Katsesõit tõestas: 475 kilomeetrit Stuttgardist Münchenisse ja tagasi ainult ühe laadimisega – uus Mercedes-Benz eSprinter avaldab muljet efektiivsuse, sõiduulatuse ja kandevõimega

Katsesõit tõestas: 475 kilomeetrit Stuttgardist Münchenisse ja tagasi ainult ühe laadimisega – uus Mercedes-Benz eSprinter avaldab muljet efektiivsuse, sõiduulatuse ja kandevõimega

30.11.2022
  • Uut Mercedes-Benz eSprinterit esitletakse 2023. aasta veebruari alguses; hetkel toimuvad viimased testid
  • Kaubavedu päriselulistes tingimustes: tootmiseelne kaubik läbis 475-kilomeetrise teekonna Stuttgardist Münchenisse ja tagasi ühe akutäiega ning vahepeal laadimata
  • TÜV Süd kinnitas testsõidu elektrikulu 21,9 kWh 100 kilomeetri kohta
  • Efektiivsuse, sõiduulatuse ja kandevõime kolmik muudavad uue Mercedes-Benz eSprinteri eriti mitmekülgseks ja universaalseks

Stuttgart. Uue Mercedes-Benz eSprinteri tootmiseelne versioon läbis 2022. aasta 19. oktoobril spetsiaalse katsesõidu: ainult ühe akutäiega ning lisalaadimiseta Stuttgardi Mercedes-Benzi muuseumist Müncheni lennujaama ja tagasi. Teekonna pikkus oli 475 kilomeetrit ning eSprinteri energiakuluks kujunes 21,9 kWh 100 kilomeetri kohta. Ja seda vaatamata faktile, et kiirteede suure osakaalu ja Švaabimaa Juura mäestiku tõttu oli marsruut ülimalt nõudlik. Proovisõidu järeldus: uus Mercedes-Benz eSprinter on väga veenev.

Uus Mercedes-Benz eSprinter tuleb turule kolme erinevas suuruses akuga. Proovisõiduks valiti suurima akuga tootmiseelne mudel. Pidades silmas näiteks kuller- ja ekspressteenuse osutamisel tüüpilist sõidukitüüpi, oli autoks ülipikk ja kõrge katusega eSprinter, mis tõestas: Mercedes-Benz eSprinter on loodud, tagamaks maksimaalset tõhusust. Arvukad konfiguratsioonivõimalused ja suur kandevõime koos pika sõiduulatusega teevad eSprinterist ühe kõige paindlikuma suure elektrikaubiku maailmas.

Katsesõit

Elektrikulu mõõdeti 19. oktoobril 2022. See ei toimunud katsestendis ega liikluseks suletud katserajal, vaid imiteerides ekspressvedu Stuttgarti ja Müncheni vahel reaalsetes oludes linnaliikluses, maanteedel ja kiirteedel. Ka topograafiat ei optimeeritud; näiteks ronimine Švaabi Juura mäestikus jäeti meelega marsruuti sisse. TÜV Südi inspektor istus kogu proovisõidu vältel eSprinteri kõrvalistmel. Neutraalse katseorganisatsioonina kinnitab TÜV Süd, et proovisõidul Stuttgartist Münchenisse ja tagasi oli näidikupaneeli andmetel energiakulu 21,9 kWh 100 kilomeetri kohta, et see saavutati ühe akulaadimisega ning et sõiduk oli korras.    

Marsruut

Kasutades tüüpilise kuller- ja ekspressteenuse marsruuti, toimus katsesõit Mercedes-Benz Untertürkheimi tehase juures asuvast Mercedes-Benz muuseumist tee B10 mööda Göppingeni suunal ja edasi Ulmini. Siis pöörati kiirteele ja Müncheni lennujaama jõuti mööda A8-t ja A99-t. Seejärel jätkus sõit kiirteel tagasi Stuttgarti poole, Wendlinger Kreuzi ristmikult sõideti B313 ja B10 kaudu tagasi Mercedes-Benzi muuseumi juurde. Teekonna pikkus oli 475 kilomeetrit, madalaim punkt asus 210 ja kõrgeim punkt 785 meetri kõrgusel. Kohale jõudes näitas pardaarvuti sõiduulatuseks veel umbes 20 kilomeetrit.

Uus eSprinter

Mercedes-Benz Vans viib uue eSprinteriga järjekindlalt ellu oma elektrifitseerimise strateegiat ja pühendub eesmärgile "Lead in Electric Drive". Nõuded eSprinterile määratleti tihedas koostöös klientidega: uus elektrikaubik tuleb kolme aku- ja mitme kereversiooniga (näiteks kaubikust kuni raamautoni), olles varasemast paindlikum ja sobides paremini nii uutele kliendisegmentidele kui ka uutele turgudele (Euroopa kõrval esmakordselt ka USA ja Kanada). Sõltuvalt konfiguratsioonist võib sõiduulatus praeguse eSprinteriga võrreldes enam kui kahekordistuda. Uut eSprinterit hakatakse tootma 2023. aasta teises pooles järjepanu Charlestonis (Lõuna-Carolina, USA), Düsseldorfis ja Ludwigsfeldes.

Mercedes-Benz eVan mudelivalik

Mercedes-Benz Vans oli Vito E-CELL-iga kohapealsete heitmeteta sõitvate kaubikute segmendis teerajaja juba 2010. aastal. Täna saavad kliendid valida nelja akuga elektrikaubiku vahel: eVito kaubik, eSprinter, eVito Tourer ja EQV. Uue eCitani1 ja EQT-ga1elektrifitseeritakse peagi kogu kaubikuportfell.

Alates kümnendi keskpaigast rakendub Mercedes-Benz Vansi elektrifitseerimisstrateegia järgmine etapp, kui kasutusele võetakse VAN.EA platvorm (Mercedes-Benz Vans Electric Architecture). See tähendab, et alates 2025. aastast on kõik uuel moodulplatvormil põhinevad keskmise suurusega ja suured kaubikud täiselektrilised.

 

Kontakt:
Benjamin Oberkersch, tel: +49 (0) 1515 86 20 019, benjamin.oberkersch@mercedes-benz.com
Florian Hofmann, tel: +49 (0) 160 86 93 546, florian.hofmann@mercedes-benz.com
Ralph Wagenknecht, tel: +49 (0) 160 86 58 077, ralph.wagenknecht@mercedes-benz.com

    

[1] Sõidukit arendatakse hetkel ning see pole veel müügil.vastavalt määrusele (EL) 2017/1151/EL.