Uue S-klassi sõitjateruumis saavutab modernne luksus järgmise taseme. Disainerid on loonud heaolutunde tekitava salongiliku meeleolu, mille märksõnadeks on elegants, parim kvaliteet ja õhulisus. Uuest S-klassist leiab uue kujundusega armatuurlaua, modernse viimistluse ja ergonoomilised ekraanid, kuid selle pakutav heaolu ulatub veel sügavamale: S-klass hoolitseb sõitjate eest ka suurepärase vedrustusmugavuse, madala müra ja laia valiku ENERGIZING Comfort programmidega. Sõitjad püsivad värskena tänu efektiivsele õhu filtreerimise süsteemile, mille efektiivsusest räägib ka uus nimi ENERGIZING Air Control.
Uus Mercedes-Benz S-klass on muutunud intelligentsemaks paljudel aladel, uuel tasemel on ka selle pakutav sõidukogemus. Digitaalseid innovatsioone nagu MBUX (Mercedes-Benz User Experience) täiendavad uuendused, mis lisavad sõidunaudingut ja ohutust: nende hulgas on suure nurga all pööravad tagarattad ja ohutust tõstvad uuendused nagu tagumise istme turvapadi. Uus funktsioon on ka PRE-SAFE® Impulse Side, mille abil tõstab E-ACTIVE BODY CONTROL vedrustus auto keret (mõlemat poolt) täpselt enne ähvardavat külgkokkupõrget. Süstemaatilise arendustöö tulemusena on juhiabiseadmed astunud veel ühe sammu isejuhtimise poole. Ning tänu parematele anduritele teevad parkimise abiseadmed väikesel kiirusel manööverdamise juhile veelgi lihtsamaks. Nende integreerimine MBUX-iga tähendab, et visualiseerimine on jõudnud täiesti uude dimensiooni.


Üle 100 aasta: luksusklass kui Mercedes-Benzi definitsioon

Mercedes-Benzi kui margi keskmes asub S-klass ning see kehastab Mercedes-Benzi lummust: legendaarne inseneritöö ja ajalooline viimistlusmeisterlikkus kohtuvad digitaalse uuenduslikkusega. S-klass ühendab tehisintelligentsi ja kogemused, mis on saavutatud 135 aastaga. Mercedes-Benz pani sellele mudeliseeriale aluse umbes 70 aasta eest, kui esitleti mudelit 220. Alates 1951. aastast on kogu maailmas klientidele üle antud üle nelja miljoni S-klassi. Nime "S-klass" tutvustati ametlikult esimest korda 116-seeriaga aastal 1972. Viimase 10 aasta vältel on S-klass eriti populaarne olnud Hiinas, USA-s, Lõuna-Koreas ja Saksamaal. Kokku on nüüd oma tootmise lõppfaasis oleva S-klassi mudelipõlvkonda müüdud üle 500 000.
S-klassi kliendilojaalsus on erakordselt kõrge. Näiteks valivad 80% Lääne-Euroopa S-klassi klientidest taas Mercedes-Benzi. Ameerikas on sama näitaja üle 70 protsendi. Kogu maailma müüakse peamiselt pika teljevahega S-klassi: umbes 9 klienti 10-st ostavad selle versiooni.


MBUX: uues dimensioonis suhtlus ja personaliseerimine

Viimaste aastate jooksul pole ükski teine uuendus Mercedes-Benzide kasutamist muutnud sama radikaalselt kui MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Uuel S-klassil esitletakse selle iseõppiva süsteemi teist põlvkonda. Auto sõitjateruum on nüüdsest veelgi digitaalsem ja intelligentsem, sest nii riist- kui ka tarkvara on läbi teinud suure arengu: kuni viis suurt OLED tehnoloogiaga ekraani muudavad auto ja selle mugavusfunktsioonide kasutamise veelgi lihtsamaks. Personaliseerimise ja intuitiivse kasutamise võimalused on senisest veelgi laiemad. See kehtib eriti tagumise istme, aga samuti ka juhi kohta: näiteks pakub juhi ees olev uus 3D ekraan esmakordselt ruumilist vaadet. Tõeline kolmedimensionaalne efekt on saavutatud 3D prille kasutamata.
Saadaval on kaks erinevat tuuleklaasinäidikut (HUD-i). Suurem HUD pakub ka liitreaalsuse (Augmented Reality - AR) funktsiooni. Näiteks kuvatakse navigeerimisel teelt ärapööramise suunised virtuaalselt sõidurajale.
Kaamerate ja õppimisalgoritmide abil tuvastab ja ennetab MBUX Interior Assist sõitjate soove ja kavatsusi. Selleks võetakse arvesse sõitja pea suunda, käeliigutusi ja kehakeelt ning kohandatakse vastavalt sõiduki funktsioone.
Uus S-klass on MBUX Smart Home funktsiooni abil ka kodu juhtimiskeskus, sest paljud kodud on üha intelligentsemad: ning mobiilne juhtimine tagab nende pakutavate võimaluste maksimaalselt mugava kasutamise. WLAN ja andurid panevad kodu suhtlema: kaugteel saab jälgida ja juhtida temperatuuri ja valgustust, kardinaid ja elektriseadmeid. Liikumis- ja aknaandurid teavitavad kasutajat nii oodatud kui ka soovimatutest külalistest.


Dimensionaalne kontseptsioon ja sõitjateruumi disain: luksuslik salongilik meeleolu

S-klass on alati pakkunud reisimismugavust ja võimalust pingevabalt tööd teha. Uue põlvkonna sõitjateruum on arenenud aga täisväärtuslikuks „kolmandaks kohaks” - varjupaigaks kodu ja töökoha vahel. Peaaegu kõik mugavusega seotud mõõtmed on nii pika kui ka lühikese S-klassi puhul kasvanud, seda nii esimeses kui ka tagumises reas. Seetõttu iseloomustab seda külluslik ruumikus.
Digitaalse ja analoogse luksuse harmoonia tulemuseks on revolutsiooniline sõitjateruum, mis meenutab kohati nii moodsat arhitektuuri kui ka jahtidel kohatavat disaini. Unikaalsed on nii armatuurlaua skulptuurne välimus kui ka otsekui õhus hõljuvad keskkonsool ja käetugi. Minimalistlikkust lisab nuppude ja lülitite süstemaatiline vähendamine. Peen joon armatuurlaua ülemise osa ja laia ehispaneeli vahel annab sõitjateruumile struktuuri ja muudab selle visuaalselt laiemaks.


Istmed: rohkelt kõrgtehnoloogiat ja mugavust pika sõidu jaoks

Uue S-klassi istmed sõna otseses mõttes kutsuvad istuma ja lõõgastuma. Voolav, kolmedimensionaalne disain jätab mulje õhulisusest ja kergusest. Erinev viimistlus annab istmetele erineva karakteri: näiteks pikijoontega Lugano nahkpolster on peen ja eriti esinduslik, nappa ja Exclusive nappa nahkpolstri teemandimuster aga klassikalisem ja väljendusrikkam.
Uus S-klass pakub kümmet massaažiprogrammi. Need toimivad vibratsioonimootoritega, veelgi paremini aitab lõõgastuda laavakivide printsiibil soojendus. Selleks kombineeritakse multikontuuristmetel soojendust ja täispuhutavaid õhkpatju, mis on istme pinnale lähemal kui seni – tänu sellele on neid lihtsam juhtida ja nende mõju on paremini tunda.


ENERGIZING Comfort programmid: mugavus ja vormis püsimine käsikäes

ENERGIZING Comfort võimaldab nupuvajutusel või häälkäsklusega kogeda uue S-klassi erinevate mugavuslisade toimimist „Vormis ja terve” põhimõtte järgi. ENERGIZING Comfort pakub programme, mis ühendavad mugavuslisade töö ühtseks tervikuks. Ühtlasi loob see sõitjateruumi sobiva meeleolu – näiteks virgutava meeleolu, kui sõidetakse monotoonselt pikka teed, või siis lõõgastava meeleolu, kui stressitase võib tõusta. ENERGIZING COACH pakub vastavalt auto- ja sõiduinfole välja sobiva heaoluprogrammi ning jälgib intelligentse algoritmiga ka une kvaliteeti ja stressitaset, kui juht kannab ühilduvat nutikella.


Isejuhtimine ja juhiabisüsteemid: juhile veelgi rohkem abiks

Kodukontor on peagi ratastel – ka rooli taga istuva inimese kontor. Vähemalt siis, kui sõidetakse kolmeharulist tähte kandva autoga: Mercedes-Benz tahab S-klassi viia tingimusliku isejuhtimise tasemele, mis on tuntud kui SAE Tase 3[1]. Eeldatavalt suudab S-klass alates 2021. aasta teisest poolest uue DRIVE PILOT-i abil automaatrežiimis sõita sobivatel Saksamaa kiirteelõikudel tihedas liikluses ja ummikutes. Tänu sellele ei pea juht enam sõitmisele keskenduma ning tal on aega autokontoris tegeleda kõrvaliste asjadega[2], näiteks interneti kasutamise ja e-kirjadele vastamisega.
Uue S-klassiga teeb Mercedes-Benz järgmise suure sammu õnnetusevaba liikluse poole. Juhile on toeks paljud uued või täiustatud juhiabisü. Seeläbi väheneb igapäevastes olukordades juhi koormus, ta saab paremini keskenduda mugavusele ja ohutusele. Ohu korral suudavad juhiabilised olukorrale adekvaatselt reageerida. Juhiabiseadmete tööpõhimõtet ja tegevust kuvatakse uue ekraanikontseptsiooni abil ekraanile juhi silme ees.
Uut S-klassi saab nutitelefoni ja kaugjuhtimisassistendi abil parkida ka autost väljas olles. Parkimisassistendi kasutamine on muudetud oluliselt lihtsamaks. Kui auto on varustatud INTELLIGENT PARK PILOT süsteemiga, suudab S-klass ise parkimismajas sõita (Automated Valet Parking ehk AVP, SAE Tase 4). Koos vastava lisavarustuse ja ühenduvusteenustega (sõltuvalt riigist) on uus S-klass tehnoloogiliselt valmis mitmekorruselistes parkimismajadesse sõitma ja sealt väljuma juhita, eeldusel, et parkimismajas on AVP infrastruktuur ja et kohalik seadusandlus seda lubab.


Vedrustus: parem manööverdusvõime ja dünaamika tänu pööravatele tagaratastele

Uued vedrustustehnoloogiad tagavad muljet avaldava sõiduelamuse. Lisavarustusse kuuluv tagarataste pööramine (pööramisnurk kuni 10°) muudab manööverdamisvõime võrreldavaks kompaktse auto omaga. Pöördering väheneb kuni kaks meetrit.
Lisana pakutav E-ACTIVE BODY CONTROL aktiivvedrustus toimib 48-voldise elektrisüsteemiga ning pakub unikaalset mugavuse ja juhitavuse kombinatsiooni pluss lisakaitset külgkokkupõrke korral. Standardvarustusse kuulub kohanduvate ADS+ amortisaatoritega AIRMATIC õhkvedrustus. Vedrustuse ja kõigi juhiabisüsteemide tihe koostöö tagab maksimaalse stabiilsuse ja ohutuse. Mercedes-Benz on liiklusõnnetuse eelfaasi meetmete hulka lisanud funktsiooni PRE-SAFE® Impulse Side: kui ähvardab kokkupõrkeoht, tõstab E-ACTIVE BODY CONTROL kümnendiksekundite jooksul sõiduki keret kuni 80 millimeetrit. See vähendab uksekonstruktsioonidele mõjuvaid jõudusid, sest lävepakud suudavad tänu oma kõrgusele nüüd rohkem energiat neelata. Tulemusena deformeerub sõitjateruum vähem ning ka sõitjatele mõjuvad väiksemad jõud. Potentsiaalne külgkokkupõrge tuvastatakse radaranduritega.
Auto kere ja kokkupõrketurvalisus: uued turvapadjad tagaistujatele
Passiivses ohutuses jätkab S-klass liidripositsioonil tänu intelligentsele kerekonstruktsioonile ja uuenduslikele ohutusseadmetele. Uus alumiinium-hübriidkere, milles alumiiniumi osakaal ületab 50 protsenti, vastab paljudele nõudmistele: kõrgel tasemel kokkupõrketurvalisus, väiksem mass ja eriti suur jäikus tagavad ka suurepärase juhitavuse ning madala müra ja vibratsiooni.
2019. aastal esitles Mercedes-Benz eksperimentaalse ohutussõidukiga Experimental Safety Vehicle ESF 2019 ideid, millega töötavad hetkel ettevõtte ohutusspetsialistid. 20 uuenduse seas olid peagi seeriamudelitele jõudvad lahendused nagu näiteks tagaistmel reisijate turvapadi, mis on uuel S-klassil lisavarustusena juba saadaval. Tagumisel istmel sõitjate eesturvapadi rakendub tänu oma innovaatilisele torujale kujule eriti pehmelt. Tõsise esiosakokkupõrke korral võib see turvapadi oluliselt vähendada tagumise istme välimistel kohtadel sõitjate peale ja kaelale mõjuvaid jõudusid.
Sõltuvalt kokkupõrke suunast, tugevusest ja sellest, kas keegi sõidab esimesel istmel, rakendub turvapadi juhi ja kaasreisija istme vahel, vähendades ohtu, et nende pead kokku puutuvad. Turvapadi on integreeritud juhiistme seljatoe kõrvalistujapoolse küljega.

Mootorid: rohkem elektrit, parem efektiivsus
Esmalt pakutakse uuele S-klassile eri võimsuses R-6 bensiini- ja diiselmootoreid.
Peagi järgneb 48-voldise elektrisüsteemi ja integreeritud startergeneraatoriga (ISG) V-8. 2021. aastal jõuab müügile pistikhübriid, mille elektriline sõiduulatus on u 100 kilomeetrit.
 

[1] SAE Tase 3: automaatika võtab üle teatud juhtimisülesanded. Ent juhti läheb siiski tarvis, ta peab igal hetkel olema valmis sõidukit ise juhtima, kui auto selleks märku annab. [2] Juhile lubatud kõrvaltegevused sõltuvad kehtivatest kohalikest liiklusreeglitest.