Lewis Hamilton jälgib Mercedes-AMG Project ONE testimist tuulekanalis.
Soovitud video pole hetkel kahjuks saadaval. Proovige hiljem uuesti.
Vaata uuesti

Mercedes-AMG Project ONE: tänavatele mõeldud Vormel-1-tehnoloogia.

Mercedes-AMG Project ONE: tänavatele mõeldud Vormel-1-tehnoloogia.

Esmaesitlus maailmas IAA-l.

Esmaesitlus maailmas IAA-l.

2017. aasta Frankfurdi rahvusvahelisel autonäitusel (IAA) tähistas Mercedes-AMG Project ONE maailma esmaesitlust: kaheistmeline näituse-supersportauto toob esimest korda kõige moodsama ja efektiivsema Vormel-1 hübriidtehnolooga pea üks-ühele võidusõidurajalt tänavale. Selle Performance-hübriidi võimsus on kõigi eelduste kohaselt rohkem kui 1000 hj, selle tippkiiruseks on rohkem kui 350 km/h. See näituseauto ühendab endas erakordse efektiivusega hämmastava Performance’ ja igapäevakõlbuliku Vormel-1 hübriidtehnoloogia.

Üks turbomootor ja neli elektrimootorit.

Vaade Mercedes-AMG Project ONE-le linnulennult.
Vaade avatud kerega Mercedes-AMG Project ONE-le linnulennult.

Üks turbomootor ja neli elektrimootorit.

Mercedes-AMG Project ONE High Performance pistikhübriidmootor on pärit otse Vormel-1. See koosneb integreeritud ja intelligentselt ühendatud hübriidturbo sisepõlemismootorist, millel on kokku neli elektrimootorit: üks on integreeritud turbolaaduritesse, üks asub otse sisepõlemismootoril ja on ühendatud väntvõlliga, kaks ülejäänut liigutavad esirattaid.

Kuni 11 000 pööret minutis.

Kuni 11 000 pööret minutis.

1,6-liitrine-V6 otsesissepritsega ja elektrilise üheplaadilise turbolaadimisega hübriid-bensiinimootor on pärit otse Mercedes-AMG Petronase Vormel-1 võidusõiduautost. Kõrge pöörete arvu saavutamiseks on mehhaanilised ventiilivedrud asendatud pneumaatiliste ventiilivedrudega. Tagatelje ette keskmisele mootoripositsioonile ehitatud jõuülekanne saavutab tänu sellele ilma igasuguste raskusteta kuni 11 000 pööret minutis, mis on praeguse seisuga tänavasõiduki puhul haruldane. 

Tuleviku Driving Performance.

Tuleviku Driving Performance.

Juba motospordi algusaegadest saadik on inseneride unistuseks tuua ralliautode tehnoloogia tänavatele. Mercedes-AMG laseb sellel unistusel nüüd kõige kõrgemal tasemel reaalsuseks saada.

Mercedes-AMG Project ONE eestvaates.

„Motosport pole meie jaoks eesmärk omaette. Maksimaalse konkurentsi tingimustes arendame tehnoloogiaid, millest lõikavad hiljem kasu ka meie seeriatootmise masinad. Kasutame konstruktorite ja juhtide maailmameistrivõistlustel saadud kogemusi ja saavutusi, et tuua Vormel-1 tehnoloogia esimest korda tänavatele: seda Mercedes-AMG Project ONE'iga,“ ütleb Dr. Dieter Zetsche, Daimler AG juhatuse esimees ja Mercedes-Benz sõiduautode juht.

Mercedes-AMG Project ONE tagant- ja külgvaates.

See näituseauto annab rohkelt vihjeid tulevasele seeriamudelile. „Hypercar kujutab endast kõige ambitsioonikamat projekti, mis meil kunagi olnud on. See tähistab järjekordset tipphetke Mercedes‑AMG edukal strateegilisel edasiarendusel Performance ja sportautode brändiks. Project ONE seab senise tehnilise teostatavuse lati uuele tasemele ja kujutab endast tänu efektiivuse ja Performance’i ühendamisele absoluutset etaloni. Ühtlasi näitab Project ONE, kuidas defineerib AMG Driving Performance tulevikku,“ ütles Tobias Moers, Mercedes-AMG GmbH juhatuse esimees.

Ekstreemsed esisilla pöörded.

Ekstreemsed esisilla pöörded.

Esisillal olevad elektrimootorid on samuti tõeliselt innovatiivsed kuni  50 000 pöördega minutis – tehnika praegune tase on 20 000 pööret minutis.

Mercedes-AMG Project ONE eest- ja külgvaates.

Kõrge pöörlemiskiirusega jõuülekanne saab lisajõudu kõrgtehnoloogiliselt turbolaadurilt. Heitgaaside- ja kompressoriturbiinid on üksteisest eraldatud ning paigaldatud V6 mootori heitgaasi- ja sisseimetava õhu poolele optimaalses asendis ning on omavahel ühendatud ühe võlliga. Sellel võllil on u. 90 kW võimsusega elektrimootor, mis sõltuvalt tööseisukorrast ajab pöörlemiskiirusega 100 000 pööret minutis elektriga ringi kompressoriturbiini – seda näiteks sõitma hakates või pärast koormuse vahetust. Selle Vormel-1-le tüüpilise seadme tähistus on MGU-H (Motor Generator Unit Heat).

Kiirem reaktsioon kui V8-mootoril.

Kiirem reaktsioon kui V8-mootoril.

Suurim eelis: turboauk – ehk siis gaasipedaali käskluste viivitusega edastamine, mida tingib suure laaduri aeglus – on täielikult kaotatud. Reaktsiooniaeg lüheneb tunduvalt ning on veelgi lühem kui V8-mootoril.

Pilk Mercedes-AMG Project ONE juhiruumi.
Mercedes-AMG Project ONE tagant- ja külgvaates.

Elektrilisel turbolaaduril on veel üks eelis: see kasutab osaliselt heitgaaside voolust ülejäävat energiat, et toota generaatorina elektrienergiat ja salvestada seda kas rekuperatsiooni korras kõrgepinge-liitiumioonakusse või suunata seda lisaenergiana veel ühte järgmisesse elektrimootorisse. Selle võimsus on 120 kW, see asub otse mootori küljes ja on silinderhammastega ajami abil ühendatud väntvõlliga (MGU-K = Motor Generator Unit Kinetic) – ka siin on tegemist tehnoloogiaga, mis Vormel-1 juures kannab hoolt suurima tõhususe ja Performance’i eest.

Muljetavaldav kiirendus.

Muljetavaldav kiirendus.

Mercedes-AMG Project ONE külgvaates.

Kui juht vajutab jõulisemalt pedaali ja nõuab suuremat võimsust, lülitub elektrimootorile juurde V6 mootor. Funktsiooniga Race-Start on võimalik muljetavaldav kiirendus: kiirendus 0–200 km/h vähem kui kuue sekundiga. Kui juht võtab jala gaasipedaalilt ja laseb sõidukil veereda, lülitub süsteem ümber esisillal olevale elektrimootorile ja võidab normaalsete sõidutingimuste juures pidurdades kuni 80 protsenti energiat tagasi, salvestades selle akusse.

8-käiguline automaatkäigukast.

Vaade Mercedes-AMG Project ONE salongile.
Mercedes-AMG Project ONE tagantvaates.

8-käiguline automaatkäigukast.

Jõuülekanne toimub ekstra Mercedes-AMG Project ONE jaoks arendatud 8-käigulise käigukasti abil. See käivitatakse hüdrauliliselt ja seda saab lülitada kas käsitsi roolil olevate käiguvahetuslabade abil või siis automaatselt. Aeglustamiseks kasutatakse täiustatud, kaalu järgi optimeeritud keraamilist komposiit-pidurisüsteemi. 

Mercedes-AMG Project ONE külgvaates avatud tiibustega.