Mercedes-Benz Vansi tarned kasvasid 2022. aastal 4% võrra

Mercedes-Benz Vansi tarned kasvasid 2022. aastal 4% võrra

13.02.2023

Stuttgart – Mercedes Benz Vansi eesmärk on pakkuda kõige ihaldusväärsemaid kaubikuid ja teenuseid ning olla liider elektromobiilsuses. Vaatamata jätkuvatele globaalsetele väljakutsetele seoses komponentide tarnimise ja logistikaga, anti 2022. aastal üle maailma klientidele üle 411 000 sõidukit, mida on 4% rohkem kui eelmisel aastal. Neist umbes 14 700 olid elektrikaubikud (+15%). Mercedes Benz Vans pakub juba praegu nelja akuelektrilist mudelit. Alates 2023. aasta esimesest kvartalist on saadaval ka väikekaubikud eCitan ja EQT (keskmine energiakulu (WLTP): 18,99 kWh/100 km; keskmine CO2 heide (WLTP): 0 g/km)1, seega elektrifitseeritakse kogu mudelivalik. Nii demonstreerib Mercedes-Benz Vans taas oma ambitsioone ja viib järjekindlalt ellu oma strateegiat.

Lisaks valmistab Mercedes Benz Vans süstemaatiliselt oma müügiorganisatsiooni tulevikuks ette ning pöörab veelgi suuremat tähelepanu rahvusvahelistele klientide erinevatele vajadustele. Siin on võtmeks keskendumine kasvavatele kasumlikele turgudele ja tööstusharudele. Olulisimas välisregioonis Põhja-Ameerikas kasvas müük eelmisel aastal viiendiku võrra 73 800 Sprinteri ja Metriseni (Vito) ning turuosad kasvasid. Kõige tugevamat, 20 % kasvu, näitas USA. Koduturul Saksamaal tarniti 113 200 kaubikut (+15%).

Tulevikus positsioneeritakse kõik turule jõudvad erakasutuseks mõeldud kaubikud Mercedes-Benz Luxury’na ning tarbekaubikud Mercedes‑Benz Vans Premiumina. 2022. aasta jaanuarist kuni detsembrini müüdi 66 400 erakasutusse mõeldud V-klassi, EQV ja T-klassi autot (+9%), tarbesõidukite (e)Sprinteri, (e)Vito, (e)Vito Toureri ja Citani müük kasvas 344 600 autoni (+3%).

Märkimisväärne kasv 2022. aasta neljandas kvartalis

Mercedes-Benz Vans lõpetas 2022. aasta tugeva viimase kvartaliga, edukas müük ja tootevalik tõid kaasa tarnete kasvu. 2022. aasta oktoobrist detsembrini müüs Mercedes-Benz üle maailma 121 500 kaubikut (+14%). Peamiselt olid kasvu taga strateegiliselt olulised turud Saksamaa (4. kvartal 2022: 40 800 sõidukit, eelmise aastaga võrreldes +45%) ja Euroopa tervikuna (2022. aasta IV kvartal: 81 800 sõidukit, +24% vs. 2021).

Keskmise suurusega premium-kaubikute (e)Vito ja (e)Vito Tourer ning luksussegmendis V-klassi ja EQV müük kasvas 2022. aasta neljandas kvartalis 11%, kokku 47 500 autoni. Suurte kaubikute segmendis tarniti 66 000 Sprinterit ja eSprinterit (+9%). Väikeste kaubikute segmendis kasvas Citani ja T-klassi müük üle kahe korra (2022. aasta IV kvartal: 8000 autot, +125%).

Lisainfo mudelite ja regioonide müüginäitajate kohta leiate pildilt. Esialgsed arvud võivad muutuda lõplike müüginumbrite saabumisel. Käesolevas teates näidatud protsentuaalsete muutuste võrdlusperioodiks on eelmise aasta vastav periood, kui ei ole märgitud teisiti.

Tähelepanu: Erakaubikute müüginumbrid sisalduvad ka Mercedes-Benz Carsi müüginumbrites. Mercedes-Benz Carsi müügiaruanne on leitav siit: Media.mercedes-benz.com

 

Kontakt:
Thomas C. Rosenthal, Tel.: +49 (0) 176 30 93 30 75, thomas_christian.rosenthal@mercedes-benz.com
Silke Walters, Tel.: +49 (0) 176 30 90 93 08 silke.walters@mercedes-benz.com

    

[1] "WLTP CO2 näidud" vastavalt rakendusmääruse (EL) 2017/1153 artiklile 2 nr 3. Kütusekulu on arvutatud nende näitajate põhjal. Elektrienergia tarbimine ja sõiduulatus vastavalt määrusele (EL) 2017/1151/EL.