

1995. aastal ei pakkunud ükski teine kaubik rohkem ohutusvarustust kui Mercedes-Benz Sprinter. Paketti kuulusid ketaspidurid kõigil sildadel, standardvarustuses olid ABS pidurid, automaatne pidurite abil toimiv veojõukontroll, soovi korral juhi turvapadi, reguleeritava kõrgusega kolmepunktiturvavööd ning istme külge kinnitatud turvavöölukustid. Alahinnata ei saa ka mugavat vedrustust ja sõiduautole sarnanevat juhitavust, sest end roolis hästi tundev juht püsib kauem ergas ning sõidab turvalisemalt. Sellel põhineb Sprinteri kui turvalisuse teenäitaja maine.

Ent areng jätkub: 2000. aastal saab Sprinter põhjaliku uuenduskuuri käigus ka võimsamad esituled. Lisaks aktiivohutusele paraneb Sprinteri passiivne ohutus. Baasvarustusse lisandub juhi turvapadi, kaasreisija turvapadi on saadaval lisana. Topelt-turvapadi on eriti suur ja kaitseb ka kolmandat sõitjat, kes istub juhi ja kaasreisija vahel. Ühtlasi muudetakse juhi töökoht ergonoomilisemaks: see meenutab nüüd sõiduauto oma. Muu hulgas kolib armatuurlauale käigukang, mis on nüüd mugavamalt käeulatuses; ka see parandab ergonoomikat – ja seega ka ohutust. Järgmist ohutussüsteemi tutvustatakse 2001. aastal: nüüd on saadaval turvakardinad.

2002. aastal astub Sprinter järgmise pika sammu: standardvarustusse lisandub ESP®

2002. aastal astus Sprinter veel ühe pika sammu edasi. Uue varustuse hulka kuuluvad efektiivsem pidurivõimendi ja elektrooniline stabiilsuskontroll ESP®, mis kuulub esialgu kõikide kinnise kaubikukerega ja kuni 3,5-tonnise täismassiga Sprinterite standardvarustusse. ESP® on kaubikutel revolutsiooniline ohutusseade, mis aitab kriitilistes oludes aktiivselt juhti. Kaks aastat hiljem lisatakse ESP® kõikide kuni 3,5-tonniste Sprinterite varustusse. Meede, millel on selged tulemused: statistika näitab, et järgnevatel aastatel vähenevad drastiliselt liiklusõnnetused, mille põhjuseks on teelt väljasõit. Vaid aasta hiljem täiendab tehnilisi aspekte juhtide koolitusprogramm "Rändav kaubikutreening".

Teise põlvkonna Srinter alates 2006. aastast: veel ohutum tänu ADAPTIVE ESP®-le

Innovatsioonide esitlemine jätkub 2006. aastal täiesti uue, teise põlvkonna Mercedes-Benz Sprinteriga. Uuel Sprinteril pole ainult märkimisväärselt suurem kaubaruum – nii mugavust kui ka ohutust lisavad komposiitmaterjalist põikivedru esisillas ja uued paraboolvedrud tagasillas ning peagi ka lisana pakutav õhkvedrustus. Sprinteri uuele tasemele viidud mugavus väljendub eriti selgelt juhtide heaolus pikkadel sõitudel.

Uus ADAPTIVE ESP® kohandub koormaga, sest suudab arvesse võtta raskuskeset ja koorma suurust ning on tänu sellele kriitilistes sõiduoludes senisest täpsemalt ja paremini juhitav. Ühtlasi kohandub ADAPTIVE ESP® erineva keretüübiga. Lisavarustusena täiendab ESP®-d stardiabi: kui starditakse ülesmäge, siis takistab see sõiduki soovimatut tagasiveeremist.

Uued reguleeritavad lisa-lainurkpeeglid tagavad parima võimaliku vaate tahapoole, saadaval on ka staatilised kurvituled. Vihma- ja valgusandur hoolitseb klaasipuhastite ja tulede lülitamise eest. Kõikidel Sprinteri kaubikutel on 16-tollised rattad, see on suurema läbimõõduga ning seega ka tõhusamate piduriketaste kasutamise eeltingimus. Ning lisaks esiturvapatjadele on Sprinter saadaval ka külgturvapatjadega.

2009. aastal saab ESP® veel ühe funktsiooni – haagise stabiliseerimise. Ühtlasi esitleb Mercedes-Benz adaptiivseid piduritulesid. Tänu soojendusele saavad udust puhtaks ka lainurkpeeglid ja esimesed udutuled viiakse parema valgustuse huvides madalamale. Lisana pakutava automaatkastiga kaasneb samuti stardiabisüsteem.

2013: revolutsiooniliste juhiabiseadmetega uus Sprinter

2013. aasta suvel esitletav uus Sprinter toob ka uusi juhiabilisi – mõni neist jõuab kaubikule esmakordselt. Näiteks debüteerib külgtuule stabiliseerimise assistent Crosswind Assist, mis suudab peaaegu täielikult – nii palju kui füüsiliselt võimalik – kompenseerida tuuleiilide mõju. Esialgu on see standardvarustuses kõigil kinnise kerega Sprinteritel, kuid peagi pakutakse seda ka erikerega Sprinteritele nagu näiteks matkabussidele ja madelautodele.

Kokkupõrke ennetamise assistent COLLISION PREVENTION ASSIST ühendab endas pikivahe hoiatuse, adaptiivse piduriabi Brake Assist Pro ja lisa-hoiatusfaasi, mis rakendub vahetu kokkupõrkeohu korral. Pimenurgaassistent Blind Spot Assist hoiatab juhti rajavahetusel Sprinteri kõrval ja niinimetatud pimenurgas asuvate sõidukite eest. Rajahoidik Lane Keeping Assist hoiatab tahtmatu rajalt väljakaldumise eest, jälgides teed ja selle märgiseid. Kaugtuleassistent High Beam Assist tagab, et tee oleks optimaalselt valgustatud, lülitades vastavalt olukorrale tööle ja kustutades kaugtulesid. Tänu sellele on vastu sõitvate ja ees liikuvate juhtide pimestamine peaaegu välistatud.

Nende juhiabiseadmetega tõestab Mercedes-Benz taas oma teenäitaja rolli kaubikumaailma ohutustehnoloogiates. Loetletud juhiabiseadmete kõige olulisem eelis on, et need aitavad õnnetusi ära hoida. See kehtib ka vedrustuse täiustamise kohta: vedrustuse madaldamine 30 millimeetri võrra viib raskuskeskme madalamale ja muudab dünaamika ning roolimise täpsemaks. Ohutu Sprinter sõidab nüüd veel ohutumalt.

2018: veelgi turvalisem kolmanda põlvkonna Sprinter

Kolmanda põlvkonna Sprinteri fookuses on mitmekülgsus ja ühenduvus. Kuid Mercedes-Benz Vans viib uuele tasemele ka Sprinteri ohutusvarustuse. Näiteks muudab adaptiivne kiirushoidik Active Distance Assist DISTRONIC juhi elu pingevabamaks, hoides automaatselt piisavat pikivahet juba alates kiirusest 20 km/h. Selle jaoks kogub vajalikku infot esimese kaitseraua all asuv radarandur. Süsteem tuvastab teiste liiklejate rajavahetused ja pidurdamise ning suudab koheselt reageerida – ning hädaolukorras aitab aktiivne pikivahehoiatus Sprinterit pidurdada kuni peatumiseni.

Uuel Sprinteril esitletud juhiabiseadmete hulka kuuluvad veel tagurduskaamera, mille pilt kuvatakse sisepeeglile, ning moodne parkimispakett, mis annab 360-kraadise ülevaate. Vihmaandur ja integreeritud klaasipuhastisüsteemiga Wet Wiper System tagavad optimaalse nähtavuse ka siis, kui klaasile vett pritsitakse.

Ennetamine on parem kui ravi

See põhimõte käib Sprinteriga kaasas juba alates 1995. aastast: ennetamine on parem kui ravi; liiklusõnnetuse vältimine on parem, kui selle tagajärgede leevendamine. Sprinteri eeliseks on nii sõiduautodele sarnanevad sõiduomadused kui ka Mercedes-Benzi sõiduautodelt pärinevad juhiabiseadmed. Nende ohutustehnoloogia – kohandatuna kaubiku nõudmiste ja omapäradega – muudab ohutumaks ka Sprinteri.


Meediakontaktid:
Albrecht Eckl, +49 160 8614752, albrecht.eckl@daimler.com
Inge Schulenburg-Gärtner, +49 160 8670044, ingeborg.gaertner@daimler.com
 

    

Lorem Ipsum