Sprinter tähistab 25. sünnipäeva

Sprinter tähistab 25. sünnipäeva

11.02.2020

Mercedes-Benzi kaubik on juba 25 aastat pakkunud oma klassi parimat kvaliteeti, turvalisust ning praktilisust.

 

Esimese põlvkonna Sprinter jõudis müügile 1995. aasta 23. jaanuaril. Veerand sajandit hiljem on Mercedes-Benzi kaubik endiselt oma klassi liider, mis lisaks ajatutele väärtustele nagu vastupidavus, ökonoomus ja mugavus pakub ka kõrgtasemel ühenduvusvõimalusi ning elektrilise eSprinteri näol transporti kohalike heitmeteta. 

 

Täna toodetakse Sprinterit nii Saksamaal kui Buenos Aireses ning alates praegusest mudelipõlvkonnast esmakordselt ka Ameerikas Charlestonis. Kokku müüakse seda enam kui 130 riigis.

 

1995: Kaubik, mis vaatab tulevikku

 

1995. aastal esitletud esimese põlvkonna Mercedes-Benz Sprinter kehtestas kaubikute klassis uued standardid, mistõttu hakkasid mitmed ajakirjandusväljaanded seda nimetama ka Sprinteri-klassiks. Suurt rõhku pöörati turvalisusele, näiteks sai Sprinter nii esi- kui ka tagateljele ketaspidurid, varustusse kuulusid ka ABS-pidurid ja automaatse veojõu reguleerimise süsteem ABD. Lisaks oli Sprinter silmapaistvalt aerodünaamiline ning ökonoomne.

Algusest peale oli Sprinteri trump väga lai mudelivalik. Seda sai mitmes eri pikkuses ja kõrguses, erinevate akende ja uste arvuga, raam- ja madelautona. Telgede vahe võis olla 3000 kuni 4025 millimeetrit, kandevõime kuni 3500 kilo. Lisaks sai tellida laias valikus eriversioone alates luksuslikest reisibussidest kuni päästeautodeni ning paljud esimese põlvkonna Sprinterid teenivad tänaseni mugavate matkabussidena.

 

2006: Tehnoloogilisem ja ruumikam

 

Pärast mitut värskenduskuuri ja 1,3 miljoni Sprinteri valmimist oli 2006. aastal käes aeg uue põlvkonna esitluseks. Oluliseks uudiseks oli laiemad võimalused Sprinteri kohandamiseks: nüüd sai seda tellida rätsepatööna täpselt vastavalt kliendi soovidele ja vajadustele.

Sprinterile jõudsid mitmed innovatsioonid, mis muutsid selle senisest veelgi praktilisemaks: näiteks ekstralai külguks ja eriti kõrge katus, samuti lisandunud neljas kerepikkus. Uuenes mootorivalik ning diiselmootorid said kuuekäigulise manuaalkäigukasti. Turvalisust lisasid ADAPTIVE ESP-ga täiustatud pidurisüsteem, külgturvapadjad, kurvituledega biksenoonesituled, PARKTRONIC parkimisabi jpm.

 

2013: Rohkem võimsust ja ohutust

 

2013. aastal müügile jõudnud Sprinter võttis taas koha sisse oma klassi tipus. Selle positsiooni saavutamisel olid oluliseks teguriks muuhulgas ECO roolivõimenduse, ECO start/stop funktsiooni ja säästlikuma peaülekandega efektiivsuspakett. Sprinter oli ka esimene kaubik, mis vastas tänu oma uuele mootoritehnoloogiale ja SCR katalüsaatorile EURO VI heitmenormile. Pakkuma hakati pikendatud garantiid ning seitsmekäigulist 7G-TRONIC PLUS automaatkäigukasti. Lisandus palju varustust, millest suur osa oli taas seotud ohutusega: Sprinter oli esimene kaubik, mis sai külgtuule-assistendi, lisaks võis tellida adaptiivsed kaugtuled, rajahoidiku, pimenurga jälgimise süsteemi jpm.

 

2018: Esivedu ja intelligentne ühenduvus

 

Kolmanda põlvkonna Sprinter ühendab progressiivse disaini, mugavuse ja ohutusega, mida võib võrrelda sõiduautode omaga. Revolutsiooniline on uue Sprinteri ühenduvus internetiga: Mercedes PRO connect [1] teenused ning MBUX multimeediasüsteem (Mercedes-Benz User Experience) avavad uued võimalused nii väikese kui ka suure autopargi haldamiseks. Interneti teel saab juhile näiteks tellimusi edastada, jälgida auto asukohta, kütusekulu jpm.

2018. aastal laienes veelgi Sprinteri veoskeemide valik, sest esmakordselt sai seda tellida ka esiveolisena ning üheksakäigulist automaatkäigukastiga. Ülimalt lai mudelivalik on endiselt Sprinteri üks põhiline trump: tänu erinevatele kerepikkustele, kõrgustele, kandevõimele, mootoritele, jõuülekannetele ja varustusele ületab võimalike versioonide arv tuhandet!

 

2019: eSprinter – sisenemine elektriajastusse

 

Ökonoomne, usaldusväärne ja paindlik nagu ikka, aga nüüd võimeline kaupa laiali vedama, ehitusplatsidel liikuma ja väljakutsetele vastama ka kohapealsete heitmeteta – 2019. aasta lõpus esitletud eSprinter suudab seda kõike. Elektrilise esiveolise kaubiku võimsus on 85 kW ja maksimaalne pöördemoment 295 Nm. Nii kandevõimet kui ka sõiduulatust saab klient valida vastavalt oma vajadustele: 47 kWh akuga sõidab eSprinter kuni 168 kilomeetrit [2] [3]  ja maksimaalne kandevõime on 891 kilo.

 

[1] Mercedes PRO on Eestis saadaval alates 4. kvartal 2020.

[2] Sõiduulatus vastavalt Direktiivile 692/2008/EC. Sõiduulatus sõltub varustusest.
[3] Tegelik sõiduulatus sõltub sõidustiilist, tee- ja liiklusoludest, välistemperatuurist ja kliima-/küttesüsteemi kasutamisest.