Stuttgart – Mercedes-Benz oli ka 2018. aastal premium-automarkide seas kõige rohkem autosid müünud mark. Palju väljakutseid toonud aastal kasvas hõbetähte kandvate autode müük 2 310 185 ühikuni, mis tähendab, et tegu oli kaheksanda järjestikuse rekordaastaga (+0,9%) ning kolmanda aastaga järjest, mil Mercedes-Benz oli autotööstuse edukaim premium-bränd. Daimler AG uue müügirekordi taga oli eriti Mercedes-Benzi edu Aasia – Vaikse ookeani regoonis ning sealsel põhiturul Hiinas.

 

Dr Dieter Zetsche, Daimler AG juhatuse esimees ja Mercedes-Benz Carsi juht: “Mercedes-Benz oli 2018. aastal premium-segmendi tipus kolmandat aastat järjest. Äärmiselt konkurentsitihedal turul püsisime tipus ka igakuises arvestuses, seda eriti tänu kahekohalise numbriga iseloomustatavale tõusule Hiinas ning paljudele uutele mudelitele, mis rõõmustasid nii meie seniseid kui ka uusi kliente. Me jätkame oma mudelivaliku süsteemset uuendamist 2019. aastal.”


Mercedes-Benz lõpetas oma rekordaasta ka läbi aegade edukaima kvartaliga (595 098 sõidukit, +4,0%). Lisaks tõi uue rekordi detsember, mil müüdi 206 532 sõidukit (+6,7%). 2018. Aastal säilitas Mercedes-Benz premium-markide seas oma liidripositsiooni, olles edukaim paljudel turgudel ning jätkates esikohal muu hulgas Saksamaal, Prantsusmaal, Venemaal, Šveitsis, Poolas, Portugalis, Türgis, Taanis, Ungaris, Rumeenias, Lõuna-Koreas, Jaapanis, Austraalias, Taimaal, Indias, Malaisias, Vietnamis, Singapuris, USA-s, Kanadas, Brasiilias ja Argentiinas.

 

Britta Seeger, Daimler AG juhatuse liige, kes vastutab Mercedes-Benz Carsi müügi ja turunduse eest: “Soojalt vastu võetud uued mudelid ning seniste klientide lojaalsus motiveerib meid ka uuel aastal andma endast parimat. Viimastel kuudel korraliku tõusu teinud uus A-klass tõestas suurekaliibriliste innovatsioonide nagu näiteks MBUX-i mõju. 2019. aastal inspireerib see intuitiivne kasutuskontseptsioon oma tehisintelligentsiga meie kliente enam kui kümnes uues Mercedes-Benzi mudelis – ja mitte ainult kompaktautode, vaid ka maasturite segmendis.”

Mercedes-Benz müügitulemused regiooniti

 

Aasia - Vaikse ookeani regioon vedas kasvu ka 2018. aastal

 

Aasia – vaikse ookeani regioonis anti klientidele üle 943 473 Mercedes-Benzi sõiduautot, müük oli seal suurem kui kunagi varem (+7,8%). Taaskord oli ettevõtte kõige edukam turg Hiina – mitte ainult antud regioonis, vaid kogu maailmas. Seal müüdi mullu 652 996 sõidukit. Koos smardi mudelitega oli Daimler AG sõiduautode division esimene premium-tootja, kes suutis Hiinas ühe aastag müüa üle 600 000 sõiduki – see tähis ületati juba novembris. Rekordid löödi ka mitmel teisel antud regiooni turul.

 

Euroopas jätkus Mercedes-Benzi müük varasema aastakõrgel tasemel

 

Euroopas müüdi kokku 933 697 sõiduautot (-2,3%). Suurimat tõusu näitasid maasturid, S-klass ja uus A-klass. Saksamaal müüdi eelmisel aastal 303 862 autot (+0,1%), sellega oldi oma koduturul premium-segmendis taaskord esikohal. Sellesse andis olulise panuse A-klassi müügikasv aasta viimastel kuudel. Mercedes-Benz tegi uue rekordi paljudel Euroopa turgudel, muu hulgas Hispaanias, Šveitsis, Poolas, Rootsis, Taanis ja Ungaris.

 

380 000 müüdud autot NAFTA regioonis

 

NAFTA regioonis müüdi mullu 378 013 Mercedes-Benzi sõiduautot (-5,6%). Sellega oli Mercedes-Benz antud regioonis jätkuvalt edukaim premium-mark. Eelmise aastaga võrreldes tehti uus müügirekord Mehhikos (+8,4%). Ameerika Ühendriikides oldi 315 959 müüdud sõidukiga (-6,3%) kolmandat aastat järjest premium-segmendis liidripositsioonil, uuele tasemel tõusis seal maasturite müük. Ühtlasi oli Mercedes-Benz viiendat aastat järjest edukaim Kanadas.

 

Mercedes-Benzi müügitulemused mudeliti

 

Eelmise aasta edus mängis olulist rolli maasturite müük: neid läks kaubaks 820 721, mis märgib kasvu 1,9%. Maasturite müük kasvas kõikides põhiregioonides. Tänaseks annab maasturite müük enam kui kolmandiku Mercedes-Benzi kogumüügist. Edukaimad olid eelmisel aastal GLC ja GLA.

Eelmisel aastal uuendati A-klassi ning klientidele anti üle enam kui 609 000 uut A-klassi ja B-klassi autot, CLA-d, CLA Shooting Brake’i ja GLA-d. See tähendab, et 2018. aastal oli iga neljas müüdud Mercedes-Benz kompaktauto. Uue A-klassi müük kasvas ülemaailmselt 3,4%, oma koduturul Saksamaal aga tervelt 21,8% .

Eelmisel aastal oli kõige edukam Mercedes-Benzi mudel värskendatud C-klass, müüdi umbes 397 000 autot. Kõige enam osteti C-klassi Hiinas, ühtlasi oli seal kasv kõige kiirem.

E-klassi müüdi 355 000 eksemplari, see märgib kasvu 1,3% ning selle mudeli jaoks läbi aegade kõige edukamat aastat.

Endiselt naudib edu S-klass: kokku müüdi seda 77 927 eksemplari (+12.2%), Mercedes-Maybach S-klassi müük kasvas +21,8%.
 

Mercedes-Benz Carsi müügitulemused

  Detsember 2018 Muutus % Jaanuar - detsember 2018 Muutus %
Mercedes-Benz 206 532 +6,7 2 310 185 +0,9
smart 10 290 -13,5 128 802 -4,6
Mercedes-Benz Cars 216 822 +5,5 2 438 987 +0,6
         
Mercedes-Benzi müük regiooniti/turul          
Euroopa   82 740 +9,7 933 697 -2,3
- sh Saksamaa 27 528 +27,6 303 862 +0,1
Aasia-Vaikse ookeani regioon   81 054 +11,5 943 473 +7,8
- sh China 49 907 +3,7 652 996 +11,1
NAFTA 37 449 -7,3 378 013 -5,6
- sh USA 32 016 -9,1 315 959 -6,3

Lisainfo:
Jörg Howe, +49 711 17-41341, joerg.howe@daimler.com
Sofia Stauber, +49 711 17-40598, sofia.stauber@daimler.com
Katja Liesenfeld, +49 711 17-32972, katja.liesenfeld@daimler.com

www.media.daimler.com and www.daimler.com