Uus Sprinter 4x4: saab hakkama kõige raskemates oludes

11.01.2019

Kas sõitmiseks ehitusplatsil või läbi lume ning jää.

  • Täielikult integreeritud adaptiivse stabiilsuskontrolli ESP-ga
  • Vajaduse korral saab ASR-i välja lülitada
  • Nõlvalt laskumise abisüsteem Downhill Speed Regulation on juhile toeks mägedes
  • Kindel haarduvus 4ETS ja "Adaptive ESP" abil

 

Suurepärane juhitavus ning väga hea haarduvus pluss Mercedes-Benzile omased turvalisus ja üleüldine kõrgetasemelisus: alates 2011. aastast, mil Sprinter 4x4 turule jõudis, tunnustatakse seda suure, aga kõige keerulisemates oludes hakkama saava ja samas mugava kaubiku etalonina. Kolmanda põlvkonna nelikveoline Sprinter tunneb end ühtmoodi koduselt nii mägiteedel kui ka ehitusplatsidele viivatel ajutistel radadel.


Täielikult integreeritud adaptiivse stabiilsusprogrammi ESP-ga


Uue põlvkonna Sprinteri lülitatav nelikvedu parandab oluliselt haarduvust. Kui mootor töötab, saab nelikveo tööle lülitada armatuurlaual asuva lüliti abil kas kaubiku seistes või sõites kuni 10 km/h. Tavaoludes jagab Sprinteri nelikveosüsteem pöördemomenti esi- ja tagasilla vahel suhtes 35:65. See tagab sõidomadused, mis erinevad tagaveolise Sprinteri omadest vaid marginaalselt.


Optimaalsete sõiduomaduste ja juhitavuse juures on suur roll elektroonilisel veojõukontrollil 4ETS. See on täielikult integreeritud elektroonilise stabiilsuskontrolli "Adaptive ESP-ga" ja kohandatud nelikveo jaoks. Alles on kõik Adaptive ESP funktsioonid: ABS-pidurid, veojõukontroll (ASR), elektrooniline pidurdusjõu jaotus (EBV), piduriassistent (BAS) ja kohaltvõtu abisüsteem (AAS).


Kui üks või mitu ratast kaotavad libedal haarduvuse, pidurdab 4ETS lühiimpulssidega automaatselt vastavat ratast, suurendades nii parema haarduvusega rataste veojõudu. 4ETS-i automaatne pidurdamine suudab asendada kuni kolme diferentsiaaliluku tööd: esi-, kesk- ja tagadiferentsiaali oma.


ASR-i saab vajadusel välja lülitada


Sprinter 4x4 veojõukontrolli (ASR) saab vajadusel roolinuppudega vastavast menüüst lühikeseks ajaks välja lülitada. Sel puhul rakendub ASR hiljem ja parandab haarduvust, lubades ratastel rohkem kraapida: näiteks sõites lumekettidega või kruusal. ASR rakendub automaatselt uuesti kiirusvahemikus 40 kuni 60 km/h, samuti kui rattad libisevad liigselt või pärast 10-t sekundit "ASR Off" reziimis. ESP töötab alati ja kõikides situatsioonides.


4ETS väldib ohtlike situatsioonide teket kogu aeg. Kiiruse kasvades vähendatakse sõidustabiilsuse parandamiseks sildades lukustusefekti. Samuti vähendatakse lukustust, kui raskel maastikusõidul peaks pidurite temperatuur liiga kõrgeks muutuma. Juhti teavitatakse sellest märgutulega.


Sprinter 4x4 on varustatud süsteemiga, mis jälgib koormust ja massikeset (Load Adaptive Control LAC), eriti oluline on see, kui arvestada kõikide kereversioonide ja võimalike ümberehituste hulka. Adaptive ESP töötab vastavalt tuvastatud konfiguratsioonile.


Koos aeglustiga on lisavarustusena saadaval nõlvalt laskumise abisüsteem (Downhill Speed Regulation, DSR). See tagab, et laskumisel säilitatakse valitud kiirus. Sprinter 4x4 võib varustada ka kohaltvõttu hõlbustava mägipiduriga.


Veelgi parem haarduvus: aeglustiga Sprinter 4x4


4x4 Sprinteri lisavarustusse kuulub aeglusti. Tööle lülitatuna vähendab see ülekandearvu 42 protsendi võrra. Vastavalt väheneb ka sõidukiirus, kuid samas paraneb haardevõime. See tähendab, et Sprinter 4x4 suudab maastikul liikuda sobivalt aeglaselt ja sidurit säästes.


Sprinter 4x4 kere on tõstetud eest 155 millimeetri ja tagant 135 millimeetri võrra kõrgemale. See parandab maastikuvõimekust, muu hulgas tunduvalt lähenemisnurka, lahkumisnurka ja ületusnurka.


Vaatamata kõikidele muutustele säilib täiel määral sobivus intensiivsesse igapäevakasutusse: tühimassi lisandub tavaversioonidega võrreldes vaid 140 kilo, kandevõime jääb samaks. 

Lorem Ipsum